• 1
  • 2
2021-03-13, 11:57
Medlem
Hej! Jag är en tjej på 28 år. I en tidigare relation med en spelmissbrukare till pojkvän levde jag i 2 år med ständigt misär... Han id kapa mig på 40k och jag visste inte hur lån funkade innan jag träffade honom och hade inga lån överhuvudtaget innan! Blev manipulerad och misshandlad av honom psykiskt rent ut sagt.
Efter den relationen så har jag ett lån på banken för 180.000 kr... Har ångest och just nu pluggar jag till lastbilschaufför och betalar av 2k i månaden. Mina funderingar är -
Kommer jag kunna låna till en bostadsrätt eller till en bil i framtiden trotts mitt lån? Har inga anmärkningar eller uc förfrågningar. Och har inte några andra krediter eller lån.
En tjej med ångest.. 😟
Citera
2021-03-13, 11:58
Medlem
astmaanfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himme1
Hej! Jag är en tjej på 28 år. I en tidigare relation med en spelmissbrukare till pojkvän levde jag i 2 år med ständigt misär... Han id kapa mig på 40k och jag visste inte hur lån funkade innan jag träffade honom och hade inga lån överhuvudtaget innan! Blev manipulerad och misshandlad av honom psykiskt rent ut sagt.
Efter den relationen så har jag ett lån på banken för 180.000 kr... Har ångest och just nu pluggar jag till lastbilschaufför och betalar av 2k i månaden. Mina funderingar är -
Kommer jag kunna låna till en bostadsrätt eller till en bil i framtiden trotts mitt lån? Har inga anmärkningar eller uc förfrågningar. Och har inte några andra krediter eller lån.
En tjej med ångest.. 😟

Polisanmälde du honom? Hur kunde skulden gå från först 40K till 180K?
Citera
2021-03-13, 11:59
Medlem
Nej då jag vosste inte vad jag skulle göra... Hade aldrig varit med en missbrukare tidigare och var dum och kär i honom...
Citera
2021-03-13, 12:00
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ja, du kan låna mer förutsatt att du har betalningsförmåga.
Citera
2021-03-13, 12:01
Medlem
Polisanmäl honom nu. Samla ihop alla bevis du har för det du beskriver har hänt.
Citera
2021-03-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Polisanmälde du honom? Hur kunde skulden gå från först 40K till 180K?
Han och jag reste, köpte bohag tsm och han manipulera mig till att vi behövde saker hit och dit..
Citera
2021-03-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Polisanmäl honom nu. Samla ihop alla bevis du har för det du beskriver har hänt.
Hur?
Citera
2021-03-13, 12:03
Medlem
Citat:
Nej då jag vosste inte vad jag skulle göra... Hade aldrig varit med en missbrukare tidigare och var dum och kär i honom...
Ta inte illa upp eller nåt men bara för att du fått bevis på och erkänt för dig själv att du varit dum behöver inte betyda att du plötsligt blivit smart.
Citera
2021-03-13, 12:04
Medlem
Citat:
Hur?

Hur du gör en polisanmälan eller hur du samlar ihop bevis? Det kanske finns sms-konversationer att få fram? Annars får du skriva ner datum med saker som har inträffat.
Citera
2021-03-13, 12:05
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Han och jag reste, köpte bohag tsm och han manipulera mig till att vi behövde saker hit och dit..
Det blir ju svårt med anmälan när du skriver så.

Har han snott ditt ID och köpt saker utan din vetskap?

Det är du som måste bevisa allt och en rättegång kostar pengar. Först skickar du krav till kronofogden och där kollar de på bevisen.
Citera
2021-03-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det blir ju svårt med anmälan när du skriver så.

Har han snott ditt ID och köpt saker utan din vetskap?

Ja, då vi hade ett kreditkort på 40k som han sa att vi kunde använda om något skulle hända utöver våra vanliga utgifter.
Citera
2021-03-13, 12:08
Medlem
holmiums avatar
Det är den tidigare "pojkvännen" som skall betala, om han har förbrukat dina pengar.

Fakturera honom med ränta och driv in pengarna. Det är där det börjar. Se sedan till att få skulden fastställd.

Den typen av kryp som parasiterar på andra människor borde rensas. Tyvärr består huvuddelan av alla vänstermänniskor av personer som tycker det är helt OK att "någon annan får betala". Vänstern har som du vet makten i Sverige så vänta dig ingen hjälp eller förståelse därifrån.

Polisanmäl inte, du kommer ingen vart den vägen. Polisanmälan är slöseri med din tid. Polisen består tyvärr av kryp som skyddar andra kryp. Ditt case kommer att bli nedlagt i brist på bevis.
Senast redigerad av holmium 2021-03-13 kl. 12:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in