• 1
  • 2
2021-03-12, 16:09
Medlem
Hejsan, precis som rubriken säger, funderar på att skaffa mig en billig skärm. Orsaken till att den ska vara billig, är för att den är till min andra dator. Idag står det en 22 tum från Dell där, som jag köpte beg. Har funkat fint, men vill gärna ha något större. Då kanske man nyttjar den datorn mer än idag.

Har tittat på några, bara för att ni ska förstå ungefär vilket pris det är jag tänker mig.
HP V27i
27" Full HD-skärm med tunna ramar
27-tums IPS-skärm med tunn och elegant design

Krav: HDMI ingång och ett pris på runt 1500-2500. Ligger inte helt fast, kan man få något bättre för lite mer pengar så funkar det.

Datorn används till lite surf, Youtube, och ska försöka få igång en kamera så jag kan använda den till distansmöten. Har inte orkat hittills, men nu är det flera stycken varje dag i flera veckor framåt, så nu måste jag börja orka.

Har dålig koll på skärmar, köpte ett par för 10 år sedan som fortfarande används, men tänkte kosta på mig nu. Så tankar och tips?
Citera
2021-03-12, 16:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill du spara in lite pengar och ändå vill ha lite kvalite så slå ett öga här.

https://shop.inrego.se/bildskarmar
Citera
2021-03-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vill du spara in lite pengar och ändå vill ha lite kvalite så slå ett öga här.

https://shop.inrego.se/bildskarmar

Tackar för tipset. Någon där du rekommenderar??
Citera
2021-03-12, 17:07
Medlem
Dessvärre var det ingen på Inrego nu som hade HDMI. Vet inte riktigt hur ofta det byts där.
Citera
2021-03-12, 17:11
Medlem
Jag hade valt HPn.

Snyggast och billigast. Tror inte kvalitén skiljer så mycket åt.
Citera
2021-03-12, 17:27
Medlem
knapptriks avatar
Men köp en ordentlig kvalitetsskärm till din primära dator istället. Sen tar du primära datorns gamla skärm till dator 2.
Citera
2021-03-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hejsan, precis som rubriken säger, funderar på att skaffa mig en billig skärm. Orsaken till att den ska vara billig, är för att den är till min andra dator. Idag står det en 22 tum från Dell där, som jag köpte beg. Har funkat fint, men vill gärna ha något större. Då kanske man nyttjar den datorn mer än idag.

Har tittat på några, bara för att ni ska förstå ungefär vilket pris det är jag tänker mig.
HP V27i
27" Full HD-skärm med tunna ramar
27-tums IPS-skärm med tunn och elegant design

Krav: HDMI ingång och ett pris på runt 1500-2500. Ligger inte helt fast, kan man få något bättre för lite mer pengar så funkar det.

Datorn används till lite surf, Youtube, och ska försöka få igång en kamera så jag kan använda den till distansmöten. Har inte orkat hittills, men nu är det flera stycken varje dag i flera veckor framåt, så nu måste jag börja orka.

Har dålig koll på skärmar, köpte ett par för 10 år sedan som fortfarande används, men tänkte kosta på mig nu. Så tankar och tips?

Eller leta upp en beggad på Facebook marketplace kanske.
Citera
2021-03-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jag hade valt HPn.

Snyggast och billigast. Tror inte kvalitén skiljer så mycket åt.

Kvalla är nog inget större problem, den kommer nog inte användas nog för det. Men är den som bäst med pixeldensitet och sånt eller?? Kan inget om vilka värden man ska kolla på?

Citat:
Ursprungligen postat av knapptrik
Men köp en ordentlig kvalitetsskärm till din primära dator istället. Sen tar du primära datorns gamla skärm till dator 2.

Skulle vara en toppenidé, men dessvärre har jag bara 22tum till den primära, eftersom jag kört tre stycken, och skrivbordet inte varit tillräckligt för något större än 22 tum då :-D Och 22 är lite litet för det andra skrivbordet, jag vill helst ha en 27 tum där, då man hamnar ganska långt från skärmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Eller leta upp en beggad på Facebook marketplace kanske.

Utbudet var inte så stort där, fanns en, men kändes extremt överprisad med sina 1800 spänn. Givetvis kan något mer komma ut, men hade velat ha det klart typ mitten på nästa vecka. Fanns några andra, men det var helt fel för mig.
Citera
2021-03-12, 19:29
Medlem
Citat:
Kvalla är nog inget större problem, den kommer nog inte användas nog för det. Men är den som bäst med pixeldensitet och sånt eller?? Kan inget om vilka värden man ska kolla på?

Skulle vara en toppenidé, men dessvärre har jag bara 22tum till den primära, eftersom jag kört tre stycken, och skrivbordet inte varit tillräckligt för något större än 22 tum då :-D Och 22 är lite litet för det andra skrivbordet, jag vill helst ha en 27 tum där, då man hamnar ganska långt från skärmen.

Utbudet var inte så stort där, fanns en, men kändes extremt överprisad med sina 1800 spänn. Givetvis kan något mer komma ut, men hade velat ha det klart typ mitten på nästa vecka. Fanns några andra, men det var helt fel för mig.

Du kan gå med i nån datorrelaterad köp/sälj-sida
Och sen kan du märka ordet "datorskärm" så får du upp alla som läggs in där.

Bra när man letar specifika saker. Går även att göra på Blocket.
Citera
2021-03-12, 20:02
Medlem
LG 25um58-P

Lite liten kanske, men så stor skillnad lär det inte vara mellan 25 och 27.
Citera
2021-03-12, 20:05
Medlem
Citat:
LG 25um58-P

Lite liten kanske, men så stor skillnad lär det inte vara mellan 25 och 27.

5 cm.

Ang. pixeltäthet ovan så är det samma givet 27" och 1080p.
Citera
2021-03-12, 23:37
Medlem
Nu fick jag rådet att ge mig på en klart större skärm, om man skulle köpa en ultrawide. 25 tum skulle vara för litet då.

Vilken jäkla djungel detta är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in