Jag behöver ett nytt mobilskal och då gick jag in på fyndiq för att beställa ett sådant. Efter att ha hittat en som jag tyckte var snygg lägger jag in min beställning och betalar direkt med kort. När jag får en bekräftelse per mejl ser jag då att jag råkat beställa fel skal.
Nu till problemet. Jag tänker ok det är väl antingen bara att ändra min order eller avbeställa den helt och hållet för att sedan köpa rätt vara? Nej!
Såhär står det på Fyndiq.
Citat:
Kan jag ändra min beställning efter köpet?
Nej, men däremot har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att ångra ett köp behöver du först ta emot din produkt och sedan kontakta kundtjänst.
Jag måste göra ett ärende på fyndiq (kontakta kundtjänst) . För att sedan vänta tills jag fått varan, för att sedan skriva ut en fraktsedel som skall fästas på paketet som skall returneras. Var jag skall få tag på fraktsedeln ifrån har jag ingen aning om?
Det är jättekonstigt att man inte kan ändra eller radera sin order minuten efter beställning? Det kan man åtminstone på Amazon!
Vad har ni att säga om detta? Är det dålig business att dom gör såhär?