2021-04-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det finns gott om plats för "upprepade beteenden", inom den psykologiska sfären så att säga, som inte innebär "ondskefull planering".

I min research (som iofs har nästan tio år på nacken) finns det inga tecken alls på någon som helst ondska eller planering för att sätta dit folk. Skadebeteendena riktar sig uteslutande inåt.

Men visst finns det mycket mystiska saker i det hela. Till exempel i fall DU, där hon timmar innan "händelsen" "uttalat en förhoppning om att år 2018 skulle innehålla väsentligt färre 'våldtäktsskandaler och sexualbrott'". Det, och uttalandet "Alltså shit, va fan, vi klarade det här" efter att DU lämnat lägenheten är väldigt, väldigt svårförklarligt.

Men vad jag säger är att det finns ett spann av möjliga scenarier. Ockham ger att "planerande borderlinehäxa", vilket verkar vara din huvudteori, är mer extremt och därför inte lika troligt som olika beteenden grundade i psykisk ohälsa. Men det går förstås inte att utesluta din förklaring heller och detta är tills vidare förstås bara min personliga sannolikhetskalkyl.

Flera saker i denna händelse pekar mot planering det kommer vi inte ifrån. Jag tror att du underskattar EA:s förmåga och skyller allting på att hon är psykiskt sjuk. Det är för mycket som pekar mot planering, inblandade väninnor och synkade fabriksåterställningar m.m. Varför skulle man säga vi klarade det om det inte var planerat. Att spela in på det sättet hon gör är inte direkt vanligt och varför, vem utgår från att man behöver spela in sex för man kan bli våldtagen? Det är ju mer troligt att det fanns en plan att spela in redan från innan Julafton.
Citera
2021-04-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Nehej du, det där var fanimej ett slag under bältet. Du klumpar inte ihop mig med sådana som dig som utan att blinka skulle supa ned en kvinna bara för att kunna sätta på henne.
Du klumpar fanimej inte ihop mig med pack som dig som så fort ni blir motsagda drar till med "öh, öh, öh jävla idiot" eller "du är för fan helt jävla dum i huvudet".

Varför sitter du och skriver att vi super ner kvinnor för att ligga med dom din jävla nolla.
Är du psykiskt sjuk du också?

Människor som du borde ju grävas ner i ett träsk.
Citera
2021-04-01, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Varför sitter du och skriver att vi super ner kvinnor för att ligga med dom din jävla nolla.
Är du psykiskt sjuk du också?

Så kan det vara. Eller så väljer vederbörande att gå autism all in och inbillar sig att det enda brottet som finns i världen är våldtäkt och helt blundar för tex falsk tillvitelse, förtal och ärekränkning. Det märkligaste är att hen dessutom inbillar sig att det finns något gott i att ta detta djupt ensidiga och onyanserade perspektiv när det i själva verket är destruktivt för såväl män som kvinnor.
Citera
2021-04-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, jag har förstått att det är så advokater arbetar.

På sin kammare kan vi nog se advokat Clea Sangborn inte bara skaka på huvudet, utan också vara irriterad över att ha blivit manipulerad av EA och blivit till en bricka i det spel och de intriger som EA sysslar med.
Tror jag.

Det är rejält naivt att tro att EA kan manipulera Clea Sangborn så till den grad att Clea är irriterad över det.

Det är även rejält naivt att tro att Clea Sangborn anser sig ha blivit en bricka i detta sammanhang.
Citera
2021-04-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har haft en jävla massa mobiler i mina dagar, men har faktiskt aldrig gjort en fabriksåterställning. Hur ofta gör folk sådant i normala fall? Jag fattar att man kanske gör det om man skulle sälja en gammal mobil, vilket jag aldrig gjort.

Ja precis man gör det när man säljer den så ja det är ovanligt och något som görs med 24 månaders lucka om man har en vanlig betalningsplan.
Men oavsett så lär ju inte EA och hennes väninna fabriksåterställa sina mobiler under loppet av max 48 timmar för att de ska sälja dessa.
Det är extremt misstänksamt att de båda har fabriksåterställt sina mobiler plus lögnerna.
Lambertz borde aldrig blivit häktad då det är uppenbart att EA och väninnan har noll trovärdighet.
Citera
2021-04-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ja precis man gör det när man säljer den så ja det är ovanligt och något som görs med 24 månaders lucka om man har en vanlig betalningsplan.
Men oavsett så lär ju inte EA och hennes väninna fabriksåterställa sina mobiler under loppet av max 48 timmar för att de ska sälja dessa.
Det är extremt misstänksamt att de båda har fabriksåterställt sina mobiler plus lögnerna.
Lambertz borde aldrig blivit häktad då det är uppenbart att EA och väninnan har noll trovärdighet.
Underligt att det inte uppkommit en diskussion om den felaktiga häktningen. MSM diskuterar bara Lambertz press-konferens och tycker det e fel att han e arg för att han blev oskyldigt häktad. Idiotiskt.
Citera
2021-04-01, 15:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det är rejält naivt att tro att EA kan manipulera Clea Sangborn så till den grad att Clea är irriterad över det.

