• 1
  • 2
2021-03-11, 09:57
Medlem
Bjurras avatar
Hej, jag har signat upp för medlemskap i Skipperi för den kommande säsongen. Man betalar ca 10000 för maj - oktober och då får man boka båt för endagsturer måndag - fredag så många gånger man vill beroende på tillgänglighet. Man kan betala mer för att få helger inkluderat också men jag var osäker på om jag ville betala den merkostnaden. De har båtar lite varstans i Stockholm, bland annat Bockholmen, Gåshaga, Gustavsberg och Kungsholmen.

Jag tror att förra sommaren var deras första säsong i Sverige. Var det någon som testade? Eller känner ni någon som testade?
Citera
2021-03-11, 11:29
Medlem
Dille24s avatar
Låter ju ganska intressant. Noterar dock att det inte finns några båtar i närheten av mig i södra Skåne.

Vad innebär det att praktisk och teoretisk båtutbildning ingår? Förarbevis?

Frågan är ju hur tillgången är i skarpt läge. Jag räknar med att mitt båtägande kostar ca 10 000 kr/ år men då har jag ju tillgång dygnet runt året runt.. Dock ser det ju ut som att du har möjligheten att testa många olika båtar...
Senast redigerad av Dille24 2021-03-11 kl. 11:30. Anledning: Återkom gärna med erfarenheter!
Citera
2021-03-11, 11:52
Medlem
Bjurras avatar
Bor man i en del av Sverige där det är lätt att få bryggplats och vinterplats är det ju mindre intressant.

I Stockholm är det väntetider på att få båtplats (iaf om man vill slippa köra en timme) så då är detta ett bra alternativ tills man är redo för ägande.
Citera
2021-03-11, 11:54
Medlem
Bjurras avatar
Ett riktigt förarbevis ingår inte men krävs om man ska låna den större båten.

De har en onlinekurs (Skipperi academy) som är obligatorisk att klara innan man bokar första gången.
Citera
2021-03-11, 13:23
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Bor man i en del av Sverige där det är lätt att få bryggplats och vinterplats är det ju mindre intressant.

Det är väl sant, här kan man få bryggplats direkt och vi har ju stora tomter så vi kan ha båten hemma på vintern

Varför ska ni tränga ihop er i Stockholm när det är så gott om plats i resten av Sverige?
Citera
2021-03-12, 19:15
Medlem
Detta med att hyra en båt är ju intressant eftersom båtarna används under en så begränsad tid över året.
Att äga en båt är ganska dyrt och för med sig ganska mycket arbete så för många är nog detta rent idealist
Citera
2021-04-20, 19:44
Medlem
Phantom042s avatar
Jag var med förra året och tycker hela konceptet är fantastiskt.
Jag hade också bara vardagsmedlemsskap och tyckte det var ganska bra tillgång på båtar då, det var lite klagomål på helgerna. De går dock från 30 båtar till 130 tror jag.
Citera
2021-07-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ett riktigt förarbevis ingår inte men krävs om man ska låna den större båten.

De har en onlinekurs (Skipperi academy) som är obligatorisk att klara innan man bokar första gången.

Räcker det att klara deras egna prov med 80% för att få boka? Eller måste man gå deras 2 timmars utbildning också? Jag har endast kört en liten motorbåt med 8 hk förut.
Citera
2021-07-22, 13:57
Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar för Skipperi att granska ens profil efter att man slutfört alla stegen på deras hemsida inkl. klarat provet?
Citera
2021-07-26, 20:11
Medlem
Det är en massa klagomål mot hur de hanterar skadeärenden.

Läs deras facebookgrupp får ni se (om ni ens har kvar Facebook som ju är en vänsterextremistisk sida), en stor tråd om det dök upp idag.
Citera
2021-07-27, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -WonderwaLL-
Det är en massa klagomål mot hur de hanterar skadeärenden.

Läs deras facebookgrupp får ni se (om ni ens har kvar Facebook som ju är en vänsterextremistisk sida), en stor tråd om det dök upp idag.

Tror du Facebook är en välgörenhetssida som inte vill tjäna pengar? Hur kan du kalla det för vänsterextremistsida när den ägs en av de rikaste personerna i världen?

OT: Skadeärenden angående deras Fleet-tjänst eller deras andra tjänst där man hyr båtar av andra privatpersoner?

Länka gärna till denna "tråd". Deras recensioner är 4,8 av 5. Hittar inte det du påstår.
Senast redigerad av david-taxi 2021-07-27 kl. 02:00.
Citera
2021-07-27, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tror du Facebook är en välgörenhetssida som inte vill tjäna pengar? Hur kan du kalla det för vänsterextremistsida när den ägs en av de rikaste personerna i världen?

OT: Skadeärenden angående deras Fleet-tjänst eller deras andra tjänst där man hyr båtar av andra privatpersoner?

Länka gärna till denna "tråd". Deras recensioner är 4,8 av 5. Hittar inte det du påstår.

Vänsterextremistiskt på så sätt att man godtyckligt censurerar och blockerar oliktänkande, och massa annat.

Skipperi Sverige heter gruppen. Gå med får du läsa själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in