2021-03-20, 07:27
Medlem
Tänkte på när största delen säger att hold dina btc sitta på dom och vänta.
Men hur länge ska man vänta många har väl nu väntat i flera år.Ska man
vänta 5-10 år till eller resten av livet och vad väntar man på.
Att priset går upp likt väntar på att kanske 100k dolla till jul.
Sen vänta igen kanske 150k dolla följande jul...osv

Troligtvis har många haft tanke ibland likt fan att jag inte köpte för 10år sen
när den var nästan gratis.
Så nu sitter man på btc och väntar på nåt i åratal men kanske om man väntar för länge
så kan det blir tvärtom fan att jag inte sålde lite i tid.
Vi vet inte om framtiden med btc så kan ex.bli nå konstiga nya lagar som
"straffar" btc på nåt vis för att det som kommer lätt straffas ofta i slutpungten.

Så jag har nu sålt lite ett par gånger bara småsummer men då kan man
leva "gratis" likt en vecka eller mer och spara själva pengar.
När btc går upp i pris lagom så återställs btc saldo likt jag har inte sålt nåt.

Har nån åsikter om detta likt idiot sälj inte sitt holda dina btc istället.
Citera
2021-03-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Har nån åsikter om detta likt:

idiot sälj inte sitt holda dina btc istället.

Ja, jag.
Citera
2021-03-20, 10:01
Medlem
Grejen är att btc är att ska du göra pengar på btc nu får du gå in med väldigt mycket.
Att köpa btc för 10k kommer inte göra dig rik. Kanske en 3-4 gånger pengarna inom nåt år.

Folk förstår inte att tiden är förbi för att kunna förvandla en 10k investering till miljoner.

Du kan göra pengar på btc absolut, bäst är at köpa uppenbara dippar. Tex skulle priset gå ner till kanske 30k till sommaren och hösten är det bra tillfälle att köpa då vi har en referens om hur högt btc varit innnan och att det då kommer gå upp igen.

Med några tusen att investera hade jag satsat på nån lite mer riskabel altcoin.
Varför inte sätta in några tusen i kanske tre olika lågt värderade coins och hoppas nån av dom går upp 100% eller ännu mer? För sånt händer hela tiden. Senast i somras var det ju defi som rusade typ 3000% eller nåt på nån vecka.

Hade jag haft några hundra tusen att lägga undan, då hade jag absolut kunna lägga allt på btc eller eth och vänta flera år när priset är många gånger högre.
Men detär just det, hur länge vill man vänta? Garanterat många som ångrade att dom inte höll sina btc om de köpte innan 2017
Senast redigerad av sergiorant 2021-03-20 kl. 10:03.
Citera
2021-03-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Grejen är att btc är att ska du göra pengar på btc nu får du gå in med väldigt mycket.
Att köpa btc för 10k kommer inte göra dig rik. Kanske en 3-4 gånger pengarna inom nåt år.

Folk förstår inte att tiden är förbi för att kunna förvandla en 10k investering till miljoner.

Du kan göra pengar på btc absolut, bäst är at köpa uppenbara dippar. Tex skulle priset gå ner till kanske 30k till sommaren och hösten är det bra tillfälle att köpa då vi har en referens om hur högt btc varit innnan och att det då kommer gå upp igen.

Varför inte sätta in några tusen i kanske tre olika lågt värderade coins och hoppas nån av dom går upp 100% eller ännu mer? För sånt händer hela tiden. Senast i somras var det ju defi som rusade typ 3000% eller nåt på nån vecka.

Hade jag haft några hundra tusen att lägga undan, då hade jag absolut kunna lägga allt på btc eller eth och vänta flera år när priset är många gånger högre.
Men detär just det, hur länge vill man vänta? Garanterat många som ångrade att dom inte höll sina btc om de köpte innan 2017

Ja du har en point här för att idag är btc hög i pris så en vanlig svensson jobbare har svårt att skapa en större vinst med små köp nu och då .
En annan perspektiv är att om nån har köpt btc för länge sen likt för 3000-4000 spänn och det är
idag kanske 4-5-6 miljoner spänn så då ser jag som att kör på vänta inte uttnyttja tillfället som jag har
fått med 3000-4000 spänn.
Senast redigerad av butkus 2021-03-20 kl. 10:57.
Citera
2021-03-20, 10:55
Medlem
Men hur skulle det se ut om alla började använda sina BTC, då faller ju värdet som ett stånd efter samlag. Nä, alla måste hodla i evighet så värdet går upp.

Eller så säljer du nu och köper tillbaka på 5kUSD.

Lycka till!
Citera
2021-03-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Men hur skulle det se ut om alla började använda sina BTC, då faller ju värdet som ett stånd efter samlag. Nä, alla måste hodla i evighet så värdet går upp.

Eller så säljer du nu och köper tillbaka på 5kUSD.

Lycka till!
Använda det kan du ju göra. Det är när folk säljer som priset går ner.
Citera
2021-03-20, 11:19
Medlem
Citat:

Helt fel! BTC är fortfarande snorbilligt,

2030 så är en btc värd ca 1 miljard

en btc är 100 miljoner satoshis en satoshi kommer vara värd mellan en krona och en dollar
så idag får du ca 250 satoshis för en krona'

5000kr idag är ca 1 miljon satoshis så 2030 är det mellan 1 miljon och 10 miljoner
Citera
2021-03-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Helt fel! BTC är fortfarande snorbilligt,

2030 så är en btc värd ca 1 miljard

en btc är 100 miljoner satoshis en satoshi kommer vara värd mellan en krona och en dollar
så idag får du ca 250 satoshis för en krona'

5000kr idag är ca 1 miljon satoshis så 2030 är det mellan 1 miljon och 10 miljoner

Nog för att jag vet att btc kommer öka i värde men din kalkyl är ju helt jävla orealistisk. 1 miljon dollar är realistiskt vid 2030, men 1 miljard? No.
Citera
2021-03-20, 12:54
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Betänk det faktum att endast 21 miljoner bitcoins någonsin kommer att existera. Med tiden kommer allt fler bitcoins bli "förlorade", vi hör redan nu historier om glömda lösenord och borttappade hårddiskar. Det sägs att redan nu är 20% av alla bitcoins permanent borta från marknaden och andelen kommer öka med tiden. Det finns alltså en underliggande deflation i motstats till fiatvalutors inflation.
Tillskott av nya bitcoins via mining klarar inte av att täcka efterfrågan varvid vi får en prisökning - det är alltså i grunden förnuftigt att hodla.

Ett alternativ som kommer att bli vanligare i framtiden är att belåna sina bitcoins. Dvs. du lånar fiat med bitcoins som säkerhet och använder fiatvalutan till konsumtion. Jämför med hur många använder sina hus som "bank". Har man mycket krypto går detta att göra med rimlig risk och till fördelaktig ränta.
Citera
2021-03-20, 14:04
Avslutad
Citat:
Nog för att jag vet att btc kommer öka i värde men din kalkyl är ju helt jävla orealistisk. 1 miljon dollar är realistiskt vid 2030, men 1 miljard? No.
det här argumentet förs alltid fram, och det har hittills alltid varit felaktigt
Citera
2021-03-20, 15:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Håll tills du har så mycket att det skulle vara livsomvälvande att sälja allt, och du kan se värdet gå ytterligare 10x efter att du har sålt utan att det stör dig.
Citera
2021-03-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
det här argumentet förs alltid fram, och det har hittills alltid varit felaktigt

Gör lite egna kalkyler så borde du förstå hur mycket pengar som ska in. Rör sig om åtsklliga hundratals miljarder..., dollar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in