• 1
  • 2
2021-03-12, 22:20
Bannlyst
Hej. Köpte Bostongurka för att ha i big mac dressing som jag tänkte göra, kan inte hitta något som heter sweet relish här. Men är inte det samma sak egentligen?

Sen undrar jag, hur länge kan dessa hemgjorda dressingar och såser stå i kylen innan de blir dåliga? Tänker på de mesta saker som har med hemgjorda såser och dressingar att göra, som tex goda fisksåser med dill och majonäs med yoghurt i.

Big mac såsen har ju bara majonäs, blir det mer skillnader i hållbarhet om man häller i yoghurt eller?
Citera
2021-03-12, 22:35
Medlem
TheJackets avatar
Nej det är inte samma sak
Citera
2021-03-12, 22:36
Medlem
BigFatCones avatar
Nej, det är inte samma sak. Sweet Relish har helt enkelt andra ingredienser än Bostongurka.

Har du förresten testat något som heter Google?
https://tastyamerica.se/food/senap-k...t-relish-283-g
Citera
2021-03-12, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det är inte samma sak. Sweet Relish har helt enkelt andra ingredienser än Bostongurka.

Tack. Jag köpte bostongurka ändå.... för andra typer av dressingar.
Citera
2021-03-13, 01:48
Medlem
Jag vet inte vad folk baserar sina svar på, men Bostongurka och Sweet relish är så nära man kan komma varandra, både i smak och ingredienser. Sweet relish tenderar att vara ännu sötare än bostongurka, och innehåller inte alltid lök, annars samma sak.
Citera
2021-03-13, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pannsvett
Hej. Köpte Bostongurka för att ha i big mac dressing som jag tänkte göra, kan inte hitta något som heter sweet relish här. Men är inte det samma sak egentligen?

Sen undrar jag, hur länge kan dessa hemgjorda dressingar och såser stå i kylen innan de blir dåliga? Tänker på de mesta saker som har med hemgjorda såser och dressingar att göra, som tex goda fisksåser med dill och majonäs med yoghurt i.

Big mac såsen har ju bara majonäs, blir det mer skillnader i hållbarhet om man häller i yoghurt eller?

Du kan absolut byta ut sweet relish mot bostongurka, det ger i stort sett samma smak.
Om du har en butik med amerikanska livsmedel/godis i din närhet brukar du kunna hitta sweet relish eller burger relish, som den också kan heta.

Din dressing kommer ändå inte smaka exakt som big mac-dressing, men kör du bostongurka kommer du komma hyfsat nära.

Hållbarheten, förutsatt att det är bra datum på dom blöta ingredienserna, brukar man säga är 5-7 dagar för en kallrörd dressing/sås.

Ba’ kör!
Citera
2021-03-13, 14:07
Bannlyst
Citat:

"helt"

andra ingredienser Du får nog ta och läsa dom andras svar i tråden hörrudu
Citera
2021-03-13, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du kan absolut byta ut sweet relish mot bostongurka, det ger i stort sett samma smak.
Om du har en butik med amerikanska livsmedel/godis i din närhet brukar du kunna hitta sweet relish eller burger relish, som den också kan heta.

Din dressing kommer ändå inte smaka exakt som big mac-dressing, men kör du bostongurka kommer du komma hyfsat nära.

Hållbarheten, förutsatt att det är bra datum på dom blöta ingredienserna, brukar man säga är 5-7 dagar för en kallrörd dressing/sås.

Ba’ kör!
Ok, men menar du att jag skulle kunna göra precis samma som macdonalds gör annars? Menar du att man kan göra exakt om man använder sweet relish?

Ok tack för svar

jag bor i gbg
Citera
2021-03-13, 14:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbyte
"helt"

andra ingredienser Du får nog ta och läsa dom andras svar i tråden hörrudu
Okej, det är gurka i båda. Rätt ska trots allt vara rätt. Min poäng var att det inte på något sätt är samma produkt.
Citera
2021-03-13, 14:24
Bannlyst
Citat:
Okej, det är gurka i båda. Rätt ska trots allt vara rätt. Min poäng var att det inte på något sätt är samma produkt.

Det är, på många vis, samma produkt.
Citera
2021-03-13, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbyte
Ok, men menar du att jag skulle kunna göra precis samma som macdonalds gör annars? Menar du att man kan göra exakt om man använder sweet relish?

Ok tack för svar

jag bor i gbg

Helt ärligt så kommer du lite närmre sanningen med swert relish eller burger relish än med bostongurka, men det är fan marginellt.
Du kan ju, mest för känslans skull, beställa ”rätt” relish på nätet.
Citera
2021-03-13, 14:33
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det är, på många vis, samma produkt.
Det är det definitivt. Massa fåntrattar här i tråden som har noll koll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in