2021-03-09, 23:02
Ett i Söndagskväll och ett överfall och rån nu ikväll, verkar vara ett gäng ungdomar som rånar på måfå?

Det ena rånet var i Kramfors utkanter och det andra i centrum. Det kan ju så klart också vara gäng som hämnas på varandra.

Någon som bor där och vet vad det är frågan om. Har mina släktingar kvar i stan.
Snart är inte ens dom små kommunerna säkra.

https://www.allehanda.se/artikel/man...man-i-kramfors
Citera
2021-03-09, 23:12
Medlem
Skrämmande.

Några asylboenden eller HVB-hem i närheten?
Citera
2021-03-09, 23:18
Medlem
Sitter du på info och vill inte gå ut med det för att hålla dig anonym, PMa mig allt ni vet så kommer jag att göra en sammanställning åt er
Citera
2021-03-09, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Skrämmande.

Några asylboenden eller HVB-hem i närheten?

Ja det finns flera runtom i kommunen.
Ett välkänt på Svanö.
Men tror detta har med gäng att göra, ungdomar som inte har något att göra.
Citera
2021-03-10, 01:22
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Flera överfall i Kramfors på kort tid

/ Moderator
Citera
2021-03-10, 09:09
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ett välkänt på Svanö.

Du är tyvärr ute och seglar. Om skäggbarnen var angelägna att anpassa sig och inte oftast ta den brottsliga genvägen för att tjäna sin föda samt sitt uppehälle här. Skulle de anstränga sig och ta tiden som krävs för att öppna en bok, där försöka lära sig att tyda krumelurerna och dess "matnyttiga" innebörd.
Psykiskt arbetsamt med trötthet som följd är en av de positiva biverkningarna samt att vi slapp oroa oss för att våra barn blir rispade av knivsegg eller många gånger med huvudsparkar i bästa fall få en resa med expressfart till de nu nedläggningshotade sjukhusen.
Citera
2021-03-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ett välkänt på Svanö.

Ja, kan känna igen det där. När jag är lite uttråkad brukar jag gå ner mot centrum och se om det finns nån gammal tant att sparka på eller ungdom att knivråna på jacka, skor, brallor... kanske kissa lite på hen om jag druckit för mycket energidryck. Ni vet, det gamla vanliga. /s
Citera
2021-03-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockadoodledoo
Ja, kan känna igen det där. När jag är lite uttråkad brukar jag gå ner mot centrum och se om det finns nån gammal tant att sparka på eller ungdom att knivråna på jacka, skor, brallor... kanske kissa lite på hen om jag druckit för mycket energidryck. Ni vet, det gamla vanliga. /s
100%
Citera
2021-04-20, 13:30
Medlem
Finns ju lite olika ungdomsgäng i Kramfors, och kan tänka mig att de ger sig på varandra emellanåt.

Att rånga yngre verkar vara en ny trend i allmänhet så kan tänka mig att det är nått sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in