2021-03-16, 12:36
Medlem
Lara.Crofts avatar
Hej Flashback!

Tjej, 21 år, 175 cm, ca.70 kg. Har börjat studera i en annan stad och därmed blivit flyttad till psykiatrin här för att få rätt på mina diagnoser etc. De ville ha ett alkotest (blodprov) men även drogtest (urin). Tar ca. 40 - 100 mg "gatutjack" i snitt 4 dagar/vecka i kanske 5 månader . Hade testet på onsdagen och tog lite (typ 40 mg) på söndagen vid 13, sedan var jag ren till onsdag.

Gick in på 1177 nu och det står såhär:

U--Amfetamin (verif) Väntar på svar Se skannat svar
U--Amfetamin (screen) Verifieras Negativt
U--Kannabinoid (screen) Negativt Negativt
U--Kokain (screen) Negativt Negativt
U--Bensodiazepiner(screen)Negativt Negativt
U--Opiater (screen) Negativt Negativt
U--Kreatinin Visa i kumulativ lista 12,5 mmol/L

Så till min fråga:
Antar att "(verif)" betyder att det verifieras. Varför analyseras det om det var negativt? Drack/kissade väldigt sparsamt under morgonen och överlag tiden mellan sön-ons. Det var inte genomskinligt. Vad tror ni? Läste nämligen på FaQ om drogtest att det bara skickas för analys omdet var positivt.

Tacksam för svar, ställ frågor också om jag missat nåt,
Senast redigerad av Lara.Croft 2021-03-16 kl. 12:46. Anledning: (tydligare rubrik)
Citera
2021-03-16, 13:49
Medlem
Yahnoovass avatar
Skickas väl till analys för att undersöka noggrannare? Ett snabbt UP kan visa negativt, men skickas d till labbet så vet man ju aldrig. Vet i något fall där det visats positivt.
Sen om det är värt att d ska skickas på extra analys o lägga resurser på det, det får situationen avgöra
Citera
2021-03-16, 14:02
Medlem
har du tidigare fått stämpeln som en amfetaminbrukare vill dom kanske vara på den säkra sidan.
Citera
2021-03-16, 14:53
Medlem
Lara.Crofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
har du tidigare fått stämpeln som en amfetaminbrukare vill dom kanske vara på den säkra sidan.
Ja alltså jag får just nu strattera för min adhd pga alkoholmissbruk och för att jag tyvärr varit öppen med att jag testat diverse droger i mitt liv. Kanske kollar de för att se om jag typ ”självmedicinerar” och då är ju amfetaminpreparat rätta vägen att gå. Sorgligt nog är det väldigt många som går samma väg som mig. Elvanse hade varit min räddning då varken droger eller alkohol är nåt som tilltalar när, iallafall jag, tar det. Tack för svar
Citera
2021-03-16, 14:55
Medlem
GoUoDs avatar
De skickar till lab ja. (verif) står för verifiering & testas för;
U-Amfetamin
U-Metamfetamin
U-MDA
U-MDMA

Men det är märkligt att det skickas på labreagens om det inte är positivt. Dock har amfetaminer lägre gränsvärden vid avdunstat urin (Detektionsgräns: 50 μg/L) än i urin (Negativt (<gränsvärde 200 μg/L)).

Märkligt att de bryr sig så mycket bara i fråga om att du får strattera.
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-16 kl. 15:03.
Citera
2021-03-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lara.Croft
Ja alltså jag får just nu strattera för min adhd pga alkoholmissbruk och för att jag tyvärr varit öppen med att jag testat diverse droger i mitt liv. Kanske kollar de för att se om jag typ ”självmedicinerar” och då är ju amfetaminpreparat rätta vägen att gå. Sorgligt nog är det väldigt många som går samma väg som mig. Elvanse hade varit min räddning då varken droger eller alkohol är nåt som tilltalar när, iallafall jag, tar det. Tack för svar

så då lämnar du prover för att eventuellt få elvanse eller centralstimulerande? då har de ju ytterligare en anledningen att dubbelkolla tyvärr.

