2021-03-10, 21:56
Medlem
Källor berättar om djur som slås ihjäl, som saknar kroppsdelar eller säljs till kunder trots att de är sjuka.

Redan för tre år sedan fick länsstyrelsen ett liknande larm – men valde att inte besöka Zoo.se

– Vi får prioritera väldigt hårt, säger Joakim Johansson, enhetschef.
Senast redigerad av 08nollatta 2021-03-10 kl. 22:03.
Citera
2021-03-10, 21:59
Medlem
Neroxxs avatar
Hjälper TS lite.... då h*n inte riktigt kan starta trådar.

Citat:
Källor berättar om djur som slås ihjäl, som saknar kroppsdelar eller säljs till kunder trots att de är sjuka.

Redan för tre år sedan fick länsstyrelsen ett liknande larm – men valde att inte besöka Zoo.se

– Vi får prioritera väldigt hårt, säger Joakim Johansson, enhetschef.
Citera
2021-03-10, 22:07
Medlem
Att man avlivar djur det är fel på är ju inget konstigt. Vad skulle man annars göra med dem, låta de fortsätta att plågas och avla på dem? Djurparker avlivar ofta ungar efter säsongen om de inte går att sälja. De kan inte ha hur mycket som helst och det kostar dessutom att ha dem. Vissa blir mat åt andra.
Citera
2021-03-10, 22:10
Medlem
pigfaceregulates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att man avlivar djur det är fel på är ju inget konstigt. Vad skulle man annars göra med dem, låta de fortsätta att plågas och avla på dem? Djurparker avlivar ofta ungar efter säsongen om de inte går att sälja. De kan inte ha hur mycket som helst och det kostar dessutom att ha dem. Vissa blir mat åt andra.

De som inte betalar för det har råd att vara petiga, i synnerhet kritiska för att jaga godhetspoäng. Folk är i regel ganska korkade och känner mer än vad de tänker. De tänker inte längre än näsan räcker. Om man inte betalar för det så ska man inte ha någon åsikt gällande skötseln av överblivna djur.
Citera
2021-03-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Jag tror problemet var att de döda djuren låg flera månader bland annan mat i frysdisken, sedan avlivades djuren på ett sätt som inte är tillåtet de kastades bl.a. mot väggar och golv flera gånger, om jag uppfattade videoklippet korrekt. Sedan fanns de djur utan ben osv med sår och infektioner/sjukdomar som såldes i ond tro till konsumenter.
Citera
2021-03-10, 22:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Jag tror problemet var att de döda djuren låg flera månader bland annan mat i frysdisken, sedan avlivades djuren på ett sätt som inte är tillåtet de kastades bl.a. mot väggar och golv flera gånger, om jag uppfattade videoklippet korrekt. Sedan fanns de djur utan ben osv med sår och infektioner/sjukdomar som såldes i ond tro till konsumenter.

Reagerar inte folk innan de betalar att hunden de ska köpa bara har tre ben istället för det normala fyra - eller vadå?
Citera
2021-03-10, 22:33
Medlem
Mangelinas avatar
Otrevligt oavsett. När mesiga Sverige reagerar på något, då vet man att det inte är nåt litet shit det handlar om.
Inhumant avlivande av djur är under all kritik!!! Kommer aldrig någonsin mer köpa något från Zoo.se. Hoppas alla bojkottar dom!
Citera
2021-03-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Reagerar inte folk innan de betalar att hunden de ska köpa bara har tre ben istället för det normala fyra - eller vadå?

Det är väll de dom reagerat på, de som vart där och handlat antar jag annars är det konstigt, håller med. Klippte jag såg var bara på drygt 200sekunder.
Citera
2021-03-10, 22:43
Medlem
Silltunnas avatar
Andra djur än akvariefiskar skall inte köpas ifrån zoobutiker, de skall köpas ifrån seriösa uppfödare. Att inte folk har lärt sig det.
Citera
2021-03-10, 23:24
Medlem
Det kunde man väl ana att det låg till på det sättet. Matbutiker slänger mycket av sin mat. Var tar alla djur vägen som ingen köper?
Citera
2021-03-11, 00:21
Avslutad
De flesta djurbutiker bedriver djurplågeri så ingen borde vara förvånad. Om jag köper hem mig ett djur så får denne ett bättre liv så det är på både gott och ont.
Citera
2021-03-11, 06:49
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Andra djur än akvariefiskar skall inte köpas ifrån zoobutiker, de skall köpas ifrån seriösa uppfödare. Att inte folk har lärt sig det.

Jag förstår vad du menar men skulle vilja påstå att till och med akvariefiskar ska köpas ifrån seriösa uppfödare eller i alla fall att det införs hårdare krav på importen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in