2021-03-20, 20:15
Bannlyst
Alla här tror Flashback inte sparar IP-adresser eller mejladresser men när admin idag skrev att Flashback kan ge ut viss information om oss förstod jag att det aldrig stämt att de inte sparar IP eller mejladress.

Citat:
Det finns lyckligtvis en lösning, och den är väldigt enkel. Genom att vi, precis som alla andra aktörer redan gör, erbjuda programmatisk annonsering. I korthet så handlar programmatisk annonsering om att Flashback lämnar ut viss information till tredje part. Detta innebär inte att vi behöver lagra några uppgifter om enskilda medlemmar, men att vi däremot lämnar ut information till tredje part om förumets besökare.

Hur ska en medlem vara säker på att inte inforamtion lämnas ut av en användare? Att admin säger det övertygar mig inte tyvärr.

(FB) Flashback lanserar nya spännande annonsformat! Hurra!! Äntligen!

Vad tycker du?
2021-03-20, 20:18
Medlem
pigfaceregulates avatar
Skaffa VPN som alla andra och sluta förlita dig på att andra ska ta hand om dig. Jävla bebis.
2021-03-20, 20:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Vad jag tycker?
Jag bryr mig inte. Flashback behövs.
Om man uppför sig civiliserat, har man inget att frukta på Flashback.
2021-03-20, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Skaffa VPN som alla andra och sluta förlita dig på att andra ska ta hand om dig. Jävla bebis.

Jag har VPN, självklart litar jag inte på ett ord om vad admin säger. Tråden handlar om det din idiot. Att admin är beredd att göra vad som helst nu för pengar. Var det så svårt att förstå för din sönderknarkade hjärna?
2021-03-20, 20:26
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19318
Jag har VPN, självklart litar jag inte på ett ord om vad admin säger. Tråden handlar om det din idiot. Att admin är beredd att göra vad som helst nu för pengar. Var det så svårt att förstå för din sönderknarkade hjärna?
De måste ju få in pengar på något sätt. Hur föreslår du att det ska lösas om ingen köper annonsplats här?
2021-03-20, 21:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Alla här tror Flashback inte sparar IP-adresser eller mejladresser men när admin idag skrev att Flashback kan ge ut viss information om oss förstod jag att det aldrig stämt att de inte sparar IP eller mejladress.

Hur ska en medlem vara säker på att inte inforamtion lämnas ut av en användare? Att admin säger det övertygar mig inte tyvärr.

(FB) Flashback lanserar nya spännande annonsformat! Hurra!! Äntligen!

Vad tycker du?

Jag tycker att man måste inse vissa saker. Att forumet uppdaterar sig och ser till att kunna leva på ett internet 2021 ser jag inte som något konstigt. Det innebär dock inte att du som användare förlorar din anonymitet.

Eller ska Flashback tvingas vara kvar i 2005 för att vi inte vill dela cookies härifrån? Och finansieras hur? Som jag förstår det så bryr vi oss inte särskilt mycket om cookies på andra sajter?

Jag vill bara veta att mitt användarnamn är säkrat och att myndigheter inte får info via dessa cookies. I övrigt känns det som en icke-fråga för min del. Det är 2021 och vill vi ha kvar forumet måste det få intäkter.
2021-03-20, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
De måste ju få in pengar på något sätt. Hur föreslår du att det ska lösas om ingen köper annonsplats här?

Som admin sade, dela vår information till andra.
2021-03-20, 21:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Som admin sade, dela vår information till andra.

Det var ditt förslag?

Vad för information tror du att det ska delas, och vad är problemet med detta? Tycker man ska avdramatisera det lite. Eller så kommer du med nåt konkret.
2021-03-20, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker att man måste inse vissa saker. Att forumet uppdaterar sig och ser till att kunna leva på ett internet 2021 ser jag inte som något konstigt. Det innebär dock inte att du som användare förlorar din anonymitet.

Eller ska Flashback tvingas vara kvar i 2005 för att vi inte vill dela cookies härifrån? Och finansieras hur? Som jag förstår det så bryr vi oss inte särskilt mycket om cookies på andra sajter?

Jag vill bara veta att mitt användarnamn är säkrat och att myndigheter inte får info via dessa cookies. I övrigt känns det som en icke-fråga för min del. Det är 2021 och vill vi ha kvar forumet måste det få intäkter.

Flashback är kvar i 2002 sen forumet startades. Jag ser inget nytt som hänt forumet direkt.

Men allt admin sagt går han emot själv, är det så jävla svårt för er trögskallar att fatta det?
2021-03-20, 21:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Flashback är kvar i 2002 sen forumet startades. Jag ser inget nytt som hänt forumet direkt.

Men allt admin sagt går han emot själv, är det så jävla svårt för er trögskallar att fatta det?

Om nu Flashback är kvar i 2002.. är det inte bra om det tas in i 2021? Du väljer att inte svara på de frågor du får. Du som är helt ny på Flashback borde ju vara intresserad av hur det ska fungera framöver. Annars gissar jag du inte skulle sökt dig till Flashbacks metaforum det första du gör.

Har du frågor om hur forumet fungerar så är det bara att pm:a mig eller någon kollega. Vi finns ju här för just såna som dig
2021-03-20, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det var ditt förslag?

Vad för information tror du att det ska delas, och vad är problemet med detta? Tycker man ska avdramatisera det lite. Eller så kommer du med nåt konkret.

Är det på din nivå man måste vara för att bli moderator? Sen tycker jag att du ska fokusera på annat än mig. Vad jag vet är det regelbrott personfokusering.

Du kan ju gå och ifrågasätta din kolega som skrev det här:
Citat:
Är det här en förändring som helt eller delvis redan implementerats, och integritetspolicyn kommer i ett senare skede ändras för att reflektera dessa förändringrar? Det gör mig i så fall också något bekymrad, den som använder vår sida har rätt att veta hur vi hanterar dennes uppgifter och varje förändring i sådana förhållanden bör föregås - inte följas - av relevanta förändring i integritetspolicyn.

Men nej, du ska bara jävlas, det är din roll som moderator i det här underforumet.
2021-03-20, 21:24
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Är det på din nivå man måste vara för att bli moderator? Sen tycker jag att du ska fokusera på annat än mig. Vad jag vet är det regelbrott personfokusering.

Du kan ju gå och ifrågasätta din kolega som skrev det här:

Men nej, du ska bara jävlas, det är din roll som moderator i det här underforumet.

Varför skulle jag inte fokusera på dig när vi debatterar en specifik fråga? Jag måste ju få ställa frågor? Men du väljer att aldrig svara på frågor. Jag svarar jättegärna på frågor från dig så visa mig gärna samma artighet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in