2021-03-19, 03:24
Medlem
Jag har tagit en Ipren om dagen senaste 4 dagarna (lätt urinvägsinfektion så har fått rådet att prova det och dricka mycket vatten). Ikväll har jag tänkt träffa några vänner för att dricka öl och ha det trevligt. Vi kommer sätta igång ungefär 12 timmar efter jag tagit min sista Ipren.

Hur farligt är detta?
Citera
2021-03-19, 03:27
Avstängd
För det första så hjälper inte Ipren mot urinvägsinflammation, och för det andra så kan du lugnt dricka dina öl.
Citera
2021-03-19, 03:31
Bannlyst
(FB) Alkohol + ipren.
Citera
2021-03-19, 03:37
Medlem
pigfaceregulates avatar
Det är ofarligt. Levern kan ta oerhört mycket stryk kortsiktigt, det är det långsiktiga som är farligt (om inte det kortsiktiga är sinnessjukt för påfrestande, tex stoppar i sig kartor med ipren och hinkar sprit som om det inte fanns en morgondag).

Kort sagt: Det är lugnt. Gör det inte till en vana att hinka i dig sprit och blanda med flera ipren bara. En ipren gör ingenting.
Citera
2021-03-19, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
För det första så hjälper inte Ipren mot urinvägsinflammation, och för det andra så kan du lugnt dricka dina öl.
Jo, ökat vätskeintag och Ibuprofen kan hjälpa men det är ingen effektiv behandling. Strax under 40% blir av med inflammationen enligt det material jag hittat. Jag lär dock få uppsöka läkare så snart jag har tid, men iaf...

Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
(FB) Alkohol + ipren.

Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Det är ofarligt. Levern kan ta oerhört mycket stryk kortsiktigt, det är det långsiktiga som är farligt (om inte det kortsiktiga är sinnessjukt för påfrestande, tex stoppar i sig kartor med ipren och hinkar sprit som om det inte fanns en morgondag).

Kort sagt: Det är lugnt. Gör det inte till en vana att hinka i dig sprit och blanda med flera ipren bara. En ipren gör ingenting.
Tack! Då får det även gå ner lite sprit.
Citera
2021-03-19, 08:08
Medlem
För att svara på rubriken snarare än övrigt innehåll i tråden så är det antagligen på sikt skadligt för magsäcken att dagligen inta ipren och festsupa. Ipren och andra NSAID + festsupande ökar också risken för njurskada och kardiovaskulär sjukdom. Festsupande och långvarigt bruk av NSAID är sannolikt mycket skadligt.
Senast redigerad av TheNerfHerder 2021-03-19 kl. 08:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in