Citat:
Ursprungligen postat av
FinurligFilur
Det "lifedontlivehere" syftar på är "cauda equina syndrom" i ländryggen. T ex ett stort centralt diskbråck trycker på nerverna som går till urinblåsan. Det är sannolikt inte det du lider av men för att utesluta så kan en läkare göra en bladderscan-undersökning för att se hur mycket urin som är kvar i urinblåsan efter att du kissat ordentligt.
Kroniska bäckenbottenbesvär är i en del fall "psykosomatiska", dvs äkta och inte inbillade men den kroppsliga fysiologin rubbas pga stress/ångest och ger således äkta symptom. T ex vanligare att få vestibulit, vaginism, proctalgia fugax om man varit med om ett sexuellt övergrepp eller en traumatisk förlossning(=att barnet inte höll på att överleva utan läkarna tog akut med sig barnet för vård vilket försätter föräldrarna i kris/chocktillstånd).
Kissandet är det inga problem med.
Men mina problem är i allra högsta grad äkta. Det är så pass påtaglig domning, som dessutom är konstant, att det inte går att missta. Stressad är jag absolut inte heller.
En sjukgymnast hade sett på en röntgning av ryggen 2016 att kotan som heter L5, var tydligen rörlig eller mer rörlig än den skulle vara.
Dessutom känner jag även av en mycket svagare domning i resten av kroppen, iallafall stora delar, vilket känns tydligt när jag står i duschen och vatten rinner på mig och jag ska tvåla in mig, då känner jag att det känns lite avdomnat på många ställen, som överkropp, lår, huvud t.ex.