2021-03-16, 19:45
Medlem
Har blundat för denna trådens sanning för länge nu.

Flyttar så fort jag har möjlighet...
Citera
2021-03-16, 21:41
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morsanochpolisen
Jag är inte från Borås men har varit i Borås några gånger, det är väl som vilken småstad som helst? Problemet är ju att småstäder överlag är ganska värdelösa, man har nästan allt, men det saknas alltid något för att det ska kännas komplett. Det är dock såpass mycket byggnader, folk och bilar för att man inte ska känna ett lugn..

Borås är definitivt ingen småstad, utan ett regionalt centrum med högskola, sjukhus och djurpark dessutom.

Småstad är Söderköping, Gränna, Skänninge med 3000-7000 invånare. Sen är det många som inte har förstått att stad inte har något med invånarantalet att göra utan om orten har stadsrättigheter eller inte.

Borås är lite större än en mellanstor stad och har mer storstadskänsla än jämnstora Växjö med sina låga trähus i centrum.
Citera
2021-03-17, 00:56
Bannlyst
Det gick åt helvete efter Hobbex packade ihop.
Har dom kvar djävulsdyrkarna?
Citera
2021-03-17, 18:48
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinaKoala
Saken med att bo utanför en storstad är att man kan ta del av allt det roliga som Liseberg och allt men samtidigt inte behöva BO där.

För liten för att vara intressant? Så om Borås är den 16 största staden i Sverige och vi har över 2000 städer så gör det nästan alla andra städer ointressant.

Nä men då kan du lika gärna bo i Lerum eller KUngälv...
Citera
2021-03-17, 18:50
Medlem
Jag har aldrig varit i Borås, men jag kan tänka mig att det inte är riktigt lika illa som Grums i alla fall.

Å andra sidan är Grums ingen stad.
Citera
2021-03-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ser ju underbart Borås, vill gärna flytta dit. Antar att det inte är blattefritt.

Finns det någon svensk stad som är blattefri? Skulle inte tro det. Så om det är en nackdel, så gäller det inte bara Borås.

Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag brukar skämta med mina vänner om att flytta till Borås, för staden är urtrist. Fast å andra sidan har man både Göteborg och Jönköping en timme bort, så det är i alla fall en tröst om man skulle hamna i den urtrista staden.

Jag fattar inte grejen med Jönköping. Nu har jag varken bott i Jönköping eller Borås. Har bara besökt båda städerna. Visst, Jönköping ligger fint vid Vättern, samtidigt som de har IKEA vilket Borås inte har. Om nu IKEA är viktigt. Jönköping har inte verkat vara en roligare stad etc. Visserligen är det skillnad på att vara bosatt i en stad vs vara besökare, men ändå. Så jag ser det inte som en fördel att Jönköping ligger en timme bort. Ska man tala om fördelar med saker i närheten så vinner Borås när det gäller flygplatser i alla fall. Landvetter flygplats ligger nära, och är ett bättre alternativ än Jönköpings flygplats (och folk i staden har längre avstånd till Landvetter).
Citera
2021-03-20, 12:16
Avstängd
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Jag fattar inte grejen med Jönköping. Nu har jag varken bott i Jönköping eller Borås. Har bara besökt båda städerna. Visst, Jönköping ligger fint vid Vättern, samtidigt som de har IKEA vilket Borås inte har. Om nu IKEA är viktigt. Jönköping har inte verkat vara en roligare stad etc. Visserligen är det skillnad på att vara bosatt i en stad vs vara besökare, men ändå. Så jag ser det inte som en fördel att Jönköping ligger en timme bort. Ska man tala om fördelar med saker i närheten så vinner Borås när det gäller flygplatser i alla fall. Landvetter flygplats ligger nära, och är ett bättre alternativ än Jönköpings flygplats (och folk i staden har längre avstånd till Landvetter).

