2021-03-11, 22:48
Jag kan inte påstå att jag är deprimerad eller har någon särskild ångest. Ibland kommer det lite att man tänker si eller så men det går över igen.
Inte heller finns det något annat märkvärdigt att peka på. Jag har egentligen allt jag önskar men känner ändå ingen glädje.

Jag är förbaskat trött på livet men det har jag varit länge och det är inte nytt eller akut. Jag behöver inget, saknar inget och ingen vad jag kan förstå kan hjälpa mig. Jag vet inte med vad det i så fall skulle vara.
Jag går upp, äter, gör ett ärende, går hem, äter, tittar i taket, sover. Det är allt.
Film, TV och sånt var länge sedan. Jag har bokstavligen inte haft TVn på en enda gång på 15 år. Inte heller har jag exempelvis dammat av den. Anledningen var att det fattades en scart-sladd.

Förutom en viss intellektuell inre dialog. Lite filosofi och lite vetenskap till och från så är perversion det enda jag kan känna ger mig inspiration. Men då kan jag plötsligt komma på olika saker som jag vill. Ställen jag vill åka till. Kontakter jag vill återuppta osv.

Kan man leva helt och hållet bara på det sexuella motivet? Bör man odla det på något sätt så att det blir mer, så att man fyller ett meningslöst liv med perversion.
Min insikt är att det inte finns något mer. Det finns vänner om jag skulle vilja men vad vore meningen. Jag har växt ifrån sånt. Så känner jag. Känner ni likadant eller vad?
Citera
2021-03-11, 23:30
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HETVIND
[...] Känner ni likadant eller vad?
Kände det när jag var en tonåring. Tillslut skärpte jag mig och skaffa en stabil krets med polare som jag chillar med tills idag.
Skaffa en krets asap eller så kommer du bli dödsdeprimerad vilket kan potentiellt leda till självmord
Citera
2021-03-11, 23:58
Citat:
Ursprungligen postat av AngelsKit-V.47
Kände det när jag var en tonåring. Tillslut skärpte jag mig och skaffa en stabil krets med polare som jag chillar med tills idag.
Skaffa en krets asap eller så kommer du bli dödsdeprimerad vilket kan potentiellt leda till självmord
Men om man gör det så kommer alla biverkningar av sociala kretsar på köpet. Alla känner väl till sådana, och då är man bara tillbaka där man började.

Problemet är att jag inte är på samma ställe i livet som andra. Absolut skulle jag vilja ha trevligt umgänge osv. Men det är ju alltid bara samma sak. Folk håller på med sina liv och med sitt. Man kan få höra hur det är med kollegorna, om någon politisk fråga, vilken husvagnssemester som planeras med barnen till sommaren. Sånt.

Det är inte mig det är fel på. Jag är kanske bortskämd med att bara kunna gå ut och hitta på roliga saker. Varför ska jag gå ut.. Vad förväntar jag mig hitta..
Ett par som rastar hunden och strax ska lägga sig. Sista bussen kör tom genom stan..

Häromdagen snörade jag en timmes tid om Färöarna. Jag tänkte mig in i att flytta dit och jag såg allt framför mig tills jag fick upp en modern bild på google maps:
Citat:
https://www.google.se/maps/@62.00897...7i13312!8i6656
Jag kände, vad i helvete ska jag där och göra. Samma sak med Stockholm. Jag kan gå ut och se glad ut men jag vet att det inte är lönt.

Jag vill vara ute på natten och smyga runt. Då känner jag mening. Om jag ska leta upp ett nerjonkat sprutluder någonstans, då plötsligt är det annat.

Men detta!

Citat:
Senast redigerad av HETVIND 2021-03-12 kl. 00:35.
Citera
2021-03-12, 00:02
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Jag kan inte påstå att jag är deprimerad eller har någon särskild ångest. Ibland kommer det lite att man tänker si eller så men det går över igen.
Inte heller finns det något annat märkvärdigt att peka på. Jag har egentligen allt jag önskar men känner ändå ingen glädje.

Jag är förbaskat trött på livet men det har jag varit länge och det är inte nytt eller akut. Jag behöver inget, saknar inget och ingen vad jag kan förstå kan hjälpa mig. Jag vet inte med vad det i så fall skulle vara.
Jag går upp, äter, gör ett ärende, går hem, äter, tittar i taket, sover. Det är allt.
Film, TV och sånt var länge sedan. Jag har bokstavligen inte haft TVn på en enda gång på 15 år. Inte heller har jag exempelvis dammat av den. Anledningen var att det fattades en scart-sladd.

Förutom en viss intellektuell inre dialog. Lite filosofi och lite vetenskap till och från så är perversion det enda jag kan känna ger mig inspiration. Men då kan jag plötsligt komma på olika saker som jag vill. Ställen jag vill åka till. Kontakter jag vill återuppta osv.

