2021-03-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.

Inte en stavelse får bli fel allt kommer att nagelfaras in absurdum. Får vi se en stämningsansökan så lär den vara helt fri från handskrivna anteckningar författade av åklagaren.

Inte ens om det inte leder till åtal kommer detta att grävas ned, GL kommer att publicera all dokumentation han kommer över oavsett. Så bli inte besvikna även om ärendet läggs ned.

Alla till buds stående överprövningar kommer att utnyttjas, ingen ska komma undan denna gång. GL har större vana än dom flesta att offentligt tvätta sin och andras byk.

Spännande.

/Provokatör

------------------

Jag är lite inne på samma spår ..Jag fattar inte detta Riktigt.
Har dom inget konkret att lägga på bordet .Av Naturvetenskaplig art ..Blåmärken Sönderrivna kläder osv
Lutar det Lite åt 2 snurriga Fyllon har hoppat i säng .. ena har ångrat sig..
Det blir ju tusentals efter varje helg post Corona om detta går igenom " Ketchupflaske effekten "

Varför tar kvinnor på Åklagarna och Polisen detta som vore det Statsministern som blivit skjuten igen ..Häktar " Fint Folk " ( nåja ... GL Behövde en snyting i den delen var det rätt..han skulle ha skött jobbet bättre förr.. som man bäddar får ,man ligga kanske är särskilt lämpligt ordspråk )

Frågeställningen ..givet andra samhällsskeenden ( Knarkhandel dödlighet högst i Europa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/narkotikadodligheten-i-sverige-hogst-i-europa ; + Ghettoskjutningar )
..Är detta en adekvat Prioritering
VEM har gjort den .. ?? Det kan inte bli annat än att Riksåklagaren åker hen också

Ibland Kalla en Spade för en spade måste också gå att säga att --- " Kärringen är Oduglig "
Citera
2021-03-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
På vilket sätt är hon störd?
Var det enbart hennes ord som fick honom häktad alltså, ingen stödbevisning alls?
Ska att ha är ett "högdjur" vägas in menar du?

Läs och lär:
Två år i frihet.
"eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv"
https://archive.is/UAoyh
Senast redigerad av 90510 2021-03-20 kl. 13:47.
Citera
2021-03-20, 13:43
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
------------------

Jag är lite inne på samma spår ..Jag fattar inte detta Riktigt.
Har dom inget konkret att lägga på bordet .Av Naturvetenskaplig art ..Blåmärken Sönderrivna kläder osv
Lutar det Lite åt 2 snurriga Fyllon har hoppat i säng .. ena har ångrat sig..
Det blir ju tusentals efter varje helg post Corona om detta går igenom " Ketchupflaske effekten "

Varför tar kvinnor på Åklagarna och Polisen detta som vore det Statsministern som blivit skjuten igen ..Häktar " Fint Folk " ( nåja ... GL Behövde en snyting i den delen var det rätt..han skulle ha skött jobbet bättre förr.. som man bäddar får ,man ligga kanske är särskilt lämpligt ordspråk )

Frågeställningen ..givet andra samhällsskeenden ( Knarkhandel dödlighet högst i Europa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/narkotikadodligheten-i-sverige-hogst-i-europa ; + Ghettoskjutningar )
..Är detta en adekvat Prioritering
VEM har gjort den .. ?? Det kan inte bli annat än att Riksåklagaren åker hen också

Ibland Kalla en Spade för en spade måste också gå att säga att --- " Kärringen är Oduglig "

