Menar du typ att GW har planerat allt, för att dom hade olika åsikter gällande Quick?
Isåfall så är nog tom den eritreanska säkerhetstjänsten mer kapabel, och mer att tjäna på det.
Jag menar personer som drabbats av GL i juridiskt sammanhang och vill hämnas. Måste finnas en tio-i-top-lista på kandidater men jag har inte koll. Tar gärna förslag.
Jag tror att hon ljuger, finns ju så mycket att vinna på att anmäla någon. Tänker på all positiv publicitet (som här på FB, tänk vad fint alla tycker om henne!), det massiva skadeståndet hon kan få (typ 75 000 kr, wow!! Då kan hon bleka analen säkert 20 ggr på tjusig salong), för att inte tala om alla timmar i förhör och rättegång där hon blir utfrågad om Intima detaljer (värsta uppmärksamhetsboozten!) eller spänningen i att eventuellt få ett förtalsåtal riktat mot sig.
Så hemskt att alla män ska behöva vara rädda för att bli anmälda för våldtäkt i det här landet. Tänk att inte kunna vara i samma rum som en kvinna utan att behöva vara skräckslagen för att bli anmäld (och risken är ju enorm, mht alla fördelar för kvinnorna enligt ovan). Mycket enklare för kvinnor som bara behöver vara rädd att bli våldtagna eller misshandlade eller mördade av män. Det har de ju t.o.m. förtjänat. Sjukt samhälle vi lever i! Man kan ju inte var man idag! Eller ska man säga en kan ju inte vara en, för att vara pk.
Kort sammanfattning:
En 30-årig kvinna som studerar juridik ser upp till GL 70 år som en far.
Som sakkunnig i ämnet hjälper GL henne under en längre tid, och inför julafton 2020 bjuder GL in henne till en julmiddag.
Det dricks mycket alkohol och kvinnan, som har förtroende för GL, sover över till juldagen.
BO uppger i tingsrätten att hon sovit men vaknat upp och sagt ifrån när GL utan hennes samtycke utövat sex med henne sovandes. GL påstår att samtycke har rått.
Min spekulation är att han har fingerpullat och penetrerat henne under hennes sömn, då för henne helt ovetande initialt över vad hon utsattes för. Hon vaknar och säger ifrån, men då har redan våldtäkten ägt rum.
Vi är alla lika inför lagen, men GL borde ha tillräcklig insikt i svensk lagstiftning för att inse vilket allvarligt brott som sannolikt har begåtts.
Han hävdar via sin advokat att samtycke har rått, men personligen tror jag lika lite på det som att t.ex. jultomten existerar och är mantalsskriven på Nordpolen.
"Karma is the bitch" bäste Göran, efter alla konstigheter och konspirationsteorier som du utvecklat genom åren.😠
Våldtäkt eller oaktsam våldtäkt är brott som ofta inte ger fällande domar p.g.a. svårigheter med bevissituationen.
Om GL frias så kanske man ska skriva en ny text till låten "Lambert Walk", eller "Lambertz Walks" som någon skrev i tråden tidigare. Den kanske t.o.m. kan komma med i Mello 2022.😊
Senast redigerad av LeBronThurman 2021-03-14 kl. 13:17.
Förr var det nära på omöjligt, men jag har märkt på senare år att det inte längre är några problem att få tag i en bil på storhelger. Min hypotes är att vi är ett blandat land där flera miljoner individer inte firar jul, och många av dessa kör taxi. Det är också ont om kunder på grund av pandemin så det finns gott om lediga bilar.
Ok, jag litar på dig. Jag har inte ringt taxi på julen på rätt många år.