Kan man leva helt och hållet bara på det sexuella motivet? Bör man odla det på något sätt så att det blir mer, så att man fyller ett meningslöst liv med perversion.
Min insikt är att det inte finns något mer. Det finns vänner om jag skulle vilja men vad vore meningen. Jag har växt ifrån sånt. Så känner jag. Känner ni likadant eller vad?

Vad exakt menar du med det "sexuella motivet".. och "odla" det?

Känns lite spontant som att du är på väg till att bli en seriemördare.
Citera
2021-03-12, 02:43
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Vad exakt menar du med det "sexuella motivet".. och "odla" det?

Känns lite spontant som att du är på väg till att bli en seriemördare.
Jag kommer bra överens med folk som kommit förbi det vardagliga stadiet. Både kvinnor och män, men får inget utbyte av att höra samma om och om igen från vanligt folk.

Ex. han som typ knäpper sista knappen på skjortan och vill göra business eller ett intryck på dig. Folk som inte kommit förbi det vardagliga stadiet förstår inte vad jag menar, och de flesta kommer aldrig dit.
För att det ska vara möjligt krävs gissningsvis några eller alla följande faktorer. Sökande, reflektion och tid för det, droger. Och att man gör upp med sin brydda moral och sina massa värderingar samt läggning åt ensamvarg eller det tänkande hållet.

Nej jag ska inte bli en seriemördare men det är mycket mer givande att prata med folk med högt i tak, och där ingen spelar sociala spel eller har fördomar. Där inga särskilda normer råder och ingen social status har betydelse.
Vad kan pratas om på Expresso House på vanlig dejt med svensk tjej. Vad pluggar du till? Eller vad jobbar du med? Osv. Hur intressant är det på en skala 1 till 10?
Citera
2021-03-12, 03:00
Medlem
Retcon26s avatar
Intressant trådstart men jag vet inte om jag förstår helt och hållet vad du menar - när du pratar sexuellt motiv, menar du att du får en livslust när du engagerar i perversioner? Typ att tanken av sex ger dig motivation och livsglädje på ett sätt som få andra grejer gör? Att du liksom är apatisk i vardagen men sedan genom detta kan vilja gå ut, träffa vänner, etc?

Har jag förstått det rätt? Förklara gärna annars.
Citera
2021-03-12, 08:19
Att bara göra saker som har sexuella motiv. Tacka nej till allt annat. Ingen mer svampplockning i skogen, inga fler öl med grabbarna i gänget och slutfikat på stan.
Många säger sig vara utrökta fimpar, och dit har man själv kommit, så för att komma vidare så kanske man ska sluta lyssna på vad vanligt folk tycker och tänker.

Som enda mål i livet gå från hotellet till bordellen och tillbaka, och nöja sig med det. Att inte belasta sig själv med aktiviteter, utan fokusera på det man vill och endast det. Bli en hedonist.

Citat:
Hedonism leads to happiness
Relaxing on the sofa or savoring a delicious meal: Enjoying short-term pleasurable activities that don't lead to long-term goals contributes at least as much to a happy life as self-control, according to new research
They found that certain people get distracted by intrusive thoughts in moments of relaxation or enjoyment by thinking about activities or tasks that they should be doing instead. "For example, when lying on the couch you might keep thinking of the sport you are not doing," says Becker. "Those thoughts about conflicting long-term goals undermine the immediate need to relax."
https://www.sciencedaily.com/release...0727114739.htm
Senast redigerad av HETVIND 2021-03-12 kl. 08:42.
Citera
2021-03-15, 02:43
Medlem
Citat:
Att bara göra saker som har sexuella motiv. Tacka nej till allt annat. Ingen mer svampplockning i skogen, inga fler öl med grabbarna i gänget och slutfikat på stan.
Många säger sig vara utrökta fimpar, och dit har man själv kommit, så för att komma vidare så kanske man ska sluta lyssna på vad vanligt folk tycker och tänker.

Som enda mål i livet gå från hotellet till bordellen och tillbaka, och nöja sig med det. Att inte belasta sig själv med aktiviteter, utan fokusera på det man vill och endast det. Bli en hedonist.

Du jobbar inte?

Vad lever du utav?
Citera
2021-03-15, 06:18
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Du jobbar inte?

Vad lever du utav?
Jag drev förut ett populärt gym som köptes upp av en större gymkedja. På det sålde jag nyligen mitt radhus i Sundbyberg. Bor nu i en liten billig förortsetta och trivs bra med det.
Citera
2021-03-25, 12:39
Medlem
RickySpanishs avatar
Jag skulle inte rekommendera att endast drivas av en motivation. Oavsett om det är sex, en person, mat, kokain eller karriären.
Citera
2021-04-01, 15:21
Medlem
Ett är bättre än inget alls. Hur förstår man på en person som misshandlat en gång utan motiv eller känslor? Det är bara bra att ha ett konkret motiv som man har tillgång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in