Jag har aldrig varit med om det själv att dom lämnar in ett negativt prov för analys.

Hoppas att du klarar dig och får din medicin!
Citera
2021-03-16, 18:02
Medlem
Lara.Crofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
De skickar till lab ja. (verif) står för verifiering & testas för;
U-Amfetamin
U-Metamfetamin
U-MDA
U-MDMA

Men det är märkligt att det skickas på labreagens om det inte är positivt. Dock har amfetaminer lägre gränsvärden vid avdunstat urin (Detektionsgräns: 50 μg/L) än i urin (Negativt (<gränsvärde 200 μg/L)).

Märkligt att de bryr sig så mycket bara i fråga om att du får strattera.
Tack för ditt svar.
Håller med om att det är märkligt. Vad kan jag ha till mitt försvar om de hittar en liten mångd vilket de antagligen kommer? Finns det nåt jag kan säga som är godtagbart, liksom?
Citera
2021-03-16, 19:12
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Tack för ditt svar.
Håller med om att det är märkligt. Vad kan jag ha till mitt försvar om de hittar en liten mångd vilket de antagligen kommer? Finns det nåt jag kan säga som är godtagbart, liksom?
Om du är ärlig med de mängder du tog, och du har normal metabolism, så borde det vara lugnt.

Amfetamin har T/2 på 12H, 72H förflyter?
40mg genom 6 halveringstider ger ~6,6mg bankad substans kvar i kroppen. Utblandat på ~5L vätska så har du alltså, perfekt utblandat 0,132μg/L tjack i provsvar, hypotetiskt.
Sedan finns det olika labb-prov och jag vet inte hur låg gräns alla har för detektion.
Har jag räknat fel så får någon mer än välkommet rätta mig.

PS. sluta med gatutjack innan du halkar och börjar missbruka, det är jävligt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-16 kl. 19:16.
Citera
2021-03-21, 23:39
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Tack för ditt svar.
Fått nåt svar? Sjukt nyfiken i om min hypotes stämmer. Skriv gärna när du vet.
Citera
2021-03-22, 13:35
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Fått nåt svar? Sjukt nyfiken i om min hypotes stämmer. Skriv gärna när du vet.
Även jag är jävligt nyfiken på detta 😂😂😂
Bra jobbat om Ja
Citera
2021-11-18, 10:42
Medlem
Lara.Crofts avatar
Citat:
Om du är ärlig med de mängder du tog, och du har normal metabolism, så borde det vara lugnt.

Amfetamin har T/2 på 12H, 72H förflyter?
40mg genom 6 halveringstider ger ~6,6mg bankad substans kvar i kroppen. Utblandat på ~5L vätska så har du alltså, perfekt utblandat 0,132μg/L tjack i provsvar, hypotetiskt.
Sedan finns det olika labb-prov och jag vet inte hur låg gräns alla har för detektion.
Har jag räknat fel så får någon mer än välkommet rätta mig.

PS. sluta med gatutjack innan du halkar och börjar missbruka, det är jävligt.

Ja du… det har nu gått ett bra tag sedan jag gjorde detta inlägg. Testet blev positivt efter scanning, men kunde dessvärre inte se provresultaten i siffror. Din hypotes lät iallafall fin!

Tyvärr har jag fortsatt tills denna dag och jag kunde inte ha beskrivit det bättre själv än att det varit och är jävligt. Förjävligt.
Citera
2021-11-18, 12:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ja du… det har nu gått ett bra tag sedan jag gjorde detta inlägg. Testet blev positivt efter scanning, men kunde dessvärre inte se provresultaten i siffror. Din hypotes lät iallafall fin!

Tyvärr har jag fortsatt tills denna dag och jag kunde inte ha beskrivit det bättre själv än att det varit och är jävligt. Förjävligt.
Då får jag rekommendera dig att sluta

Vad tokigt det kan bli (helt seriöst) med droger. Inte svårt att fastna men desto svårare att hitta en anledning att ta sig ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in