2021-03-11, 20:40
Medlem
Att den ”unga studentskan” pluggade juridik - är det en trådsanning eller något det finns belägg för med någon referens?

Ja, de pratade om juridik

Ja, hon hade ett intresse för vad han skrivit om en viss juridisk fråga som var anledningen till första kontakt.

Ja, hon hade ett juridiskt intresse.

Men vart har det framkommit att hon skulle pluggat just juridik?

Flera har skrivit hör exempelvis att hon aldrig skulle riskera sin juristkarriär genom att anmäla om det inte var sant.

Jag skulle inte tro att det handlar om någon som pluggar en jur.land. direkt.

Troligare är att det är samma kvinna som GL hjälpte - vilket beskrivs i februari i ekuriren - som var åtalad för förtal efter det att hon utpekat en annan man som våldtäksman/sexuellt övergrepp? Eller?
Citera
2021-03-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har det framgått om det rörde sig om någon slags mer traditionellt julfirande?
Kollade dom klart på Kalle innan?

Ja och vad blev de fulla på? Glögg, snaps eller julöl?

Hon var ovan och blev snabbt full, efter en öl och lite glögg. Han satt och groggade vidare en stund tills hans pannlober var riktigt marinerade i etanol. Då gick han på henne.

Men hon hade säkert flirtat med honom "omedvetet", sådär som en del kvinnor gör för att få uppmärksamhet från äldre män.

Sen undrar man vad våldtäkten bestod i. Penetration? Smekande och kletande? Osv.

Måste säga att jag blev överraskad. Lambertz som har varit väldigt konstig i många år, speciellt med Quick rättshaveriet, har ändå framstått som helylle. Mkt komiskt.
Citera
2021-03-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
anmälan kom i början av januari. om vi antar 1 januari så är det 7 dagar. jag vet inte om det är omöjligt

Vet inte jag heller men våldtäkt är alltid svårt om det inte tas direkt samt finns tecken, skador , vittnen etc
Citera
2021-03-11, 20:42
Medlem
Denna jämställdhets kultur och feminism som tagit över skandinavien måste väl ha ett slut?!

Båda var as packade, han e pensionär och får uppmärksamhet av en vacker yngre ansvarsfull intelligent kvinna. Hon drar hem till han och båda blir aspackade, Hon sov säkert brevid han som alla gör med sina manliga “vänner” i sverige ..... för det e ju ingenting, Bara vänskap.... vi är djur i slutändan och detta var ingen våldtäkt då det inte skedde med våld eller tvång. Eller ens skador. Göran Lambertz e faktist en väldigt god person privat. Kvinnor i sverige måste ha en fysisk gräns eller ett intimt avstånd, Man kan inte bara kladda o krama o goa sig på motsatta könet och inte tro att ena parten kommer få känslor eller tro att den andra kanske e kåt trots allt??? Stackars Gubben göran!!! Han borde gå fri
Citera
2021-03-11, 20:42
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag misstänker att GW sitter i en maffig länsfåtölj smuttar på en god whisky framför den öppna elden

Småler över epitetet Lambertz
Misstänker att Fredrik Virtanen gör detsamma:

”Det är sex omständigheter som är upprörande i boken:
1. Att regelsystemet och rättsväsendet är som det är, och fungerar så som det gör för våldtagna kvinnor som berättar öppet vem som har våldtagit dem. (Och det gäller oavsett om Cissi Wallin blev våldtagen av Fredrik Virtanen eller ej.)

2. Att så många män är så hatiska, elaka och ofta även hotfulla.

3. Att de som har makten i medievärlden handlar så fegt som de gör – i Cissi Wallins fall bl.a. Sveriges television och hennes bokförlag – fast deras risker är ganska små. (Det skulle ta för lång tid att förklara bättre, beklagar.)

4. Att de misstankar som finns mot Fredrik Virtanen behandlas på ett så arrogant och okvalificerat sätt i den rättsliga processen.”

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-296/

Grattis Göran - nu kan du testa ditt älskade rättssystem själv och sedermera skriva din egen bok...
Senast redigerad av guldkorn 2021-03-11 kl. 20:45.
Citera
2021-03-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Och hur förklarar du då att hon anmälde honom för våldtäkt?

Värre sensationer har väl hänt att ung kvinna ligger med random pensionär men varför då falskeligen anmäla våldtäkt och riskera hela sin karriär om hon bara var kåt?

