Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-03-19, 23:57
  #25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders500mg
Så har det inte alltid varit och så är det inte överallt men det har blivit så nuförtiden i Sverige pga övernäring och frosseri och acceptans för dimensioner.

40 kg till 155 cm är inte alls orimligt.
Är man längre kan man lägga på några kilon. Vid 168 cm så kan man plussa på uppemot 10 kg utan att formerna försvinner i fläsk. Men man vill inte ha en lång drasut heller. Jag tänker på dom här skönhetsdrottningarna som vinner missuniversum mm. Det ser ju fan ut som män. Transvestiter.

Jag tror hon väger mindre. Feministerna har antingen lagt på 5 kg eller vägt henne när hon haft mens.


Hade du tryckt på Greta i skitan? Hon stämmer ju ändå in hyfsat väl på din bild av den perfekta lilla kvinnan.

Personligen så är det ett rungande Nej.
Citera
2021-03-20, 00:07
  #26
Medlem
Anders500mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Greta Thunberg kanske skulle kunna va nåt?
Hon är varken lång eller speciellt fet...
Greta-rörelsen hade inte kunnat växa som den gjort från ingenstans utan hennes utseende. Hade hon varit fet, haft tjocka bröst och röv så hade hon inte blivit framsläppt. Det är kalla fakta.
Ingen hade stått ut med tramset om hon vore fet och svullen. Ibland är förvisso ansiktet svullet konstigt nog men det är skit samma.
Ja hon är fin och det tycker de flesta.
Citera
2021-03-20, 00:30
  #27
Medlem
Anders500mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Hade du tryckt på Greta i skitan? Hon stämmer ju ändå in hyfsat väl på din bild av den perfekta lilla kvinnan.

Personligen så är det ett rungande Nej.
Inte tvåan. Aldrig. Ingen.

Klimatpartisten Isabella Lövin: Hur kan man vara så fet och flottig men ändå ha mage att säga sig värna miljö och klimat?
Trovärdigheten faller. Hon är inte energisnål.
Citera
2021-03-20, 07:48
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders500mg
Så har det inte alltid varit och så är det inte överallt men det har blivit så nuförtiden i Sverige pga övernäring och frosseri och acceptans för dimensioner.

40 kg till 155 cm är inte alls orimligt.
Är man längre kan man lägga på några kilon. Vid 168 cm så kan man plussa på uppemot 10 kg utan att formerna försvinner i fläsk. Men man vill inte ha en lång drasut heller. Jag tänker på dom här skönhetsdrottningarna som vinner missuniversum mm. Det ser ju fan ut som män. Transvestiter.

Jag tror hon väger mindre. Feministerna har antingen lagt på 5 kg eller vägt henne när hon haft mens.


Du är helt ute och cycklar. För det första så är det ganska ovanligt för en svensk kvinna att vara under 155 cm nån stans där,går gränsen för normalfördelningen av längd. Sen är 40 kg på en fullväxt kvinna i underkant även vid den korta längden och tyder på någon typ av störning.
Att det beror på att vi har fått en mer näringsriktig kost är nog korrekt, problemet är att skall du hitta din drömkvinna i sverige får du skaffa en tidsmaskin och återvända till 15-1600 tal då en normal svensk kvinna höll dina mått.
Citera
2021-03-20, 08:04
  #29
Medlem
Haha ha. Du kommer troliigtvis lyckas provocera många, men inte mig. Ja, det finns god chans att du kommer bli ganska så ifrågasatt och kanske än värre. Du får kolla om du kan hitta några forum eller liknande för kortväxta(eller "dvärgar" som man egentligen inte ska säga).

Apropå negresser(som ju ofta är galet attraktiva), finns det inte något pygme-folk i afrika? Du kanske kan åka dit och ragga lite? https://sv.wikipedia.org/wiki/Pygm%C3%A9er
Citera
2021-03-20, 11:51
  #30
Medlem
Anders500mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Haha ha. Du kommer troliigtvis lyckas provocera många, men inte mig. Ja, det finns god chans att du kommer bli ganska så ifrågasatt och kanske än värre. Du får kolla om du kan hitta några forum eller liknande för kortväxta(eller "dvärgar" som man egentligen inte ska säga).

Apropå negresser(som ju ofta är galet attraktiva), finns det inte något pygme-folk i afrika? Du kanske kan åka dit och ragga lite? https://sv.wikipedia.org/wiki/Pygm%C3%A9er
Jag är först och främst inte längdfixerad utan det handlar om vikten och slankheten. Storleken och BMI.
En knubbig dvärg funkar inte. Det är den "unga flickans form" jag är ute efter, inte en negress med hängbröst.
Det är inte en ung tjej jag vill ha utan en vuxen kvinna men med korrekta former.
Citera
2021-03-21, 04:34
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders500mg
Jag är först och främst inte längdfixerad utan det handlar om vikten och slankheten. Storleken och BMI.
En knubbig dvärg funkar inte. Det är den "unga flickans form" jag är ute efter, inte en negress med hängbröst.
Det är inte en ung tjej jag vill ha utan en vuxen kvinna men med korrekta former.
Ok. Jag fattar. Låter som det kan bli rätt svårt och( som redan nämnts) att du antagligen kan stöta på en hel del upprörda åsikter(ev. handlingar). Jag bryr mig dock inte.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback