2023-08-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Du verkar inte ha lagt till mig ännu. Hon du swisha börjar hennes namn på C och efternamn på K?

Nej det var inte samma då tyvärr..
Förnamnet på hon jag swishade började på S. Efternamn började på J.
Det verkar va omöjligt för mig att få veta vem som mottagit mina pengar pga sekretess. Hon jag swishat är väl någon målvakt. Enligt mina eftersökningar verkar det va en läkare i 60+ åldern. Just min polisanmälan lades ner pga personen i fråga som gjort detta begått större/fler/mer omfattande brott och ska dömas för dem så min anmälan omfattas av det typ.
Citera
2023-08-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa29
Det verkar va omöjligt för mig att få veta vem som mottagit mina pengar pga sekretess. Hon jag swishat är väl någon målvakt. Enligt mina eftersökningar verkar det va en läkare i 60+ åldern. Just min polisanmälan lades ner pga personen i fråga som gjort detta begått större/fler/mer omfattande brott och ska dömas för dem så min anmälan omfattas av det typ.
Jaha så tråkigt. Lär väll hända samma sak med mig.
Citera
2023-10-09, 02:47
Medlem
Citat:
Jag fick faktiskt tillbaka pengarna. Inte av personen eller polisen. Utan min bank lyckades på något sätt spåra pengarna och göra en återbetalning.

Sjukaste. Trodde aldrig jag skulle få tillbaka dom.
Citera
2023-10-09, 10:52
Medlem
Citat:
Jag fick faktiskt tillbaka pengarna. Inte av personen eller polisen. Utan min bank lyckades på något sätt spåra pengarna och göra en återbetalning.

Sjukaste. Trodde aldrig jag skulle få tillbaka dom.

Oh fan!
Hur gick du tillväga? Vilken bank har du?
Citera
2023-10-09, 12:04
Medlem
Citat:
Oh fan!
Hur gick du tillväga? Vilken bank har du?
Nordea. När detta händer så anmälde jag det till Nordea och polisen.

Jag ringde Nordea och undrar hur dom lyckades men fick inget svar på grund av sekretess.
Citera
2023-10-09, 13:12
Medlem
Citat:

Jag ringde Nordea och undrar hur dom lyckades men fick inget svar på grund av sekretess.

Okej! Fick du pengarna så långt i efterhand alltså?
Citera
2023-10-10, 00:52
Medlem
Citat:
Okej! Fick du pengarna så långt i efterhand alltså?
Ja 8 10 veckor efter
Citera
2024-01-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Ja hur mkt blev du av med?
Kolla med banken och se vad dem kan göra?
Finns där bevis går det väl att göra ett ärende hos kronofogden så dem driver in det.
Polisanmäl ja

Vad brukar uppklarningsprocenten vara på sådana Facebook Swish marketplace bedrägerier där någon skickar pengar och sedan inte får något?
Citera
2024-01-22, 16:39
Medlem
Citat:

Var det Facebook marketplace bedrägeri då?
Citera
2024-04-27, 01:02
Medlem
Citat:

Kan du skicka ett pm till mig alternativt logga in på den snapen du skrev tidigare, sitter med ett liknande ärende nu
Citera
2024-04-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucashahaha
Kan du skicka ett pm till mig alternativt logga in på den snapen du skrev tidigare, sitter med ett liknande ärende nu
Snapchat tog bort kontot till mig. Gör ett snap kontot du så skriv vad du heter här så lägger jag till dig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in