2021-04-02, 17:49
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, varför det?

Kan du precisera lite närmare vid vilken ålder man ska sluta med samlag?

När man fyllt sextio eller?

Kan verkligen nöjet motsvara besväret? Kan inte om något går snett vid filminspelningen filmen komma att ses som bevis för våldtäkt vid kommande våldtäktsrättegång?

Inte kan väl Lambertz vara så dum att han trodde att kvinnans största önskan var att bli påsatt av honom.
Senast redigerad av Goulburn 2021-04-02 kl. 17:59.
Citera
2021-04-02, 17:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han planerar nog bara påskafton, riggar kameror och så
Som Knullkung har jag ju andra förpliktelser än att bara skriva på nätet.
Citera
2021-04-02, 17:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, du Göran... du har haft en spikrak karriär inom rättsväsendet. Du slutade som JK tjugohundranio och har suttit i etikrådet för Karolinska Institutet, i disciplinnämnden för FAR och Alumnistiftelsen vid Juridicum i Uppsala... med mera, med mera. Och nu har du alltså avancerat från JK till KK. En bedrift iom den sociala distans och isolering övriga 70-plussare har hållit. Hur känns det?
Det måste kännas bra. Man kanske kan säga att han "gått den långa vägen". Detta är soundtracket till hans upphöjning till vår allas eviga Knullkung.

Ett trefaldigt leve.
Citera
2021-04-02, 17:56
Medlem
carlpetersen73s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Kd7z6/demonstranter-utanfor-lambertz-hem-ska-inte-kladda-mer

Vilka extremt korkade människor. Gubben har fått hem lite ungkött som han uppfattar att han har en chans att få komma innanför trosorna på, klart som korvspad att han närmade sig. Med framgång dessutom.

Per definition skulle man kunna mena att jag kladdade/tafsade varje gång jag ville belägra min sambo. Det handlar om närmanden. Snyggt jobbat Lambertz.
Citera
2021-04-02, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Kan verkligen nöjet motsvara besväret? Kan inte om något går snett vid filminspelningen filmen komma att ses som bevis för våldtäkt vid kommande våldtäktsrättegång?

Förstår fortfarande inte vad du menar med ålder?

Men självklart i det här fallet så motsvarar ju inte nöjet besväret som blev för Göran Lambertz, till hans försvar får man väl säga att han inte hade en susning hur djävla störd EA var, han visste ju att hon haft problem men jag tror att inte ens i hans vildaste fantasi kunde föresälla sig att någonting sådant här skulle hända.

Dessutom så har Göran Lambertz haft en förfärligt naiv tro på det system han varit med om att skapa, han har ju gått omkring i villfarelsen att det räcker med att berätta vad som hänt så blir du trodd men ack vad han bedrog sig, i sådana här mål gäller omvänd bevisbörda, den anklagade ska bevisa att han är oskyldig.
Citera
2021-04-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att jag tycker man skall vara försiktig med att kasta första stenen mot Lambertz för hans agerande mot kvinnan innebär inte att jag menar att han handlat rätt eller att man inte alls får tycka illa om vissa saker.

Däremot får man tänka sig att han var oskyldig till alla former av brott, vilket vi inte vet, även om vissa saker tyder på att det verkligen kan vara så. I så fall är det för mycket begärt att han inte skall få försvara sig offentligt och "smutskasta" henne genom att säga att hon ljuger. Att inget hade varit överspelat på något sätt för att Lambertz skall betraktas som oskyldig är reaktionerna i efterspelet till häktningen ett tydligt tecken på. Fördömandena av Lamberz implicerar i de flesta fall att man ändå anser honom skyldig.

Han har all rätt att berätta varför kvinnan ljugit, om hon gjort det. Det är hans heder och rykte som står på spel och som kvinnan attackerat med lögner. Det är tråkigt men nödvändigt att i sin tur i så fall ifrågasätta henne.

