Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Läget är bättre i Frankrike som har en tradition av att kritisera Islam. Och även USA har en mer eller mindre etablerad islamkritik. I Italien, Spanien, Danmark, Tyskland, Holland, mm så går det också bra att kritisera Islam, men då är vi mer på en svensk nivå.
De länder som ex Frankrike som har kritiserat, publicerat karikatyrer etc har ju också drabbats hårdast av mord från just muslimer.
Även Vilks har ju haft försök, och lever med personskydd.
Läraren i Frankrike som fick huvudet avskuret, tidningen som fick personal slaktad.
Tyvärr är vår regering så jävla skitnödiga och beroende av muslimer i så pass stor grad att de hellre säljer ut vårt land och Svenskarna i det än kritiserar Islam.
Man blir lätt konspiratorisk
Du citerade aldrig mig, men jag tar det för givet att du riktade din kommentar mot mig.
Nu ska du försöka fatta vad det är jag faktiskt säger.
Hur muslimer agerar är 100% irrelevant. Det intressanta är hur den inhemska befolkningen agerar och ser på saken.
Medan att vi kan fortfarande vara RELATIVT kritiska mot Islam här i Sverige inklusive andra länder i väst, och i högre utsträckning i USA och Frankrike mm.
Så är detta inte jämförbart med läget i UK. UK är unik då Islam verkar ha någon slags särställning. Den inhemska anglosaxiska befolkningen från Labour till Tory skulle gå i taket om man kritiserade Islam på ett sätt som helt enkelt inte är jämförbart med resten av väst.
Och det är dit som vi verkar vara på väg.