Jag tycker Jönköping känns fräshare och det är ett betydligt bättre alternativ om man vill slå sig ner i staden då Jönköping inte har lika stora sociala problem som Borås har. Dessutom är Jönköping en studentstad vilket gör att många akademiker bor där. Borås har en högskola som dock är utsedd till en av Sveriges sämsta.
Citera
2021-03-21, 10:54
Medlem
Ang. Jkpg vs Borås:

Jag har bott i ’Borran’ och varit mkt i Jkpg, rent ”stadspulsmässigt”, är det ungefär samma. Jönköpings centrum har Vätterstranden och finare arkitektur, men även Borås har skitfina områden och storslagen natur, dock en bit från stan. Jönköping har blåsten, Borås regnet. Jönköping ligger dock bättre till där RV40 korsar E4 - södra Sveriges största vägskäl. Skulle tro att de flesta som åker mellan Sthlm - Gbg/Malmö passerar Jkpg. (Många åker till Gbg via RV40 istället för E20.) Båda kommer att gynnas av snabbtågen, Jkpg mer troligtvis, då det blir bytesststion.

Bostadsprismässigt är det nog dött lopp. Hade jag flyttat in till regionen utifrån, och inte haft någon connection till någon av orterna, hade jag nog spontant valt Jönköping. Enda som egentligen talar för Borås, är om närhet till Gbg eller Landvetter är viktigt.
Annars är kanske Ulricehamn en trevlig kompromiss? Fin stad med naturskönt läge och nära till både Borås och Jönköping.
Citera
2022-10-29, 15:48
Medlem
-GGs avatar
Haha.

I ett avsnitt av Skilda Världar har Nora stuckit till Gnesta för att träffa sitt ex. Och hennes bror Lukas är skickad för att hitta och hämta hem henne. Han hittar henne vid sidan av en väg och när han stannar bilen vill Nora inte följa med utan säger att hon tänker hoppa på nästa buss som kommer.
Varpå Lukas säger: Men du kommer ju hamna i Borås då!

Med den allvarliga undertonen; har du väl en gång kommit dit, kommer du aldrig därifrån! Det finns ingen väg tillbaka till den riktiga världen! Du är fast i helvetet!

Senast redigerad av -GG 2022-10-29 kl. 15:51.
Citera
2022-10-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinaKoala
Har blundat för denna trådens sanning för länge nu.

Flyttar så fort jag har möjlighet...

Det var väl Galenskaparna som skrev:

"You can check out any time you like, but you can never leave Borås."
Citera
2022-10-31, 22:35
Medlem
Det har alltid regnat då jag besökt borås. Första gången jag var där besökte vi djurparken och den var helt okej. Påminner om Kolmården fast utan delfiner men sälshow i stället.

Har även besökt Laxtons hemsökta museum och det var riktigt coolt. Lite synd man inte fick ta foton men det beror att de menade att man kan råka ta med något objudet hem med mobilen.
Citera
2023-12-25, 09:48
Medlem
Indos avatar
Var hemlös i Borås från Maj till slutet av Juli och det var ett par hetsiga månader med mycket knas och skit…

Dagarna gick enbart ut på att bryta göra pengar och skaffa knark, Om det är knark man vill ha så är Annelundsparken det bästa stället att få tag i det om det är sommar då, Hur det är i Borås på vintern har jag ingen aning om förmodar att det är ännu döare än vad det är på somrarna.

Bodde först på Brämhultsvägen tills det vart konflikter med han jag bodde med då han kastade ut mig (klockan 3 på natten i en helt främmande stad och det var dessutom min födelsedag..Vilken polare)

Höll på att bli skjuten av polis på hässleholmen när dom omringade mig då jag hade en stor kökskniv i handen, Det slutade med att jag hamnade på psyket, Psyket är väl helt okej enligt mig det funkar, Dåliga röktider bara.

Sen var jag inneboende i ett par kvartar också, En på Göta och en i det där området på andra sidan bron ungefär vid Ica maxi.

Håller med om att det regnar mycket och folk kan aldrig hålla vad dom lovar, Jag vet inte hur många gånger jag hört ”vänta här jag kommer om 10 minuter” och så står man där och väntar som en idiot men det kommer aldrig någon. Sen är det mesta av tjacket skräp i Borås. Jag hämtade en del från en bra kran i gbg bra tjack obankat och när jag bjöd dom mest inbitna tjackisarna på rykare så höll dom på att spy allihopa och dom vart så jävla påtända, Men ett Nice minne är fan midsommarn i annelundsparken, Den kvällen var minnesvärd.

Ja det var mitt strå till stacken
/Indo Blowin Outta Window

Edit: Har även snurrat några gånger hos MC klubben Goose Loose och jag vart väldigt väl mottagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in