Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-09, 17:22
Medlem
record-collectors avatar
Jag brukar kolla in CITIBOARD.SE (https://citiboard.se) och jag förundras alltid varför gamla annonser aldrig raderas? Det finns annonser som är så gamla som från mitten av förra årtiondet.

Enl Wikipedia "Citiboard är idag Sveriges näst största, och snabbast växande, köp- och säljmarknad på Internet med omkring 1.000.000 besök i månaden och över 250 000 medlemmar."

För att vara Sveriges näst största och snabbast växande köp- och säljmarknad på nätet tycker jag att det är den som är sämst uppdaterad.
Citera
2021-03-09, 17:33
Medlem
Asmodeusvults avatar
”…med omkring 1.000.000 besök i månaden”

De behåller väl de gamla annonserna för att få sökträffar och på så sätt få ”besökare”.
Citera
2021-03-09, 17:40
Bannlyst
vilken idiotsite, var inne och kollade och sökte och fick upp annonser från 2017
Citera
2021-03-09, 17:53
Medlem
TeEsErs avatar
Det var väl runt 2016/17 som Citiboard kom in och skulle ta över och bli större än Blocket. Det gick väl sådär och jag har för mig att grundarna sålde av och vem som driver det nu vet jag inte. Vi kan väl konstatera att Blockets dominans inte har rubbats av Citiboard eller ens Facebook Marketplace.
Citera
2021-03-09, 18:45
Medlem
airbuds avatar
En riktig skitsida. Jag använde den ett tag för att sälja sånt som Blocket och Tradera inte tillåter, det säger ju en del. Den genomsnittliga köparen var dessutom riktigt blåst. En kille skickade dock kontanter i ett kuvert, det var kul och lite unikt.
Citera
2021-03-09, 19:03
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
En riktig skitsida. Jag använde den ett tag för att sälja sånt som Blocket och Tradera inte tillåter, det säger ju en del. Den genomsnittliga köparen var dessutom riktigt blåst. En kille skickade dock kontanter i ett kuvert, det var kul och lite unikt.
Då kan jag ju ställa frågan till dig som annonserat på Citiboard. Går det inte att RADERA en annons så det är därför kanske 99% av alla annonser är årsgamla? Eller beror det på att annonsörerna är slappa och slöa och inte orkar radera sin annons?

Tycker bara att det är väldigt märkligt att det finns så otroligt många gamla annonser som garanterat är inaktuella.
Citera
2021-03-09, 22:47
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Då kan jag ju ställa frågan till dig som annonserat på Citiboard. Går det inte att RADERA en annons så det är därför kanske 99% av alla annonser är årsgamla? Eller beror det på att annonsörerna är slappa och slöa och inte orkar radera sin annons?

Tycker bara att det är väldigt märkligt att det finns så otroligt många gamla annonser som garanterat är inaktuella.

Det går att radera annonsen förutsatt att man har kontot kvar. Mitt blev helt plötsligt oåtkomligt (avstängt?), vilket har lett till att alla mina annonser än idag ligger kvar på sidan. Lyckligtvis använde jag inte mitt vardagliga telefonnummer, så jag slipper i alla fall de samtal som vissa idioter säkerligen fortfarande ringer på mina 3 år gamla annonser.
Citera
2025-08-20, 17:05
Medlem
Någon säljer ett Mega Man X3 på Citiboard.se för 375kr. Vilket kap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här