Ska du försöka använda logik när det rör en kvinnas sexualitet? Lycka till.

Du kan ju börja med, blir full, blir kåt glömmer att hon har man/pojkvän hemma. Kommer hem med ångest och mannen undrar vad/varför hon kommer i samma kläder som hon gick i och då kommer förklaringen. Våldtäkt. Kunde inte komma hem.. osv.
Och redan där är det kört.
Att kvinnor inte ljuger är den stora lögnen. Män skulle också köra med den förklaringen om våldtäkt var en socialt acceptabel förklaring på problemet. Men så är icke fallet när det gäller män. Och normalt är våldtäktdrabbade män är ofta väldigt fysiskt skadade precis som kvinnliga överfallsvåldtäktsoffer. Man behöver då liksom inte fråga vad som hänt.
Citera
2021-03-11, 20:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Att den ”unga studentskan” pluggade juridik - är det en trådsanning eller något det finns belägg för med någon referens?

Ja, de pratade om juridik

Ja, hon hade ett intresse för vad han skrivit om en viss juridisk fråga som var anledningen till första kontakt.

Ja, hon hade ett juridiskt intresse.

Men vart har det framkommit att hon skulle pluggat just juridik?

Flera har skrivit hör exempelvis att hon aldrig skulle riskera sin juristkarriär genom att anmäla om det inte var sant.

Jag skulle inte tro att det handlar om någon som pluggar en jur.land. direkt.

Troligare är att det är samma kvinna som GL hjälpte - vilket beskrivs i februari i ekuriren - som var åtalad för förtal efter det att hon utpekat en annan man som våldtäksman/sexuellt övergrepp? Eller?
Trådsanning. Han "hjälpte henne med juridik", vilket kan betyda precis vad som helst. Att det sedermera övergick till "vägledning i livet" vittnar snarare om att han hjälpte henne med rent "praktisk" juridik...
Citera
2021-03-11, 20:46
Medlem
LustigaKurres avatar
Hur politisk är inte den här arresteringen?
Citera
2021-03-11, 20:47
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej jag är en hetero och man men han skulle vara spännande att samtala med, det skulle garanterat vara mycket intressant och många unga kvinnor skulle säkert inleda en relation och ha sex med honom, inte minst om de är intresserade av juridik.
Som jag skrev är det väldigt få 30-åriga kvinnor som tänder sexuellt på 70-åriga pensionärer. Det tycks vara helt obegripligt för dig att ta in, men så är det.

Jag kan som sagt mycket väl tänka mig att en 30-årig student var intresserad av en helt platonisk vänskapsrelation med den åldrade juristen. Det är inget konstigt med det. Däremot har han sannolikt läst in saker i hennes beteende som inte fanns där. Kanske förstår Lambertz lika lite som du av hur kvinnor fungerar och attraheras av.

Att något är på tok visar ju att han ska ha haft sex med henne när hon var utslagen. För om han trodde att det hela var ömsesidigt är det väldigt konstigt att bara en av dem var vid medvetande när de hade sex. Om det är så att det handlade om ett romantiskt möte borde händelseförloppet varit ett annat. Lambertz borde kunna berätta om hur hon trånat och flörtat med honom hela kvällen. Om heta blickar och förstulna smekningar. Han borde också kunna ge en väldigt bra förklaring till att bara han var vid medvetande när de hade sex. Det kan ju vara så att hon bara retades lite med honom och aldrig hade för avsikt att löpa linan ut.
Citera
2021-03-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Mycket prat om sperma här men våldtäkt kan ju betyda nästan vad som helst också med byxorna på i dagens Sverige. Newspeak a la 1984 kan slänga sig i väggen.

Stoppa fingrar i munnen kan också vara våldtäkt i Sverige.
Citera
2021-03-11, 20:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Som jag skrev är det väldigt få 30-åriga kvinnor som tänder sexuellt på 70-åriga pensionärer. Det tycks vara helt obegripligt för dig att ta in, men så är det.

Ja du beskrev Lambertz som en 70-årig pensionär men han är inte en typisk 70-årig pensionär utan mycket mer än så.
Citera
2021-03-11, 20:50
Medlem
Skvistens avatar
Haha, dopparedagen har ju nu fått en helt ny innebörd!

Vi tackar Göran för hans tolkning av denna svenska gamla anrika tradition som han invigt denna kvinna i😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in