2021-03-20, 16:43
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Håll tills du har så mycket att det skulle vara livsomvälvande att sälja allt, och du kan se värdet gå ytterligare 10x efter att du har sålt utan att det stör dig.
Det här är ett jävligt rimligt råd och ett jag övervägt själv.

Min andra taktik och väl den jag kör nu, är att försöka bekosta mer och mer av livet genom att betala med krypto. Mitt resonemang för det är att om det fortsätter stiga går jag ändå plus även om jag betalar hyra och resor och allt + att jag har ett räntekonto.

Men. Den möjliga nackdelen som talar för HelgeBuks råd är att OM det kraschar, som i dör, då... hade man varit gladare om man hade fiat istället. Och jag är obrydd om jag kunde ha 10x mer så länge som jag har allt jag behöver, så det är något att överväga, helt klart.
Citera
2021-03-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Nog för att jag vet att btc kommer öka i värde men din kalkyl är ju helt jävla orealistisk. 1 miljon dollar är realistiskt vid 2030, men 1 miljard? No.

presis lika otänkbart idag som det var 2014 att det 2021 skulle vara värt 60 k dollar.

jag hadde 3 siffrigt antal bitcoins 2014-2015 och idiot som jag var så handlade jag saker och sålde av allihopa.

idag vet jag att det enda rätta att göra är att hålla.
Citera
2021-03-21, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Gör lite egna kalkyler så borde du förstå hur mycket pengar som ska in. Rör sig om åtsklliga hundratals miljarder..., dollar.
Ja
Citera
2021-03-21, 09:52
Medlem
Sålänge vi har 30% skatt på kryptos ser jag ingen mening med att investera, Bitcoin står i 60k nästan, göra 100% betyder att den lär upp i 120 vilket är rimligt inom kommande åren, fast skatta 30% på all vinst är inte sexigt, och med tanke på hur dopad börsen har varit dom senaste åren är jag ganska säker din avkastning blir bättre där och du betalar dryga 1% i skatt istället.
Citera
2021-03-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Sålänge vi har 30% skatt på kryptos ser jag ingen mening med att investera, Bitcoin står i 60k nästan, göra 100% betyder att den lär upp i 120 vilket är rimligt inom kommande åren, fast skatta 30% på all vinst är inte sexigt, och med tanke på hur dopad börsen har varit dom senaste åren är jag ganska säker din avkastning blir bättre där och du betalar dryga 1% i skatt istället.

Om du tänker att det kommer fortsätta va då för alltid så...
Annars om man hodlar longterm då är ju chansen stor att skv ngn gång fixar en reform med vettiga regler för krypto.
Citera
2021-03-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Annars om man hodlar longterm då är ju chansen stor att skv ngn gång fixar en reform med vettiga regler för krypto.

Bitcoin har funnits i 10år+, tror du verkligen SKV med skatte kåta sossar kommer släppa det?
Citera
2021-03-21, 13:57
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

Citat:
Bitcoin har funnits i 10år+, tror du verkligen SKV med skatte kåta sossar kommer släppa det?
Det betraktas ju som en tillgång, precis som att handla med guld. Har inget med sär skrivna "sossar" att göra så sett. Tror inte skattebiten kommer ändra sig på ett bra tag, för att jag tror att det inte kommer ses som en de facto äkta valuta på ett bra tag. Jag använder krypto som valuta, men det är liksom inte erkänt på det viset.
Citera
2021-03-21, 16:31
Avslutad
Min strategi tills något radikalt händer är att sälja 12 Bitcoin XBT per månad.
Citera
2021-03-21, 18:25
Medlem
Som alltid svårt att veta när man ska sälja.

Vänta 10 år och se 1 miljon usd/bitcoin.
Eller casha ut om några år när det är på kanske 300k usd.

Man ska ha klart för sig att btc kan floppa, oavsett vad experter säger. Rätt vad det är kommer det nån ny coin där folk börjar investera. Eller annan bättre teknik. Eller så återgår stora investerare till tex guld. Mycket positivt kan hända på 10 år men lika mycket negativt kan hända på 10 år.

Finns nog inget rätt svar men kollar man hittills så är hodl en bra strategi om man håller nåt år.
Hade du köpt slutet på 2017 och början av 2018 hade du dock fått vänta 4 år tills du hade gjort vinnst. Så sånt är ju absolut att tänka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in