• 1
  • 2
2021-03-11, 10:26
Medlem
Hej!

Kortfattat så väntar jag på en utredning för ADD/ADHD vilket tar väldigt lång tid med tanke på Covid. Har misstänkt att jag har någon av dessa diagnoser länge då jag, så länge jag kan minnas, varit i behov av konstant "stimulans" i form av diverse droger, datorspel, snus, kaffe m.m. Tidigare hade jag även koncentrationssvårigheter, men detta har blivit bättre med åldern.

Senaste veckan har jag tagit ca 30-40mg dextroamfetamin utspritt på 3-4 doser under dagen. Känner att detta ökar min fokus och tar bort allt sug efter "dopaminhöjande" saker som t.ex. godis, snus, kaffe, datorspel m.m.

Frågan är, hur skadligt är detta?

Kollat min puls ett antal gånger så att jag inte doserar för ofta, och denna ligger oftast kring 65-80(brukar ligga på 55-60 när jag är helt nykter).

Har gjort flera hjärtundersökningar tidigare i livet(echo, 36h-ekg osv) utan att hittat något.. så har inga hjärtfel mao. Äter nyttigt och motionerar regelbundet.
Senast redigerad av jagharingaben 2021-03-11 kl. 10:28.
Citera
2021-03-11, 10:29
Medlem
Farligt och farligt, de är väl knappast någonting man vill bli beroende av åtminstone, är du säker på att de verkligen är så smart?
Citera
2021-03-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1LR0Y
Farligt och farligt, de är väl knappast någonting man vill bli beroende av åtminstone, är du säker på att de verkligen är så smart?

Smart är det nog inte. Planerar heller inte att ha det som en långsiktig lösning, vill ha något på recept.

Alternativen just nu dock är dock, enligt mig, värre.
Citera
2021-03-11, 10:40
Medlem
Masmos avatar
Med dextroamfetamin menar du gatutjack då eller? Problemet med det är ju att det kan variera en del i styrka, sen är det oftast bankat med annat skit.

Försök hitta nån som säljer Elvanse eller Attentin så länge om du nu vill vara lite säkrare.

Tror även du kommer få lämna pissprov för att få medicinering senare, så om du är positiv på amfetamin då så lär det inte se så bra ut.
Citera
2021-03-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Med dextroamfetamin menar du gatutjack då eller? Problemet med det är ju att det kan variera en del i styrka, sen är det oftast bankat med annat skit.

Försök hitta nån som säljer Elvanse eller Attentin så länge om du nu vill vara lite säkrare.

Tror även du kommer få lämna pissprov för att få medicinering senare, så om du är positiv på amfetamin då så lär det inte se så bra ut.

Nejnej, detta är beställt av säljare med bra omdöme och ska vara väldigt rent. Har testat med kit också.

Elvanse ska inte vara några problem att få tag i såklart.

Kommer givetvis se till att vara helt ren innan pissprov då det nog, som du säger, inte ser så bra ut när jag sedan försöker få recept.
Citera
2021-03-11, 10:47
Medlem
Ligg hellre på och tjata hål i huvet på dem om att sätta igång utredningen. Dels kommer du som sägs ovan få lämna prover, dels så behöver hjärnan tid på sig att komma tillbaka till ditt ordinarie ADD/ADHD-tillstånd, annars lär du inte visa några symptom, därmed inget som kan motivera en diagnos. Men du har ju en jävligt bra kondis med den vilopulsen.
Citera
2021-03-11, 10:51
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Nejnej, detta är beställt av säljare med bra omdöme och ska vara väldigt rent. Har testat med kit också.

Elvanse ska inte vara några problem att få tag i såklart.

Kommer givetvis se till att vara helt ren innan pissprov då det nog, som du säger, inte ser så bra ut när jag sedan försöker få recept.

Är det sålt som dexamfetamin? Är ingen expert på ämnet direkt men jag tror det är väldigt ovanligt med rent dexamfetamin, oftast är det väl levoamfetamin i också?

Jag hade försökt få tag i Elvanse om jag var du.

EDIT: Inlägget ovan mig tar upp en viktig punkt. Du "vill" ju ha ADHD under utredningen, annars är det nog svårt att få diagnos.
Senast redigerad av Masmo 2021-03-11 kl. 10:56.
Citera
2021-03-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Är det sålt som dexamfetamin? Är ingen expert på ämnet direkt men jag tror det är väldigt ovanligt med rent dexamfetamin, oftast är det väl levoamfetamin i också?

Jag hade försökt få tag i Elvanse om jag var du.

Förmodligen är det inte 100% dex. Har dock tagit klassiskt gatutjack tidigare och det är verkligen som natt och dag. Känner mig riktigt "clearheaded" och inte alls stissig av detta.. även när jag någon gång tagit lite större doser.
Citera
2021-03-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissebussen
Ligg hellre på och tjata hål i huvet på dem om att sätta igång utredningen. Dels kommer du som sägs ovan få lämna prover, dels så behöver hjärnan tid på sig att komma tillbaka till ditt ordinarie ADD/ADHD-tillstånd, annars lär du inte visa några symptom, därmed inget som kan motivera en diagnos. Men du har ju en jävligt bra kondis med den vilopulsen.

Ska göra detta. Har kört detta i 5 dagar bara och börjar få slut nu. Tog bara ca 0.3 av en kompis för jag ville prova mindre doser under några dagar.

Kommer dock behöva vänta ett par veckor då jag under de senaste 5 åren rökt i princip dagligen.
Senast redigerad av jagharingaben 2021-03-11 kl. 11:00.
Citera
2021-03-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Ska göra detta. Har kört detta i 5 dagar bara och börjar få slut nu. Tog bara ca 0.3 av en kompis för jag ville prova mindre doser under några dagar.

Kommer dock behöva vänta ett par veckor då jag under de senaste 5 åren rökt i princip dagligen.
För att svara på din orginal fråga så är det lika farligt som att ta 30-40mg utskrivet dexaffe per dag, alltså inte bra men vissa behöver det och långvarigt bruk av adhd medicin brukar oftast inre vara så skadligt så länge man äter och sover bra, din puls är det absolut inget fel på.
Citera
2021-03-12, 13:53
Medlem
nneGs avatar
Tänk på att när utredningen väl drar igång så kommer dom att drogtesta dig.
Citera
2021-03-12, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nneG
Tänk på att när utredningen väl drar igång så kommer dom att drogtesta dig.
Inte säkert, jag behövde inte göra det och jag har tom missbruk i journal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in