2021-03-09, 18:59
Avstängd
Jag behöver ca 170 000 kr till månadsskiftet mars/april och ska sälja några av mina fonder på Savr och Skandiabanken. Jag har följande fonder

Swedbank Robur Technology A
SEB Sverige Småbolag C/R
Skandia Time Global
Spiltan AF Investmentbolag
Skandia Idéer F Livet

Vilka fonder tycker ni att jag ska sälja? Jag har ca 50-70 000 kr placerat på varje fond. De finns på ISK-konto.
Ska jag sälja nu eller chansa och ha dem på börsen nån vecka till?
Citera
2021-03-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag behöver ca 170 000 kr till månadsskiftet mars/april och ska sälja några av mina fonder på Savr och Skandiabanken. Jag har följande fonder

Swedbank Robur Technology A
SEB Sverige Småbolag C/R
Skandia Time Global
Spiltan AF Investmentbolag
Skandia Idéer F Livet

Vilka fonder tycker ni att jag ska sälja? Jag har ca 50-70 000 kr placerat på varje fond. De finns på ISK-konto.
Ska jag sälja nu eller chansa och ha dem på börsen nån vecka till?

Robur Technology har haft det lite tufft i sektorrotationen men kommer nog tillbaka, så den skulle jag nog behålla.
Citera
2021-03-09, 20:39
Medlem
llanzs avatar
Skulle nog vänta en vecka till då de börja återhämta sig idag.
Citera
2021-03-10, 18:40
Avstängd
Jag sålde nyss för ca 86 000 på Savr. Vågade inte chansa och vänta längre. Svenska börsen steg ju +0,45% idag.

En nybörjarfråga angående detta: Jag sålde allt på SEB Sverige Småbolag C/R vilket var 39 894 kr, men hur blir det med dagens ökning på börsen på 0,45% (vilket förhoppningsvis innebär några kronor till på fonden)? Dagens resultat syns inte ännu på fonden. Kan det innebära att jag sålt lite över 40 000 kr?
Citera
2021-03-11, 10:44
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag sålde nyss för ca 86 000 på Savr. Vågade inte chansa och vänta längre. Svenska börsen steg ju +0,45% idag.

En nybörjarfråga angående detta: Jag sålde allt på SEB Sverige Småbolag C/R vilket var 39 894 kr, men hur blir det med dagens ökning på börsen på 0,45% (vilket förhoppningsvis innebär några kronor till på fonden)? Dagens resultat syns inte ännu på fonden. Kan det innebära att jag sålt lite över 40 000 kr?

Ja du får det med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in