Det är även rejält naivt att tro att Clea Sangborn anser sig ha blivit en bricka i detta sammanhang.
Feminister är lätta att manipulera. Det är uppenbart, särskilt i det här fallet.
Citera
2021-04-01, 15:46
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, det är helt enkelt en dokusåpa.

Jag vet däremot inte om det är en rättsskandal. Det finns fortfarande scenarier, som passar in i all tillgänglig information, där GL kan ha närmat sig åtminstone det som väl förut kallades sexuellt utnyttjande. Det är omöjligt för oss att få reda på utan att lyssna på inspelningen eller få tillgång till utredningen. Nu tror jag inte att det är så, utan jag tror att GL opportunistiskt har tagit chansen att ha sex med en skör person som vid tillfället visat sig intresserad, men som efteråt av olika anledningar drabbats av svår ruelse (fullt förståeligt), mått extremt dåligt och glidit in i gamla panikbeteenden samt blivit ytterligare triggad av väninnor. Det är djupt tragiskt och det är lite äckligt av GL men det är inte olagligt och det bör heller inte vara det. Att folk ligger med varandra under påverkan och sedan ångrar sig händer varje dag; det har skrivits massor av sånger om det till och med, till exempel den gamla sommarplågan "dunka mig gul och blå", som beskriver ett sådant möte ur kvinnligt perspektiv.

Nåja. Detta måste förstås redas ut. Rättsväsendet agerar, som tidigare skrivits, enligt förutbestämda regler (duh!) på alla anmälningar som inte är uppenbart galna. Att GL häktades är enligt rådande juridik rätt och rimligt. Det borde han också inse.

Det är förstås svårt att hantera falskanmälningar. Det blir ännu svårare om aktivister inom rättsväsendet påverkar fall för att bevisa förutbestämda dogmer, eller automatiskt sätter mer tilltro till en av parterna. Nu verkar ju faktiskt det mesta ha fungerat ungefär som förväntat och GL släpptes fri. Det är dock synd att GLs analysförmåga inte sträcker sig längre än till "dumma dumma hon".

Det är klart att det inte är ett planerat brott, herregud.

Lika klart är att GL inte kommer kunna ge några svar alls, då han inte verkar begripa så mycket alls, och inte heller kan han känna EA på djupet. Den enda som skulle kunna ge svar är faktiskt EA. Men jag tror inte hon är så sugen på det.

Du är naiv som underskattar EA's list så fatalt.

Tvärtom, så tror jag att hon/de planerat detta i minsta detalj. Kanske inte från början mot just Lambertz, men när EA fått honom på tråden mer än som expert (för utlåtandet) samt en närmare granskning av GL, så förstod de att han var ett mycket lämpligt offer med sällsynt lågt förtroende hos de allra flesta. The perfect crime?

Det är givetvis delvis Lambertz fel som släpper ner garden för lite ungdomlig närhet. Särskilt när den kommer från en trasig själ som är väldigt manipulativ. Det är faktiskt direkt uselt av GL.

Min teori är att EA snappat upp Lambertz kåthet, eller åtminstone att GL är "öppen" för att eventuellt ligga, då GL blivit personlig och kanske lite "gubbsjuk" under deras samtal. Svag i köttet osv. som GL säger.

Jag håller det sannolikt att EA, med insikten av att hon kan få Lambertz i säng samt sin tidigare erfarenhet av att falskeligen anmäla och få DU dömd för våldtäkt, förstår att hon kan tjäna pengar och kanske status på GL också. Det är väl så att EA fått 100-200 papp utbetalt för DU?

Nu har vi ju slutsatsen. Det är ett snarlikt tillvägagångssätt som mot DU, med inspelad och klippt ljudfil, inga fysiska tecken på våldtäkt osv. - vilket hävningen av GL's häktning på sannolika skäl, samt att åtal inte väcks, talar starkt för.

