2022-03-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nej har inte Insta så du kanske har rätt där.. och du har en poäng i övrigt men du måste hålla med om att är du dubbel eller trippelvac och ser hur alla runtomkring dig smittas ändå så kanske du är villig att ta det i slutet för att förhoppningsvis slippa det senare. De har levt i en bubbla som många inte skulle klara av jag förstår om de släpper garden. De är unga och gör misstag det har vi också gjort. Jaja vi kommer nog inte längre, hoppas hon blir frisk snart och utan större men. Stina får visa upp sig desto mer på SM ett Guld idag i Singel Mix och förhoppningsvis mer, men Emma och andra unga vill givetvis vara med i striden om SM-medaljer.

OM det nu är så att de ville bli smittade (och det är ett väldigt stort och knappast sannolikt OM) så kunde de ju haft den goda smaken att vänta till efter SM.

Visst var det ett misstag. Ett jävligt korkat sådant. Och därför borde det beskrivas som det och inte som något slags "oops, hur blev det nu?"
Citera
2022-03-27, 11:33
Medlem
Mycket trist för hemmapubliken och andra som nu gick miste om att få se systrarna tävla live på hemmaplan. Kan tänka mig att det också finns många besvikna yngre fans, barn, som ställt in sig på att få se sina idoler. Kan verkligen inte hålla med om att ett SM är ”sketet”.
Citera
2022-03-28, 00:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Mycket trist för hemmapubliken och andra som nu gick miste om att få se systrarna tävla live på hemmaplan. Kan tänka mig att det också finns många besvikna yngre fans, barn, som ställt in sig på att få se sina idoler. Kan verkligen inte hålla med om att ett SM är ”sketet”.

Nej det var ju verkligen hög kvalitet på tävlingarna. Världsstjärnorna Arvidsson och Skottheim glänste och visade att SM är på högsta VC-nivå.
Citera
2022-03-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej det var ju verkligen hög kvalitet på tävlingarna. Världsstjärnorna Arvidsson och Skottheim glänste och visade att SM är på högsta VC-nivå.

Men statusen blir ju inte direkt högre av att stjärnorna uteblir.. Se på längd-SM. Tycker de tävlingarna har hållit bra klass och det måste ju vara en morot för juniorer och andra åkare på lite lägre nivå att få tävla i samma startfält som delar av världseliten. Tror knappast att systrarna Öberg blivit så blasé på framgång att de av den anledningen skippar ett SM på hemmaplan och chansen att visa upp sig för hemmapubliken.
Senast redigerad av Tedrom 2022-03-28 kl. 09:08.
Citera
2022-03-28, 12:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Men statusen blir ju inte direkt högre av att stjärnorna uteblir.. Se på längd-SM. Tycker de tävlingarna har hållit bra klass och det måste ju vara en morot för juniorer och andra åkare på lite lägre nivå att få tävla i samma startfält som delar av världseliten. Tror knappast att systrarna Öberg blivit så blasé på framgång att de av den anledningen skippar ett SM på hemmaplan och chansen att visa upp sig för hemmapubliken.

Naturligtvis hade de startat om de varit friska när tävlingarna nu går i Piteå, men jag tror att just det faktum att det går i Piteå skulle varit en större drivkraft än SM som sådant. Inte lika säker på att de startat om det avgjorts i Sundsvall.
Citera
2022-03-28, 12:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Naturligtvis hade de startat om de varit friska när tävlingarna nu går i Piteå, men jag tror att just det faktum att det går i Piteå skulle varit en större drivkraft än SM som sådant. Inte lika säker på att de startat om det avgjorts i Sundsvall.

Fast då borde de heller inte tagit risken med att gå på avslutningsfesten i Oslo.
Citera
2022-03-28, 12:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast då borde de heller inte tagit risken med att gå på avslutningsfesten i Oslo.

Nu är du fel ute. Drivkraften är större att åka i Piteå än SM som sådant, men nivå på den drivkraften var låg. Jag ser SM som en tävling som ingen satsat speciellt på.
Citera
2022-03-28, 12:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Nu är du fel ute. Drivkraften är större att åka i Piteå än SM som sådant, men nivå på den drivkraften var låg. Jag ser SM som en tävling som ingen satsat speciellt på.

Okej, jag fetmarkerade lite för långt. SM som sådant var såklart inte det primära. Men eftersom HÖ var fullständigt bedrövad borde hon och syrran avstått festen i Oslo.
Citera
2022-03-28, 13:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Okej, jag fetmarkerade lite för långt. SM som sådant var såklart inte det primära. Men eftersom HÖ var fullständigt bedrövad borde hon och syrran avstått festen i Oslo.

Vad någon skriver på sociala medier kanske inte alltid ska tas med 100 % seriositet. Uppenbarligen var det viktigare att få en fest och avrunda säsongen med. Fokus låg med andra ord inte på SM i Piteå.
Citera
2022-03-28, 13:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad någon skriver på sociala medier kanske inte alltid ska tas med 100 % seriositet. Uppenbarligen var det viktigare att få en fest och avrunda säsongen med. Fokus låg med andra ord inte på SM i Piteå.

Eller så anordnar man en fest utan dans.
Citera
2022-03-28, 13:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Eller så anordnar man en fest utan dans.

Förmodligen var prioriteringsordningen:

1. Alkohol
2. Dans
3. Skriva på sociala medier
4. Piteå
5. SM
Citera
2022-03-28, 15:26
Medlem
Citat:

Man kan inte veta säkert men tror ändå de ställt upp även om SM inte gått nästan bakom husknuten som det nu gjorde. De åkte t.ex. SM:et på rullskidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in