Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Jag tror helt enkelt att Lambertz gillar att umgås på tu man hand med kvinnor som ser bra ut. Ingen av kontrahenterna förnekar ju heller att samlag har ägt rum. Det är bara det att han säger att det var frivilligt, under det att hon säger att han utnyttjade det faktum att hon hade, som hennes biträde uttryckte det, "däckat" av spriten.
Jag tror att mängden julsnapsar gjorde sitt till oavsett vem som talar sanning här: Om det är hon som talar sanning, så tror jag inte att han hade satt på en medvetslös tjej om han inte hade varit bra dragen själv; om det är han som talar sanning, så tror jag inte att hon hade lagt upp sig för honom om hon inte hade varit ganska packad.
Det här låter ju ganska rimligt, men jag vill ha mer ordning och reda.
(Alltså helt frånsett om det juridiskt kan klassas som sexuellt utnyttjande/våldtäkt, om hon kan bevisa att hon var för full för att kunna ge samtycke).
Jag vill helt enkelt att en juridikgubbe som skrivit ett rättsligt intyg till förmån för någon, inte ska ha rätt att bjuda in henne på spritfest och ligga med henne.
Den här förtalsprocessen som hon bett Lambertz om hjälp med, är ju inte ens avgjord. Det är tänkbart att han kan komma att bli ombedd att ge ett nytt intyg.
Det här är liksom 1800-tal. Tror han att han har rätt att ligga med en skyddsling som har ekonomiska bekymmer?