2021-03-10, 19:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Tror man kristendomen så är man ju inte så mycket bättre (själv är jag ateist). Här kommer några citat:
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.
3 Mos 20:10

Samarien har trotsat sin Gud och får sona sin skuld. De skall falla för svärdet, deras spädbarn skall krossas, havande kvinnor skäras upp.
Hos 14:1

Sex dagar får arbete utföras, men på den sjunde dagen är det sabbat, en sabbatsvila helgad åt Herren. Var och en som utför något arbete på sabbatsdagen skall straffas med döden.
2 Mos 31:15

Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: 'Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.' Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket.
5 Mos 21:18-21

Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.
1 Mos 19:8

Den som slår sin far eller mor skall straffas med döden.
2 Mos 21:15

Berätta nu hur många svenskar eller kristna i Sverige som lever efter detta? Svenskar i enorm majoritet är inte ens religiösa överhuvudtaget, man firar ett par kristna högtider per år och det är allt. Inom islam är det rådande det som står i koranen än idag för en majoritet, man kan inte lämna, man kan inte kraftigt förmildra det. Då anses man inte vara muslim av klanen, männen, hederspappan, bröderna, männen på kafeérna osv. Det är ju en gigantisk skillnad i praktiken och det vet du ju mycket väl.
Citera
2021-03-10, 19:58
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Precis. Dom som hävdar att det bara handlar om islamism missar ju den stora och viktiga poängen att det inte alls bara handlar om islamism. Hederskultur, förbud mot pojkvän, syn på kvinnor, homosexuella handlar om islams syn på dessa företeelser som helhet. Det är åsikter som var och varannan muslim har, det är inte en extrem och ovanlig åsikt, utan tvärtom. Det är utbrett bland muslimer även i Sverige.

En annars skötsam och "normal" kollega förklarade utan en min att han skulle förskjuta sin dotter direkt om hon skaffade en svensk pojkvän. Så var det bara. En äldre svensk dam ifrågasatte med "Men det är ju din dotter?!"

"Religionen är viktigare."

"Moderat" muslim från Afrika.

Helt i strid mot allt vad "värdegrund" heter men vem fan bryr sig om det? Inte feministerna i alla fall.
Citera
2021-03-10, 19:58
Medlem
Citat:
Tror man kristendomen så är man ju inte så mycket bättre (själv är jag ateist). Här kommer några citat:
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.

Samarien har trotsat sin Gud och får sona sin skuld. De skall falla för svärdet, deras spädbarn skall krossas, havande kvinnor skäras upp.

Sex dagar får arbete utföras, men på den sjunde dagen är det sabbat, en sabbatsvila helgad åt Herren. Var och en som utför något arbete på sabbatsdagen skall straffas med döden.

Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: 'Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.' Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket.

Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.

Din möggliga ost, hänvisar du till gamla testamentet för att poängtera att KRISTENDOMEN är lika våldsam som islam? Naivt! Nya testamentet (det nya förbundet) förespråkar raka motsatsen av våld, vilket är kärlek.
Citera
2021-03-10, 19:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
SD har inte haft någon storhetstid. Så länge som de övriga partierna helt ignorerar massinvndringen, islam och den kriminalitet som invandringen fört med sig, så behöver SD bara se på och sparka in någon öppen dörr lite sporadiskt.

Ett tag var de opionsmässigt det näst största partiet och låg på ca 20% nu börjar de närma sig centerns procentenheter.
Citera
2021-03-10, 19:59
Medlem
8711s avatar
M som nu gråter ut till försvar för islam hade själva Waberi i riksdagen för bara några år sedan Som är för könsseparering bland barn, förbud mot dans och liknande och gjort sig känd som islamist. Då klagade samma M på att all kritik mot Waberi var rasism. Skrattretande vilket uselt parti M är. Men med en sådan hycklande partiledare som hela sitt politiska liv verkat för fri invandring och öppna gränser så kan man ju knappast bli förvånad.
Citera
2021-03-10, 20:00
Medlem
Tarrous avatar
Det är bara att lyfta på hatten för RJ - han visar återigen vad SD representerar och varför de inte har något att komma med utanför invandringsfrågan.
Citera
2021-03-10, 20:02
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det finns ju inga exakta siffror på det som du frågor om, vad begär du ge dig ut och bevisa att det inte finns många djupt troende muslimer i Sverige.

Du vet precis som oss andra hur negativ inverkan från islam är och nu diskuterar vi Sverige och Europa först och främst även om islam tar en annan form i Indonesien så påverkar det ju knappast varken Sverige eller Europa och det gör ju inte heller islam mindre skadligt i vårat land.

Det utfördes bland annat ett islamistiskt terrordåd riktat mot turister på Bali Indonesien 2003, en sprängning av en nattklubb så ja islam är av ondo precis överallt.
Innan du ber mig resa runt i världen så har jag besökt Bali och sett platsen för terrordådet så då kan du stryka det argumentet.

Bali? trodde vi pratade om Sverige? ok kristna gjorde bombdåd och dödade abortläkare i usa med. Att vara djupt troende är inte samma sak som att vara terrorist.
Citera
2021-03-10, 20:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det är bara att lyfta på hatten för RJ - han visar återigen vad SD representerar och varför de inte har något att komma med utanför invandringsfrågan.

Ja, din typ har ju inget att komma med utom att islamisera Sverige och skapa ett oerhört lidande i och med detta då det kommer drabba precis allt och alla som inte lever enligt koranen och sharia. Det är igång redan idag i förorter och familjer, men det gillar väl du? Det kommer bara bli värre och värre, sen når det dig också till slut.
Citera
2021-03-10, 20:03
Medlem
LenaPauls avatar
Pinsamt att ngn som är så okunnig om islam ens får vara med i tv.
Citera
2021-03-10, 20:03
Medlem
Citat:

Fritt ur minnet, men är inte Mose från gamla testamentet, alltså judendom.
Kristendom bygger på gt också, men går sin egen väg iom nt. Mose har ingen/liten betydelse för kristna men stor betydelse för judar?
Citera
2021-03-10, 20:05
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Dessa länder styrs inte av muslimer, ännu.

Ge gärna ett exempel på ett land där Islam är grundfundamentet och där du själv skulle vilja bo istället?

Jemen, Saudi, Indonesien, Malaysia, Iran kanske?

Istället ligger du här och i Sverige och inväntar kalifatet? När det redan finns sååå många fina möjligheter till islamskt leverne runtom i världen? Bisarrt i sig att du inte försöker leva det liv du önskar.. under burkan.

Nej varför det? Kristna är ju inte något fundament i Sverige heller, religionen fungerar inom demokratin.
Citera
2021-03-10, 20:05
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Pinsamt att ngn som är så okunnig om islam ens får vara med i tv.

Talar du om dig själv? Har du någon som helst kunskap om islam och dess påverkan på Sverige redan idag så ser du enorma problem.

Förorter och NO-Go-Zoner.
Islamisering.
Källarmoskeér.
Hat mot homosexuella.
Mobbing mot barn som äter fläskkött.
Djurplågeri.
Barnmisshandel.
Barnäktenskap.
Tvångsäktenskap.
Hederspappor.
Balkongkastningar.
Klaner.

Osv osv osv, vill du att jag ska fortsätta med problemen som islamiseringen redan idag skapar i Sverige och särskilt i våra förorter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in