• 1
  • 2
2021-03-18, 08:36
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Tack för svar, dock vill jag inte att tråden ska handla om hurvida jag ska använda benso eller inte. Utan om ångest.

Från vården finns det inget att hämta. Skjuter som sagt hellre skallen av mig än att sitta ner mer någon jävla kärring och berätta om mina problem, eller proppa i mig rävgift som SSRI eller vad det nu heter.

Ha de gött!
Har du sökt hjälp för din ångest förut eller är det fördomar du har om hur det skulle vara att ha en läkarkontakt om detta? Vad gäller egentligen din fråga, vill du bara ha medhåll om att ta mer benzo eller ha riktiga råd om vad du kan göra åt din ångest?
Det kan ju faktiskt vara så att ett regelbundet intag av SSRI, SNRI eller vad de nu anser passande skulle göra så att du slapp ångesten under en längre period.

IMHO så är benzo ett betydligt värre rävgift än mycket annat med tanke på alla som torskar på skiten.
Citera
2021-03-18, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Har du sökt hjälp för din ångest förut eller är det fördomar du har om hur det skulle vara att ha en läkarkontakt om detta? Vad gäller egentligen din fråga, vill du bara ha medhåll om att ta mer benzo eller ha riktiga råd om vad du kan göra åt din ångest?
Det kan ju faktiskt vara så att ett regelbundet intag av SSRI, SNRI eller vad de nu anser passande skulle göra så att du slapp ångesten under en längre period.

IMHO så är benzo ett betydligt värre rävgift än mycket annat med tanke på alla som torskar på skiten.

Diskussionsämnet kan du läsa i slutet av mitt startinlägg. Det handlar om ångest och inga jävla mediciner eller hjälp från vården. Läser inte ens mods trådarna längre?

Ångesten jag nämner i startinlägget lider miljontals svenskar av, i alla slags olika grader.
Citera
2021-03-18, 11:00
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Käka mer benso, helt härligt, det är en medicin som är till för den där skiten. Vad är ett litet bensomissbruk mot att få livet tillbaka? Håll lite koll på det bara.
Goda råd från Jackson C Frank!
Citera
2021-03-18, 11:13
Medlem
vad var det som var så förnedrande med terapi? Tyckte du det var jobbigt att terapeuten pratade om saker du inte ville förändra?

Klart det är jobbigt att gå i terapi det är så man utvecklas genom den.
Citera
2021-03-18, 16:01
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
För det första:
Nu kan jag verkligen noll och ingenting om benzo-världen, men alla som käkar dessa piller blir väl inte beroende...eller?
Pillret i sig är väl till för att hjälpa?

Eller är det så, att så fort du gett dig in i den världen så har pillret kontroll över dig och inte tvärtom?
Du har rätt i det första men ville markera mot pillertrilleri som någon tyckte var en bra idé. Det kommer ha en paradoxal effekt.
Citera
2021-03-18, 16:26
Medlem
Har umgänge som har gått på benzo alla säger det är hemskt om du blir beroend att jag borde avstå från att ta. Men jag lånar tråden lite och frågar kan det verkligem bli värre än att man inte känt lycka på 10 år nu, inte glad eller ledsen. Gör benzo någon skillnad då? Om man skulle börja ta det. Vill påpeka enda mediciner som har hjälpt är oxscand men de vill dom inte skriva ut längre.
Citera
2021-03-19, 03:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Diskussionsämnet kan du läsa i slutet av mitt startinlägg. Det handlar om ångest och inga jävla mediciner eller hjälp från vården. Läser inte ens mods trådarna längre?

Ångesten jag nämner i startinlägget lider miljontals svenskar av, i alla slags olika grader.
Verkar som du har problem med läsförståelsen också. Jag svarar som användare och du besvarade inte en enda av frågorna.
Jag har god kännedom om detta men om du bara vill ha folk som stryker dig medhårs och bara rekommenderar benzo så känns det meningslöst att ens lägga tid på ett svar, därav frågorna i mitt förra inlägg.
Citera
2021-03-19, 04:10
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Goda råd från Jackson C Frank!

Naturligtvis är det väl aldrig bra att okynnesäta piller, stör mig bara på den utbredda stjärtighet som råder kring bruket av bensodiazepiner i detta avlånga land. Ofta vill vården pracka på en både det ena och andra, srri eller varför inte lite neuroleptika för sömnen? preparat med mängder av jobbiga biverkningar, men utan några egentliga bevis på att det faktiskt hjälper. Varför inte då varsamt behandla stesolid som den mirakelmedicin och resurs det faktiskt är för folk som lider av handikappande ångest?

Rädslan för benzo är onödig, köp hellre 20 vallar istället för att sitta och bli gaslightad av någon jävla kärring som ändå inget begriper.
Citera
2021-03-19, 04:35
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag blir också bara helt normal av benzo.

Har inga direkta minnen av ett liv utan ångest då jag var väldigt liten när det började. Visst skulle det vara trevligt att vara en sån skönt avslappnad person hela tiden men jag har bestämt mig för att vara nöjd med att vara den jag är. Orkar inte hålla på och bråka med mig själv längre och försöka vara något som jag inte är.

Är tacksam att jag har min medicin tillhands när det är extra jobbigt eller när det är något speciellt.
Citera
2021-03-25, 11:04
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Naturligtvis är det väl aldrig bra att okynnesäta piller, stör mig bara på den utbredda stjärtighet som råder kring bruket av bensodiazepiner i detta avlånga land. Ofta vill vården pracka på en både det ena och andra, srri eller varför inte lite neuroleptika för sömnen? preparat med mängder av jobbiga biverkningar, men utan några egentliga bevis på att det faktiskt hjälper. Varför inte då varsamt behandla stesolid som den mirakelmedicin och resurs det faktiskt är för folk som lider av handikappande ångest?

Rädslan för benzo är onödig, köp hellre 20 vallar istället för att sitta och bli gaslightad av någon jävla kärring som ändå inget begriper.
Jag är med på ditt resonemang och finner det intressant! Det fetstilade är ett oerhört bra citat, hade gärna haft det broderat på väggen.
Citera
2021-03-28, 11:22
Medlem
Koettbullens avatar
Att rekommendera någon att ta helvetesdrogen benzo känns inte speciellt ansvarsfullt. Det finns dessutom mindre skadliga läkemedel där ute som kan hjälpa.

Men det bästa är givetvis att boka tid med en psykolog och börja bearbeta den sociala ångesten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in