Citat:
Vi kan börja med den gamla sanningen som håller på att reta gallfeber på alla:
Marknaden prissätter alltid korrekt.
Som aktör på marknaden köper och säljer jag mot marknaden i hopp om att marknaden prissätter så fel att det blir lönsamt.
Så i teorin har du rätt om att att analyshusen har prissatt mina bolag fel.
Alternativet är att jag har rätt om att mina biotechbolag har en bättre möjlighet att klara studierna än övriga aktörers bedömmning.
Då det är biotech måste vi vänta många år på svaret om vem som har rätt eller fel.
Men jag förutsätter att vi alla är överens om att slutna grupper som spelar på FOMO är farliga för de oerfarna som lockas av möjligheterna till aktievinster likt gambling.
I Discorden blir jag regelbundet erbjuden hjälp enligt ungefär samma mönster:
Tjabo Igår 21:06
Kan du hjälpa mig?
Jag Igår 21:07
Gärna
Tjabo Igår 21:11
Jag har hört att du är bra på sekter och sånt där?
Jag Igår 21:12
Har mycket erfarenhet
Vad vill du veta?
Tjabo Igår 21:14
Jo alltså, nu när man varit med i synact-sekten ett tag så känns det som att jag är redo för något större. Har funderat på typ scientologerna, men det kanske är ett för stort steg? Jehovas kanske är bättre att börja med?
Jag tröttnade och snoppade av 1 timme senare
Tjabo Igår 22:09
Vad är det för fel på bögar nu då?
Jag Igår 22:10
Benägenheten att diskutera parfym och den danska morgongympan
Tjabo Igår 22:11
Och varför är man automatiskt med i en sekt bara för att man försöker hjälpa dig?
Aide!
Jebote
Marknaden prissätter alltid korrekt.
Som aktör på marknaden köper och säljer jag mot marknaden i hopp om att marknaden prissätter så fel att det blir lönsamt.
Så i teorin har du rätt om att att analyshusen har prissatt mina bolag fel.
Alternativet är att jag har rätt om att mina biotechbolag har en bättre möjlighet att klara studierna än övriga aktörers bedömmning.
Då det är biotech måste vi vänta många år på svaret om vem som har rätt eller fel.
Men jag förutsätter att vi alla är överens om att slutna grupper som spelar på FOMO är farliga för de oerfarna som lockas av möjligheterna till aktievinster likt gambling.
I Discorden blir jag regelbundet erbjuden hjälp enligt ungefär samma mönster:
Tjabo Igår 21:06
Kan du hjälpa mig?
Jag Igår 21:07
Gärna
Tjabo Igår 21:11
Jag har hört att du är bra på sekter och sånt där?
Jag Igår 21:12
Har mycket erfarenhet
Vad vill du veta?
Tjabo Igår 21:14
Jo alltså, nu när man varit med i synact-sekten ett tag så känns det som att jag är redo för något större. Har funderat på typ scientologerna, men det kanske är ett för stort steg? Jehovas kanske är bättre att börja med?
Jag tröttnade och snoppade av 1 timme senare
Tjabo Igår 22:09
Vad är det för fel på bögar nu då?
Jag Igår 22:10
Benägenheten att diskutera parfym och den danska morgongympan
Tjabo Igår 22:11
Och varför är man automatiskt med i en sekt bara för att man försöker hjälpa dig?
Aide!
Jebote
Marknaden prissätter korrekt så länge det inte handlar om manipulation. Och manipulation är olagligt.