Brottet är allvarligt och häktning är obligatorisk så där är inget fel.
Skulle hon göra undantag för att GL är den han är? Då blir det ännu mer fel.
Men nu har ju mycket mer fakta framkommit som inte ens åklagaren visste om tidigare så sitter ju åklagaren på svartepetter, som någon skrev tidigare väntar nog en "sjukskrivning" och då får en annan åklagare ta över och lägga ner allt.
Citera
2021-03-20, 13:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Någon som vet under hur lång tid kvinnan protesterade i inspelningen?
Citera
2021-03-20, 13:46
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad får dig att karakterisera henne som"förförisk och livsfarlig borderlinebrud"?
Men vad fan håller du på med för fjanterier? Hon beter sig som en sådan, ja beteendet fullständigt skriker det och den som någon gång mött typen vet vad jag talar om. Den som inte gjort det kan ju studera världslitteraturen eller filmens värld för många bra porträtt.
Nu misstänker jag förstås att du har en "blind spot" som omfattar allt som inte passar in i din lilla bubbla av hur folk är, så du kommer aldrig att fatta. Eller så är du en själv
Citera
2021-03-20, 13:46
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Du har uppenbarligen inte tagit in vad jag faktiskt skrev.
Men oavsett, du som vet allt om hur hon tänkte och hennes motiv:
Varför lämnade hon in den nya mobilen med hela inspelningen på 16 dagar efter att hon gjorde polisanmälan?

Sluta bitcha när det är du som inte tagit till dig ett jäkla skit och bara kommer med massa bortförklaringar. Hela den kvinnas usla liv handlar om problem, ursäkter och bortförklaringar.

Enligt uppgift så lämnade hon in mobilen fabriksåterställd så den fick skickas till NFC som naturligtvis också fick göra en extra undersökning på om huruvida ljudfilen var manipulerad. Har du andra uppgifter?

Jag har redan förklarat vad den troliga orsaken är till att hon ändock valde att lämna in telefonen och det är att hon inte trodde dom skulle återskapa ljudfilen i sin helhet. Snacka om att inte ta in saker!

Har aldrig påstått att jag vet till 100 % utan bara vilket som är den absolut säkraste slutsatsen.

Du får ju gärna vara så korkat naiv och tro på hennes förklaringar i den här frågan.
Citera
2021-03-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Läs och lär:
"eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv"
https://archive.is/UAoyh

Hehe, det är så du lär dig? Genom att läsa blogginlägg från en f.d. make.
Som utöver att vara f.d. make lägger upp nakenbilder på det sätt han gör
Så ofattbart korkat
Citera
2021-03-20, 13:48
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
ok det är din åsikt, men jag har umgåtts tillräckligt mycke med störda personer i mitt liv, så jag tror nog att jag snabbt läser av vem som är vad, jag vill inte verka dryg eller hävda mej, det är bara så

like it or not, i dont give a fuck of opinions, they are like assholes every one got one

Borderlinekvinnor är inte lätta att avslöja eller diagnosticera speciellt inte för oss lekmän. Det finns en hemsida på nätet om Borderline och även ett test man kan göra, om man är intresserad: https://borderline.se/vad-ar-borderline/

Tyvärr har jag själv varit tillsammans med en kvinna som definitivt hade borderline. Livet med henne var efter ett tag en berg-och-dalbana i känslor. Att ifrån högsta lycka till till djupaste ångest. Från början märkte du inget, det var en mycket vacker ung kvinna. Sexlivet var fantastiskt. Men efter några veckor började du märka att något inte stämde. Hon hamnade mycket lätt i konflikter, som växte i hennes sinne och blev svårlösta. Hon verkade inte ha några gränser för sin ilska eller aggressivitet. Hon var ombytlig, hade svårt att stå ut med rutiner och ville ofta ändra på saker, som att flytta runt sovrummet i lägenheten minst en gång i månaden mellan olika rum. Det kom också fram mot slutet att hon hade fått psykisk behandling tidigare för sina besvär i samband med hennes äldre brors dödsfall när hon var liten.

Men som ung man hade jag inte mött borderline personer tidigare så jag kunde inte göra som du gör: "så jag tror nog att jag snabbt läser av vem som är vad". Nu som vuxen man hade jag dragit öronen åt mig tidigare och sprungit åt andra hållet, som många skrivit i denna tråd. Men jag tror de flesta inte genomskådar borderline förrän efter ett tag. Jag tror inte GL inte kunde ana att kvinnan han hade bjudet på julafton-middag hade dessa besvär.

Om du hann läsa igenom på hemsidan som "lektyrfotografen" som EA var gift med några år tidigare hade, så känner du igen mycket av symptomen på borderline. Tyvärr verkar lektyrfotografen tagit bort allt material om henne på uppmaning från henne. Men några meningar var så hemska så jag kommer ihåg dem. Han skrev bland annat att han vågade knappt sova för att han var rädd att hon skulle klippa av hans tår med en sekatör eller köra en blyertspenna i hans ögon. Den djupa rädslan hos en fotograf att förlora sin syn måste vara hemsk!

