Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-17, 22:41
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansoppa
Någon som har en aning om vad som egentligen hände? den är ju baserad på en verklig händelse. Och om ni har länkar och skit?

filmen skildrar rätt bra vad som hände. något mer specifikt du vill veta?
Citera
2007-03-17, 23:11
Medlem
Lycanthroposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deka_denten
Jag har svårt att se detta som en propagandafilm mot nazism.
Upplever ni den som en sådan? Okej, hollywoodnazzarna super
och knarkar, men inte mer än vilka tonåringar som helst.

Det hela liknar ju nästan en rockvideo och killen som dör blir
något av en martyr. Han utmålas dessförinnan nästan som någon
slags arisk superhjälte som säger fuck you! till hela den multikulturella
överhögheten och vågar bjuda på benhårt motstånd, särsklit i scenen där han obeväpnad blir överfallen av tre invällare med baseballträ som han sedan slår ner. I slutet dör han dock, nerhuggen av en blatte. Kanske är budskapet: du skall inte göra motsånd, vare sig du har rätt eller fel...?

http://www.filmpunkten.se/filmtitel.asp?ID=1640

(Regissören Flamholc skall visst var jude har jag hört.)
Verkligen en sorglig film precis som alla andra anti-rasistiska filmer från 90-talet. Kanske det lurar den idag hjärntvättade massan men den lurar inte dom intellektuella människorna.
Citera
2007-03-18, 04:23
Medlem
qapmocs avatar
Jag och min kompis som jag såg den med skrattade genom hela filmen första gången vi såg den Kommentarerna är ju så klockrena
Citera
2007-03-18, 20:41
Medlem
Zumas avatar
Jälla bruuud asså!
Citera
2007-03-19, 04:48
Medlem
M_A_Rs avatar
Jag har sett denna mediokra filmproduktion. Jag och min likasinnade, rasmedvetne bror skrattade åt den när vi såg den för herrans många år sedan. Den är inte mycket att hänga i julgranen, direkt. En kalkon. Men det är väl just det som är charmen med den filmen. Om det är ett försök att göra en samhällskritisk film om och mot rasism, tycker jag mest synd om film-makarna. Det var mycket sådan multikulti-skit på 90-talet. Mer än idag. Någon som kommer ihåg den vedervärdiga TV-serien Tre Kronor som gick i kanal 4? Den var ju så äckligt pro multikulti att jag spydde åt den.
Citera
2007-03-20, 21:47
Medlem
C.A.Tls avatar
Nattbuss 807 är utan tvekan den bästa film jag någonsin sätt
Citera
2007-03-20, 21:57
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycanthropos
Verkligen en sorglig film precis som alla andra anti-rasistiska filmer från 90-talet. Kanske det lurar den idag hjärntvättade massan men den lurar inte dom intellektuella människorna.

Man behöver väl inte vara särskilt intellektuell för att genomskåda denna film? Sen faller den väl ganska platt som propaganda mot rasism.

Som skrivits tidigare är det en grymt rolig film med en mängd sköna citat! Den kassa kvaliten på filmen kan dock göra den ganska jobbig att titta på i vissa stunder. Hatar att de lagt på ljudet i efterhand! Det verkar för övrigt vara något som går igen i flera propagandafilmer från den epoken. Typ "30 November".
Citera
2007-03-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Den var ju så äckligt pro multikulti att jag spydde åt den.

De målade upp de vita som antingen kriminella ligister, knarkare eller religösa fanatiker. Negroiderna var det dock inget problem med, dom jobbade och "skötte" sig. Jo tack, den serien har etsat fast sig, särskilt Abby.
Citera
2007-03-22, 15:54
Medlem
snoochriss avatar
Alltså vad kan man säga om filmen? Den är ju så grymt jävla dålig att den faktiskt blir bra

"Men bruka allvar nu grabbar"
Citera
2007-03-22, 23:57
Medlem
svajnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.G
Ni försöker faktiskt lära er ett yrke!

"Där haru en brud för dig o pussas med" haha
Citera
2007-03-23, 03:18
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag hängde inte med i hela tråden, men en kompis i gymnasiet, som var adopterad från Indien älskade denna film. Jag såg den med honom 2 ggr.
Citera
2007-03-23, 07:27
Medlem
overklockeds avatar
Skulle vara roligt att se någon ny film likt Nattbuss 807, 30e November nu idag. Hoppas det kommer någon snart, för nu handlar ju alla ungdomsfilmer bara om svartskallar och hiphop och whiggers typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in