Så att Lambertz medger det här med kladdandet och att det är fel att ligga med någon man har ett mentors- och extra fadersgestaltförhållande till följer ju i så fall av han berättar detaljer om vad som hände. Menar du att han om han skall försvara sig skall förbigå det med tystnad istället och framställa sig som helt fläckfri?
Han blev friad, han måste inte försvara sig i någon presskonferens. Han har haft en herdestund med sin akademiska dotter som han känner väl och därför också vet att hon anmält andra män. Han våldtog kanske inte men han betedde sig som ett svin i efterhand. Han påminner mig lite om Lars Vilks. En föredetting som till alla pris vill bli känd igen.
Citera
2021-04-02, 18:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Borde inte en 71 år gammal gubbe kunna klara sig utan samlag?
Varför det? Många 71-åringar, som inte är feta eller har diabetes, har sannolikt en välfungerande sexuell förmåga (om dom inte behöver hålla på med jämnåriga tanter). Han har dessutom en flickvän i 30års-åldern. Varför skulle han inte ha samlag?

Han är trots allt Knullkungen. Det skojar man inte bort.
Citera
2021-04-02, 18:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han blev friad, han måste inte försvara sig i någon presskonferens. Han har haft en herdestund med sin akademiska dotter som han känner väl och därför också vet att hon anmält andra män. Han våldtog kanske inte men han betedde sig som ett svin i efterhand. Han påminner mig lite om Lars Vilks. En föredetting som till alla pris vill bli känd igen.
Gäääsp... Han har blivit felaktigt anklagad & uthängd för ett av de mest stigmatiserade brotten som finns. Varför i hela helvete skulle han inte försvara sig? Skall han bara lägga sig platt & hålla käften, bara för att det är en stackars, stackars kvinna som anklagat honom lögnaktigt?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-04-02 kl. 18:10.
Citera
2021-04-02, 18:09
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förstår fortfarande inte vad du menar med ålder?

Men självklart i det här fallet så motsvarar ju inte nöjet besväret som blev för Göran Lambertz, till hans försvar får man väl säga att han inte hade en susning hur djävla störd EA var, han visste ju att hon haft problem men jag tror att inte ens i hans vildaste fantasi kunde föresälla sig att någonting sådant här skulle hända.

Dessutom så har Göran Lambertz haft en förfärligt naiv tro på det system han varit med om att skapa, han har ju gått omkring i villfarelsen att det räcker med att berätta vad som hänt så blir du trodd men ack vad han bedrog sig, i sådana här mål gäller omvänd bevisbörda, den anklagade ska bevisa att han är oskyldig.

Nu blev väl Lambertz fri i brist på bevis efter 14 dagar. För Assange tog det 9 år innan förundersökningen gällande våldtäkt lades ner och han är fortfarande inte fri.
Citera
2021-04-02, 18:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I vilken "akademisk värld" säger man så?
Well, tredjevågs-feminismen tar över mer och mer i akademiska världen.. .
Citera
2021-04-02, 18:12
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför det? Många 71-åringar, som inte är feta eller har diabetes, har sannolikt en välfungerande sexuell förmåga (om dom inte behöver hålla på med jämnåriga tanter). Han har dessutom en flickvän i 30års-åldern. Varför skulle han inte ha samlag?

Han är trots allt Knullkungen. Det skojar man inte bort.
Om han har flickvän i 30 års-åldern kunde han väl nöja sig med henne.
Citera
2021-04-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Visst stämmer det att båda Lambertz och Vilks gillar att synas. Jag tycker dock att de gör det på helt olika sätt. Vilks kan man nog inte heller kalla för föredetting om man inte med det uttrycket endast menar att han är äldre. (Vilks karriär peakade ju på ålderns höst, Lambertz är pensionerad.) Sedan tycker jag Vilks aura är helt annorlunda. Han ger intryck av att ha stor självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in