GL's egna ord om saken bekräftar också detta, han har nog på fötterna när han uttalar sig så starkt på bloggen, minst sagt.

The perfect crime är även slipat på av EA & co denna gång. De har lärt sig och exempelvis "förbättrat" detta:

- Det är bättre om en vän anmäler, då det ökar förtroendet för saken samt minimerar risken för falsk tillvitelse.

- EA låtsades vara självmordsbenägen direkt efter händelsen och blev körd till psyket, för att ge sken av att EA mår så otroligt dåligt av det Lambertz "utsatt" henne för.

- Original ljudfilen är sannolikt inte hittad än idag? EA lämnade in telefonen på en mobilbutik 1-2 dagar innan den skulle lämnas till polisen i GL-caset. Detta för en total rensning av telefon, så det inte blir som senast då ljudfilen blev hittad på iCloud och EA blev påkommen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-01 kl. 16:03.
Citera
2021-04-01, 15:48
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du är naiv som underskattar EA's list så fatalt.

Tvärtom, så tror jag att hon/de planerat detta i minsta detalj. Kanske inte från början mot just Lambertz, men när EA fått honom på tråden mer än som juridik expert (för utlåtandet) samt en närmare granskning av GL, så förstod de att han var ett mycket bra offer med sällsynt lågt förtroende hos de allra flesta. The perfect crime?

Det är givetvis delvis Lambertz fel som släpper ner garden för lite ungdomlig närhet. Särskilt när den kommer från en trasig själ som är väldigt manipulativ. Det är faktiskt direkt uselt av GL.

Min teori är att EA snappat upp Lambertz kåthet, eller åtminstone att GL är "öppen" för att eventuellt ligga, då GL blivit personlig och kanske lite "gubbsjuk" när de samtalat. Svag i köttet osv. som GL säger.

Jag håller det sannolikt att EA, med insikten av att hon kan få Lambertz i säng samt sin tidigare erfarenhet av att falskeligen anmäla och få DU dömd för våldtäkt, förstår att hon kan tjäna pengar och kanske status på GL också. Det är väl så att EA fått 100-200 papp utbetalt för DU?

Nu har vi ju slutsatsen. Det är ett snarlikt tillvägagångssätt som mot DU, med inspelad och klippt ljudfil, inga fysiska tecken på våldtäkt osv. - vilket hävningen av GL's häktning på sannolikan skäl, samt att åtal inte väcks talar starkt för.

GL's egna ord om saken bekräftar också detta, han har nog på fötterna när han uttalar sig så starkt på bloggen, minst sagt.

The perfect crime är även slipat på av EA & co denna gång. De har lärt sig och exempelvis "förbättrat" detta:

- Det är bättre om en vän anmäler, då det ökar förtroendet för saken samt minimerar risken för falsk tillvitelse.

- EA låtsades vara självmordsbenägen efter händelsen och blev körd till psyket, för att ge sken av att EA mår så otroligt dåligt av det Lambertz "utsatt" henne för.

- Original ljudfilen är sannolikt inte hittad än idag? EA lämnade in telefonen på en mobilbutik 1-2 dagar innan den skulle lämnas till polisen i GL-caset. Detta för en total rensning av telefon, så det inte blir som senast då ljudfilen blev hittad på iCloud och EA blev påkommen.
Misstänker att det är EA som du har som profilbild?
Citera
2021-04-01, 15:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Misstänker att det är EA som du har som profilbild?

Helt korrekt.

Citat:
Hur du gör med dina telefoner är ju fullständigt irrelevant.

Vad är din teori om EA's väldigt passande fabriksåterställningar?

Citat:
Vem menar du med "man"?

Dessutom, långt ifrån alla köper ju en mobil på avbetalning/betalningsplan. Du kanske inte har råd att köpa en ny telefon på något annat sätt, men det är irrelevant.

Tror inte EA har råd o casha en telefon heller? Drygt 100k i inkomst sista året samt en fet skuld hos kronis. Tror du EA är väldigt sparsam eller kanske jobbar svart?
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-01 kl. 15:56.
Citera
2021-04-01, 15:51
Medlem
Citat:

Vem menar du med "man"?

Dessutom, långt ifrån alla köper ju en mobil på avbetalning/betalningsplan. Du kanske inte har råd att köpa en ny telefon på något annat sätt, men det är irrelevant.
Citera
2021-04-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
kanske status på GL också. Det är väl så att EA fått 100-200 papp utbetalt för DU?

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in