Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-10, 23:37
Medlem
Jag går i tankarna att öppna en webshop där jag huvudsakligen tänkt bedriva försäljning av dahliaknölar, tulpanlökar osv.
Men VART ska jag hitta en bra leverantör inom eu? Vart beställer andra ifrån?
Har ju självklart googlat runt som en galning och blir inte mycket klokare.
Nån som sitter inne på nåt bra tips?
Citera
2021-03-10, 23:41
Medlem
Nederländerna kryllar ju av grossister. Du måste arbeta upp ett kontaktnät och begära in offerter och räkna vinstmarginaler m.m.
Om jag förstår det rätt siktar du på att enbart bli en mellanhand, och då kommer du att få mycket svårt att göra vinst. Bäst är om du anlägger och etablerar en egen handelsträdgård med egen uppdrivning. Eller tänkte du bli grossist?
Citera
2021-03-11, 01:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Du blir inte rik på att bli mellanhand. I liten skala kan du ju odla dahlior själv. Men ser ingen vinst med det då de tar plats.

Sorry.... stor skala möjligen.
Citera
2021-03-11, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Nederländerna kryllar ju av grossister. Du måste arbeta upp ett kontaktnät och begära in offerter och räkna vinstmarginaler m.m.
Om jag förstår det rätt siktar du på att enbart bli en mellanhand, och då kommer du att få mycket svårt att göra vinst. Bäst är om du anlägger och etablerar en egen handelsträdgård med egen uppdrivning. Eller tänkte du bli grossist?

Ja du har kanske rätt, har inte riktigt kunnat räkna ordentligt på det än.
Meningen är bara att detta ska vara en sidekick till min ordinarie inkomst, så att starta en handelsträdgård är inte så aktuellt tyvärr.
Har sett att intresset för just dahlior är skyhögt i år (mycket som är slutsålt i princip alla webbutiker), därav föddes idén plus intresse då förstås.
Citera
2021-03-11, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Du blir inte rik på att bli mellanhand. I liten skala kan du ju odla dahlior själv. Men ser ingen vinst med det då de tar plats.

Sorry.... stor skala möjligen.

Meningen var att det skulle ge lite extra inkomst vid sidan av.. Möjligtvis tulpaner med då det är olika säsonger.
Förvaring finns osv.
Citera
2021-03-11, 08:11
Medlem
oväns avatar
https://www.greengardenflowerbulbs.nl/en/ beställde jag lådvis ifrån för typ tio år sedan.
Citera
2021-03-12, 00:00
Medlem
Gingers avatar
Ska du konkurrera med bulbs.se ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in