Citat:
Ursprungligen postat av
doxycontin
På senare tid så har det dykt upp en större grupp av småsparare som pumpar priserna på spotlight och first north listade bolag. Sealwacs var på tapeten igår och idag stod Clean Motion på tur. Gruppen av småsparare samlas i en discord kanal under "investeraren" Signerad Robin Omega och regler sätts upp inför dagen när köp samt säljs ska göras och till vilka belopp. Attacken är koordinerad och allt som oftast så har Robin köpt in sig dagen innan för att sedan sälja av volymerna till sina undersåtar som sedan i sin tur kan sälja vidare med vinst. Har inte FI koll på sånt här? Hela börsens trovärdighet riskerar att undermineras utav den här typen av gruppen.
oo, låter lurigt.
Trodde han var seriös med sitt handlade.
Säker på att de uppgifterna stämmer?
Finns ju även "aktietjuven" på instagram med nåt liknande upplägg...
Leder ju till att stop losses kan lösa ut etc?
Känns inte seriöst nej. men vad vet jag, har bara haft aktier i 2-3 veckor
men om om man extrapolerar den problematiken så kommer ju hela börshandeln förändras/regleras.
Om folk går ihop i grupper och manipulerar kurser.... vilket är fullt möjligt med internet.
Något som kanske tidigare endast hedgefonder hade möjlighet till? Ett paradigmskifte med konsekvenser då...ä, jag har hittat goa aktier. Jag håller mig till dem!
//
punganalfabeten