Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Tror man på allvar på det som står i koranen så ska den ena och den andra mördas på vedervärdiga sätt, var och varannan ska ses som en otrogen som kan mördas eller låtas dö. Man har en helt galen syn på kvinnor, relationer, sex, barn osv. Man har en helt annan syn på djur och dess värde.
Tror man på det bokstavligen så tycker ju nästan alla svenskar i sak att det är avskyvärt. Sen varierar det naturligtvis mellan enskilda muslimer, men om dom är mildare så tror dom ju just inte fullt ut på islam utan har nyanserat ideologin, men det anses av väldigt många med islam som tro inte acceptabelt eftersom man just går ifrån det som är islam och det som faktiskt står i koranen som dessa vill leva efter och utöva som religion och ideologi över hela världen. Det är ju därför många moskeér dras med dessa påstådda "problem" med imamer och inbjudna och man aldrig blir av med problemen, eftersom det är vad som förespråkas i ideologin man vill leva efter och utöva just i hela världen.
Enskilda muslimer som vill leva annorlunda kan ju inte det i dessa områden och länder, inte utan enorma problem, från samhälle, familj, klaner, överhuvuden och annat. Då flyttar man till typ Sverige, men då borde man ju lämna islam, inte sprida den här då det kommer leda till samma fenomen som vi ser med gängkriminalitet, skjutningar och annat från en urspårad syn på manlighet, hederskultur, balkongkastningar, misshandel mot kvinnor och barn, djurmisshandel och andra hemskheter som dessa utövar även i Sverige så väl som i alla andra länder.
Tror man kristendomen så är man ju inte så mycket bättre (själv är jag ateist). Här kommer några citat:
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.
3 Mos 20:10
Samarien har trotsat sin Gud och får sona sin skuld. De skall falla för svärdet, deras spädbarn skall krossas, havande kvinnor skäras upp.
Hos 14:1
Sex dagar får arbete utföras, men på den sjunde dagen är det sabbat, en sabbatsvila helgad åt Herren. Var och en som utför något arbete på sabbatsdagen skall straffas med döden.
2 Mos 31:15
Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: 'Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.' Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket.
5 Mos 21:18-21
Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.
1 Mos 19:8
Den som slår sin far eller mor skall straffas med döden.
2 Mos 21:15