Att EA nu släppt sina sms till Expressen tror jag har tre skäl, hon behöver pengar och vill också ge igen för att GL indirekt via sin advokat avslöjat vem hon var. Men det främsta skälet tror jag är att hon vill nu själv styra diskussionen. Hon vill vrida den från frågor kring hennes bakgrund och vad hon tidigare gjort till en diskussion i media om hur GL var sina kontakter med henne. Görs detta skickligt, vilket hon uppenbarligen är kapabel till, så kommer vi att stegvis matas med sms via Expressen som avslöjar mer och mer pikanta detaljer om deras samliv. Ingen kommer längre att diskutera EAs bakgrund.

GL och hans advokat kommer i rättegången att ha en brant uppförsbacke att kämpa sig uppför. I media och hos en feminist-åklagare samt en kanske bred allmänhet kommer GL att vara dömd på förhand. Hans hopp ligger hos en objektiv och självständig domstol, som i Karl Hedin-fallet.
Citera
2021-03-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag funderar runt den mer pekuniära sidan av historien. Vad kan EA få ut av det här? Ett skadestånd kan väl knappast bli mer än ett års fritt vivre, och då pratar vi inte om Dubai eller St Tropez utan Huddinge eller Sollentuna.

Kan hon fortsätta att sätta våldtäktsfällor efter det här? Ett mer normalt sol- och vårande är väl snarare mer lönsamt än att fälla en tiotaggare som GL. Vem ska hon liksom gå på nästa gång? Hon får då i så fall byta namn. Men det är nog svårt ändå.

Gissar att hon försöker sälja historien till diverse veckotidningar och feminazistiska organisationer inom ett par års tid. Sedan blir det till att sätta sig i förorten med ett par skrikiga ungar, eller att försöka snärja någon blåst lagerförman eller åkeriägare och sätta sig i ett radhus i Jordbro.
Hon kan ju medverka i något Malou program och Carina Bergfeldt program. Ska väl kunna ge några tior. Sedan får hon skaffa en spökskrivare som skriver en bok om hennes bedrifter och ge ut den. Sen kan hon börja städa.
Citera
2021-03-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Men vad fan håller du på med för fjanterier? Hon beter sig som en sådan, ja beteendet fullständigt skriker det och den som någon gång mött typen vet vad jag talar om. Den som inte gjort det kan ju studera världslitteraturen eller filmens värld för många bra porträtt.
Nu misstänker jag förstås att du har en "blind spot" som omfattar allt som inte passar in i din lilla bubbla av hur folk är, så du kommer aldrig att fatta. Eller så är du en själv

Och hur fan vet du hur hon beter sig?
Citera
2021-03-20, 13:51
Avslutad
Finns det någon sanning i pedofilryktena?
Citera
2021-03-20, 13:54
Medlem
Nattjags avatar
En situation jag själv varit i minst en gång är den där det finns en uttalad överenskommelse om vilka aktiviteter som ingå vid ... um, samvaro. "Du får inte sätta på mig ens om jag står på alla fyra, svankar och tigger om det" vill jag minnas på ett ungefär var kontentan.
Det blir givetvis inget påsättande för mig i ett sånt läge. Under några omständigheter.

Men frågan jag ställer mig, delvis utifrån spekulationen att något liknande teoretiskt kan har var på plats här ("Vi kan äta och dricka och skratta men du får inte ha sex med mig ens om ..."). Dels av rent intresse.

Hur fungerar lagen här? Det är ju ytterst klarlagt att ett ja till sex med omedelbar verkan kan dras tillbaka och att om aktiviteterna inte rätt omgående avbryts så har man hamnat i läget våldtäkt.

Om vi istället har ett tydligt uttalat och bekräftat nej på plats a priori. Som byts till att tigga om sex exakt som förvarnats om. Varvid påsättning följer. Följt av ett (enligt mig) fullständigt rimligt "hur fan kunde du?".
Är det i lagens mening då en våldtäkt eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in