Hej, jag bor i England och har skickat en gåva till en kompis. Det är en sminkdosa och en klänning i. Av någon anledning fick jag hjärnsläpp och skrev bara ”dress” på innehållsdelen.
Skannar de paketen? Och om de då ser att jag skrivit i fel - skickar de tillbaka allt till mig då? Någon som vet?
Det är ett lotteri att lyckas få varor från Storbritannien. Ett flertal gånger har avin inte nått min brevlåda och varorna skickats tillbaka. En gång fick jag betala tullavgift på några papperslappar. Helt sinnessjukt. Vi behöver ett nytt globalt postsystem bortom nationalstaternas kontroll om civilisationen ska kunna överleva. Fråga mig inte hur.
Det är ett lotteri att lyckas få varor från Storbritannien. Ett flertal gånger har avin inte nått min brevlåda och varorna skickats tillbaka. En gång fick jag betala tullavgift på några papperslappar. Helt sinnessjukt. Vi behöver ett nytt globalt postsystem bortom nationalstaternas kontroll om civilisationen ska kunna överleva. Fråga mig inte hur.
Britterna ville inte vara med i EU längre. Det måste du respektera.
Visst är det lustigt att folk inte fattar att sånt de tar för givet är pga EU.
Tjena,
Är det någon som beställt alkohol från England sen dom gick ut ur eu?
Ska åka dit i sommar och kommer eventuellt bli en och annan flaska hem därifrån men är lite osäker hur man får hem det genom tullen så *smärtfritt* som möjligt med skatt och andra avgifter. så tänkte höra här om någon har skickat efter själv eller från privatperson och ni gick tillväga.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!