2021-03-13, 00:39
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Tror du alla läkare är lika intelligenta? Jag har stött på några riktigt pantade läkare under årens lopp. Jag har stött på barnsliga läkare, läkare som varit riktiga vrak och suttit och bölat, läkare med en självbild som föga stämmer med verkligheten, läkare som varit fullständigt inkompetenta och odugliga att utöva yrket.

Studier verkar visa att vita har väsentligt högre IQ än svarta. Visste du inte det? Om vita har högre IQ än svarta läkare låter jag vara osagt. FBI har dock visat att den mest kriminella percentilen av vita är mindre kriminell än den mest laglydiga och rika percentilen av svarta. Något att fundera över kanske?

Källor tack. Har du den minsta lilla akademiska erfarenhet så vet du att utan källhänvisningar så kan du inte bevisa ett skit.

Citat:
Nu har någon klippt och klistrat hej vilt. Jag har inte skrivit det du citerar
Detta är ditt originalinlägg. Du som har klistrat fel isf.
Citera
2021-03-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Detta är ditt originalinlägg. Du som har klistrat fel isf.
De två sista meningarna är mina.
Senast redigerad av Persienne 2021-03-13 kl. 00:42.
Citera
2021-03-13, 00:51
Medlem
JBernards avatar
Förmodligen är det mest idioter som hängts ut. Förmodligen finns det fog för uthängningarna.
Citera
2021-03-13, 00:51
Medlem
storpungens avatar
Citat:
så ja, vi är nog inte likatänkande. Sorry. Men trevlig helg på dig!
Jag tyckte det var ett konstigt och väldigt överdrivet påstående och vill ha källan till det som nog inte ens existerar.

Jag gillar negrer.
Citera
2021-03-13, 00:58
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Förmodligen är det mest idioter som hängts ut. Förmodligen finns det fog för uthängningarna.
Nästa gång kanske det är du som hängs ut, för det är ju bara idioter som du som tycker det finns fog för att bryta patientsekretessen med skitsnack.
Senast redigerad av blamage 2021-03-13 kl. 01:01.
Citera
2021-03-13, 01:02
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej exakt, och inte fikarummet heller, eller något annat ställe för den delen om sekretess föreligger.

Det finns grader av sekretess och givet förtroende. Det är ganska stor skillnad på att diskutera i sänghalmen och fikarummet om man jämför med Facebook. Har du hört talas om GDPR? Om mina läkare var så engagerade i mitt fall så att de diskuterade det i sänghalmen eller över lunchen så skulle jag bli glad. Om de hånar min integritet över nätet så skulle jag bli en smula sur...
Citera
2021-03-13, 01:31
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nästa gång kanske det är du som hängs ut, för det är ju bara idioter som du som tycker det finns fog för att bryta patientsekretessen med skitsnack.

Kanske det, men då är det ju självförvållat.
Citera
2021-03-13, 01:40
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Tror du alla läkare är lika intelligenta? Jag har stött på några riktigt pantade läkare under årens lopp. Jag har stött på barnsliga läkare, läkare som varit riktiga vrak och suttit och bölat, läkare med en självbild som föga stämmer med verkligheten, läkare som varit fullständigt inkompetenta och odugliga att utöva yrket.

Studier verkar visa att vita har väsentligt högre IQ än svarta. Visste du inte det? Om vita har högre IQ än svarta läkare låter jag vara osagt. FBI har dock visat att den mest kriminella percentilen av vita är mindre kriminell än den mest laglydiga och rika percentilen av svarta. Något att fundera över kanske?

Källor tack. Har du den minsta lilla akademiska erfarenhet så vet du att utan källhänvisningar så kan du inte bevisa ett skit.

Citat:
De två sista meningarna är mina.

Menar du alltså att:

"Källor tack. Har du den minsta lilla akademiska erfarenhet så vet du att utan källhänvisningar så kan du inte bevisa ett skit."

Är dina?

I övrigt så har du haft otur med citatfunktionen? Jag undrar då även jag som är rasist enligt dagens definitioner (gillar upplysningen och meritokrati, tror att polisen skjuter individer, inte gruppmedlemmar = rasist)

reagerade på rasbiologin i ditt inlägg och tyckte den lät konstig.

Så du kan absolut vara likatänkande med storpungen!
Senast redigerad av Blundetto 2021-03-13 kl. 01:42.
Citera
2021-03-13, 01:47
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Skriver en idiot på ett anonymt forum. Ser du någon skillnad på läkare och idioter på ett anonymt forum?
Citera
2021-03-13, 03:37
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Fan är problemet? De driver med idioter i en privat chatt. Precis som jag gör inom IT-branchen. De där patienterna söker vård för whatever och kostar pengar.

Själv tvekade jag länge att uppsöka vård när jag satt yxan i benet, men det slutade fan intr blöda så åkte in.

Helt rätt av läkarna att snacka av sig om idioter. Synd att någon fjolla screenshottade allt

Ja för du hade säkert tyckt det var jättekul om en läkare skrev ut och tog bilder på din döende cancersjuka mammas journal för att använda som underhållning och skratta åt henne, förolämpa henne tillsammans med sina vänner privat.

"haha kolla denna döende jävla idioten, vilken nolla"
Citera
2021-03-13, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har inte på något sätt förminskat allvarligheten i händelsen. Det enda jag skrev om är att det är helt vanligt att man snackar skit om patienter emellan kollegor. Det gör man överallt. Det är inte annorlunda på sjukhuset. Varför gör NI en sådan big deal av just detta? När vi pratar om patienter så pratar vi på så sätt att det inte går att identifiera patienten.
Så... Vad tycker du vore rimligt som påföljd för dessa individers aktiviteter?
Citera
2021-03-13, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Läkare är bara vanliga människor. Jobbet är som ett jobb i allmänhet, framförallt efter ett antal år när slentrianen kommer in i bilden. Jag skulle lätt kunna se mig själv ifall jag hade varit läkare underhålla nån kompis vid något fyllepartaj med roliga historier om gamla tanter som inte får ut sina analkulor eller dumskallar som ska leka Timell och skjuter sig själva i låret med spikpistolen när de ska byta dörrfoder. Vissa saker är roliga, helt enkelt. Akutmottagningar har säkert sin beskärda del av roliga stories och personalen är bara människor.

Det är dock lite skillnad, milt sagt, mellan att prata i generella termer(alltså att avidentifiera patienten) om något som hände en på jobbet och att dela (med risk för att dessutom sprida) en patients journal med obehöriga. Där det senare är ett uppenbart brott mot sekretessen. Att syftet dessutom verkar ha varit att driva med patienten är enligt mig försvårande. Jag har noll sympati för de berörda läkarna om detta är vad som hänt. Någon verkar i alla fall haft lite vett som anmält händelsen. Beter man sig som ett dagisbarn kring tystnadsplikten och sina patienters sekretess så ska man nog se sig om efter ett arbete som bättre passar ens mognadsnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in