Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2021-03-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Vi kan börja med den gamla sanningen som håller på att reta gallfeber på alla:
Marknaden prissätter alltid korrekt.

Som aktör på marknaden köper och säljer jag mot marknaden i hopp om att marknaden prissätter så fel att det blir lönsamt.

Så i teorin har du rätt om att att analyshusen har prissatt mina bolag fel.
Alternativet är att jag har rätt om att mina biotechbolag har en bättre möjlighet att klara studierna än övriga aktörers bedömmning.
Då det är biotech måste vi vänta många år på svaret om vem som har rätt eller fel.
Men jag förutsätter att vi alla är överens om att slutna grupper som spelar på FOMO är farliga för de oerfarna som lockas av möjligheterna till aktievinster likt gambling.
I Discorden blir jag regelbundet erbjuden hjälp enligt ungefär samma mönster:

Tjabo Igår 21:06
Kan du hjälpa mig?

Jag Igår 21:07
Gärna

Tjabo Igår 21:11
Jag har hört att du är bra på sekter och sånt där?

Jag Igår 21:12
Har mycket erfarenhet
Vad vill du veta?

Tjabo Igår 21:14
Jo alltså, nu när man varit med i synact-sekten ett tag så känns det som att jag är redo för något större. Har funderat på typ scientologerna, men det kanske är ett för stort steg? Jehovas kanske är bättre att börja med?

Jag tröttnade och snoppade av 1 timme senare

Tjabo Igår 22:09
Vad är det för fel på bögar nu då?

Jag Igår 22:10
Benägenheten att diskutera parfym och den danska morgongympan

Tjabo Igår 22:11
Och varför är man automatiskt med i en sekt bara för att man försöker hjälpa dig?
Aide!
Jebote

Marknaden prissätter korrekt så länge det inte handlar om manipulation. Och manipulation är olagligt.
Citera
2021-04-27, 09:36
Medlem
Akta er för @Raket_Jonsson och @varanpension på instagram
DÄR har ni riktiga pumps and dumps!
Fy fan säger jag bara
Lägger ut videos som är fake, manipulerar skärmdumpar och gör vinster med 500k/dag, jo men tjena!
Citera
2021-04-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitroken
Akta er för @Raket_Jonsson och @varanpension på instagram
DÄR har ni riktiga pumps and dumps!
Fy fan säger jag bara
Lägger ut videos som är fake, manipulerar skärmdumpar och gör vinster med 500k/dag, jo men tjena!

Dom skickar även ut DM till kreti och pleti med "investeringsmöjligheter som ger avkastningar på upp till 500 procent". Värt och nämna är att Avanza numera stoppar orderläggning på nätet med aktier som har låg omsättning och då får man ringa till telefonmäklaren i stället för att kunna lägga en order.
Citera
2021-11-01, 02:02
Medlem
Man kan hitta vilka aktier dom använder som pump och dump om man följer marknaden! FGG tex är ett klassexempel. Köp öresaktier när dom är på botten så en dag kommer dom vara pumpade och då är du snabb och säljer. Var inte girig för då går det åt helvete. Abelco är en jag såg dom pumpa och var snabb köpa på rätt summa sen dumpa med över 300% vinst och nu ligger den strax över det jag köpte för. Läs forum där folk hajpar utan anledning och släpp dom i tid så kan du haka på tåget men att gå med i grupper osv är idioti då du är "offret"
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in