2021-03-12, 20:22
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologiker
Några av flera Facebook-bilder som ligger ute där "mentorn" och misstänkt GM figurerar.

https://www.facebook.com/sunita.memetovic/posts/10154474065887929
https://www.facebook.com/sunita.memetovic/posts/10156939884122929

redan avhandlat, trådsanning.

1. hon har sambo
2. hon är inte student, utan advokat
3. aktuella BO uppger sig inte ha träffat GL irl tidigare
4. GL har haft flera adepter
Citera
2021-03-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
I vanliga fall är detta ett stort problem men i Lambertz fall så har han sagt att en kvinna ska få anklaga en man offentligt även om det inte finns någon dom som slår fast att mannen är skyldig. Även om jag anser att det inte alls finns några bevis än så är det alltså fritt fram att påstå att Lambertz är en våldtäktsman.

Jo du har rätt, kanske tom handlar om denna kvinna som förekommit i samband med metoo?:

Citat:
Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne.

Jag vet inte om hon skulle ha friats eller inte, men de resonerade fel tycker jag. Det är orimligt att kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna inte ska kunna ropa högt, ’han gjorde det mot mig’. Det är därför jag går igång på det här.

https://ekuriren.se/nyheter/goran-lambertz-trivs-som-pensionar-sm5344104.aspx
Citera
2021-03-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Har han verkligen föreläst om rättssäkerhet vid högskolor och universitet så sent som 2020? Hur kan någon vid sina sinnens fulla bruk ha förtroende för och vilja anlita honom för sådant uppdrag efter alla hans rättshaveristiska turer i Quick-fallet? Att man överhuvudtaget låtit honom engagera sig vid utbildningssäten tyder på mycket dåligt omdöme. Hade man inte gjort detta så hade kanske heller aldrig den aktuella kvinnan fått kontakt med GL.

Ja det stämmer tror det var U* (*=U), men kan ha fel. Däremot ser man att han föreläst i U*eå (*=m) 2017/18 och K*rlstad (*=a) 2019 både maj och juni månad, tror föreläsningarna finns digitalt också om man googlar. Nu tycks det vara så att kvinnan kontaktat honom själv via sociala medier, men skulle inte förvåna mig om hon är student eller liknande som suttit på någon föreläsning.
Citera
2021-03-12, 20:26
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
redan avhandlat, trådsanning.

1. hon har sambo
2. hon är inte student, utan advokat
3. aktuella BO uppger sig inte ha träffat GL irl tidigare
4. GL har haft flera adepter
Men varför har han armen om henne?
Citera
2021-03-12, 20:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Ok, jag la mig på ett bare minimum. Det kan ha varit 20 fingrar

Jag kan tänka mig att skadeståndet baserades på mer än "två fingrar i fittan" i det fallet, antalet gärningsmän spelade nog en viss roll. Men om du tycker det låter som easy money så visst
Citera
2021-03-12, 20:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag tror inte ett dugg på denna våldtäkt. Jag tippar frivilligt berusat sex och sedan har kvinnan ångrat sig och fått ångest över händelsen och intalat sig själv att hon har varit i någon slags beroendeställning.

Ja kanske. Vet fan men om man är +70 årig gubbe ska man kanske inte sexa med under 30 årigingar utan att det är helt jävla självklart att nu ska det bli knulla av.
Citera
2021-03-12, 20:32
Medlem
Några saker som sticker ut i Aftonbladets https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-haktad-misstankt-for-valdtakt.

1. De hävdar att hon är ca 30 år, men beskrivs som "ung student"
2. Ensam kvinna går hem till en man. Dricker så mycket att hon däckar.
3. Hon anmäler inte själv. Istället är det hennes väninna som anmäler.
Citera
2021-03-12, 20:33
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Väninnan hjälper till att anmäla men utan den utsattas medverkan kan ingen förundersökning ske som kommer att bära i rätten.
Du utgår från att kvinnan skulle vara utsatt, men i det inlägg du ursprungligen invände emot, handlade det om att göra en anmälan när kvinnan inte blivit utsatt.
Därför är det du skriver irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Hon knullande honom för att kanske få jobb eller nåt när det inte blev så anmälde hon "våldtäkt" 😔
Spekulation! På dig låter det som en anmälan om våldtäkt är en enkel sak. Det är det INTE.
Citera
Medlem
Det här är lite magiskt, egentligen så har det inget med skuld eller inte. Här har vi en människa som är en sann lallare, en ordbajsare som inte behövt ta ansvar. Han flyter omkring och gör sig märkvärdig. Han vill överraska och göra skillnad, just det överraskande är viktigt, så att han blir bemärkt.

Inte ofta som det slår emot dem, nu hände det. Bra! När han väl blev en politruk så blev det enkelt. Oavsett skyldig eller ej så är det väldigt välförtjänt. Hans namn är i smutsen, där det ska vara.

3,5 timmar....., vilket bakslag. Allt detta orerande slår nu emot honom, hårt. God Jul Göran!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag kan tänka mig att skadeståndet baserades på mer än "två fingrar i fittan" i det fallet, antalet gärningsmän spelade nog en viss roll. Men om du tycker det låter som easy money så visst

Varför gör du de? Det borde väl ha stått i sådant fall?
"205.
125 000 kronor
En kvinna utsattes för våldtäkt av två män som båda förde in sina fingrar i hennes underliv. Hovrätten dömde männen för våldtäkt och att solidariskt betala skadestånd med 125 000 kronor för kränkning. Kvinnan fick brottsskadeersättning med det utdömda beloppet. Ärende 5976/2016"
Citera
2021-03-12, 20:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Men varför har han armen om henne?

det är hans "adept". han har måhända haft samma tillvägagångssätt med henne en gång i tiden, möjligen med flera andra. men det är inte den aktuella BO för det stämmer inte med beskrivningen.
Citera
2021-03-12, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Åldern stämmer, dock är hon ju inte juriststudent utan tog sin examen 2016. Förmodligen har han varit mentor under många år till flera olika personer.

Förmodligen har han bestigit ett antal unga juridikstuderande kvinnor, blir lite intressant när detta kommer ut till fullo hos allmänheten, hur många fler har GL förfört/utnyttjat under årens lopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in