2021-03-19, 11:40
Moderator
Maviels avatar
Jag hoppas och tror att jag placerat denna tråd rätt?

Jag har blivit föreslagen/tillfrågad av min chef att sköta min övergripande arbetsgivare's instagramkonto en vecka. Jobbar i kommunal verksamhet. Kontot är ett "Jobba i" konto och syftet är att profilera kommunen utåt, visa upp verksamheter och kunna attrahera personal.

Jag har fått gå igenom den tekniska biten. Vad som får och inte får fotograferas, syntolkning, vad som gäller produktplacering etc. Så den biten är jag klar över.

Skulle mest vilja ha tips på vad ni hade velat se? Vad som hade lockat er och väckt ett intresse? Har någon gjort liknande och har några tips att dela med sig? Både såklart då det gäller tekniken - appar för videos - fotografering - men även vad som är intressant att dela.
Citera
2021-03-19, 11:50
Medlem
RedForces avatar
Det mest intressanta idag är att visa upp hur ni tar tag i jämlikhetsfrågor och utvecklingen ni har i förhållande till det. Ni har väl en genus-policy som du kan skapa poster ifrån och ta punkt för punkt och visa med bilder hur ni arbetat med dem. Visa det ni lyckats bra med och även det ni har misslyckats med.
Citera
2021-03-19, 11:51
Medlem
RedForces avatar
Visa gärna också hur ni underlättar för rasifierade att komma in i er arbetsplats.
Citera
2021-03-19, 12:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Det mest intressanta idag är att visa upp hur ni tar tag i jämlikhetsfrågor och utvecklingen ni har i förhållande till det. Ni har väl en genus-policy som du kan skapa poster ifrån och ta punkt för punkt och visa med bilder hur ni arbetat med dem. Visa det ni lyckats bra med och även det ni har misslyckats med.

Ah du tänker andel kvinnor/män? Personal med invandrarbakgrund? etc? Vi är en liten tajt grupp - inte så många anställda - som servar hela staden nattetid - alla verksamheter Ungefär lika många kvinnor som män och alla möjliga nationaliteter Du menar att det är av intresse? Just genusaspekten?
Citera
2021-03-19, 12:23
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ah du tänker andel kvinnor/män? Personal med invandrarbakgrund? etc? Vi är en liten tajt grupp - inte så många anställda - som servar hela staden nattetid - alla verksamheter Ungefär lika många kvinnor som män och alla möjliga nationaliteter Du menar att det är av intresse? Just genusaspekten?

Det låter jättebra och som att ni har arbetat bra med jämlikhets- och inkluderingsfrågor. Då blir det extra fint att visa upp det.

Jag tänkte att ni har ett policy-dokument om dessa frågor (det rekommenderas att ha det idag). Då skulle du kunna ta punkter ur det dokumentet och skapa en post med den punkten. När man svajpar till nästa bild så visar du i bilder hur ni arbetat med frågan.

Ta en enkel punkt som genusperspektivet. Om ni då har en bra könsfördelning så skulle en bild över era anställda kunna visa det. Då blir det också en trevlig post i sin helhet.

Är ni HBTQ certifieriade? Det kan man också göra en fin post om. Är ni inte certifierade så kan man göra en post om det också. Men försök vinkla alla poster positivt även om det är negativt (om ni inte skulle vara certifierade).
Citera
2021-04-27, 14:39
Moderator
Maviels avatar
Blev väldigt uppskattat! Vi fick över 3000 likes på vissa inlägg?! Och flera har hört av sig och vill komma och gå brevid någon natt och se hur vi har det. Verkar vara ett bra sätt att nå ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in