2021-03-29, 23:23
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Udda då att EA känner sig våldtagen av olika män mest hela tiden?

EA kanske känner för att spela in ljudfiler och klippa dem så det passar hennes version varje gång också?
Det har ju nämligen hänt nu igen i GL-caset.

EA verkar verkligen vara en som känner lite väl mycket för att det skall anses sannolikt.
Det är okej att du och jag ser olika på den här historien. Jag är intresserad av att försöka förstå.
Förståelse är inte samma sak som att ursäkta eller påstå att ingen gjort fel.

När det gäller Lambertz tycker jag det lutar åt att det inte begåtts något brott. Jag tror inte att polisanmälan och rättsväsende är rätt väg att gå för att reda ut vad som hände dem emellan.
Citera
2021-03-29, 23:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är okej att du och jag ser olika på den här historien. Jag är intresserad av att försöka förstå.

När det gäller Lambertz tycker jag det lutar åt att det inte begåtts något brott. Jag tror inte att polisanmälan och rättsväsende är rätt väg att gå för att reda ut vad som hände dem emellan.
Det kan ju vara så att den rättsliga vägen är det enda sättet att göra förundersökningsuppgifterna offentliga & få dom ordentligt belysta.
Citera
2021-03-29, 23:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Gäller bara att man har hög sexdrift och alltid redo att ge dom kuken när det ska börjas käbblas.
Försöker du vara rolig? Borderline är väldigt påfrestande för omgivningen. Det kan vara ett helvete.
Citera
2021-03-29, 23:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Din tes om att EA "känner sig våldtagen" skulle jag kunna köpa om det inte vore för hennes utstuderade manipulation av bevisning. Eftersom hon tycks vara noga med att dölja vissa utvalda delar som kan tala mot hennes version i dessa ärenden tror jag att hon är fullt medveten om vad hon sysslar med.
Citera
2021-03-29, 23:28
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Är du säker på årtalen?
Det finns nämligen bilder på EA från modelljobb 2012, dessutom var hon väl ihop med blivande maken LS 2013-2015?

Rejäl första-post oavsett! Välkommen.

Ja, det här stämmer tyvärr (?) inte alls. Lektyrfotografen har ju nu röjt undan spåren men Den Stora Bilddumpen på EA (489 bilder, finns väl fortf att ladda hem från Mega kan jag tro) finns i tryggt förvar. Och ingen Exif-info i de bilderna är bortrensad, så det är enkelt att följa hela deras förhållande. Som sagt det finns några längre pauser i nakenfotandet men inget som är i närheten av det som påstås här.

De har till och med fotat sig själva i havet med tomtemössor 26 december 2012. Då skulle hon alltså tvångsvårdats i Farsta. Nej det här ser ut som en avancerad trollning tyvärr.
Citera
2021-03-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Fy fan, att ha anmält våldtäkt betyder inte att man är psykiskt sjuk. Är du kvinna? Har du blivit våldtagen? Annars håll käften om hur kvinnor ”ska reagera”. Capische?

Är du lite bakom flötet? Nej man är inte psykiskt sjuk för att man anmält en våldtäkt, ingen har hävdat det i denna tråd.
Däremot så är individen i detta fall nämligen EA psykiskt sjuk, ett tips lär dig läsa. Det är just EA som vi diskuterar och inte alla kvinnor.

Hålla käften bör nog du göra, du gör bort dig.
Citera
2021-03-29, 23:32
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Ditt inlägg lyckades skapa en krönika https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Hahaha, ja då har man lyckats.
Citera
2021-03-29, 23:34
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Okej.

Det är dock inte särskilt svårt att förstå.

- EA är ett BPD-psykfall som försöker snärja män genom att systematiskt falskeligen anklaga dem för våldtäkt.

- EA's motiv är ekonomisk vinning då hon är pank och har 150.000 i skulder för tillfället. EA har även blivit stämd för att inte ha betalat sin hyra i flera månader på rak.

Förstår du nu? Eller vill du inte förstå? Jag lutar mot sistnämnda.

Oavsett anledningar eller bakgrund så är det ett faktum att EA bör spärras in för allas bästa. EA behöver stark medicinering. Det är okänt om EA någonsin kan komma på fötter igen, personligen tror jag inte det. Kill it before it lays eggs.
Citera
2021-03-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Ja, visst kan även målsägandens/brottsoffrets beteende ha betydelse. Säg att det är fråga om rån vid en bankomat, och målsäganden har haft som vana att vifta lockande med sitt bankomatkort där utanför automaten och därmed lockat till sig gärningsmän. Brottoffret kanske är så obsessed vid pengar och bankomater - och risk för rån - att hen filmar hela sina besök vid en bankomat. Har anmält rånfösök flera gånger. Vi har ju alla våra issues. När så bankomatskortsviftaren blir utsatt för rån,för att gärningsmannen faktiskt tar dom där sedlarna, så är det inte mindre av brott, bara för att offret hade issues med att utsättas för brott. Gärningen, den brottsliga gärningen, är vad det handlar om.

Och då spelar det ingen roll om du våldtagit en tjej som sprungit topless längs stranden och sett lockande ut, eller som gått med på en stupfull julafton: sex utan samtycke är ett brott.

Hon har ju haft sex frivilligt och skickat sms som tyder på en setup, ljudfiler är manipulerade och sedan en farbriksåterställning av mobilen.
Du famlar efter halmstrån , detta var inte en våldtäkt troligtvis någon form av bedrägeri från EA:s sida eller i bästa fall enbart en falskanmälan vilket är illa nog.
Citera
2021-03-29, 23:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, det här stämmer tyvärr (?) inte alls. Lektyrfotografen har ju nu röjt undan spåren men Den Stora Bilddumpen på EA (489 bilder, finns väl fortf att ladda hem från Mega kan jag tro) finns i tryggt förvar. Och ingen Exif-info i de bilderna är bortrensad, så det är enkelt att följa hela deras förhållande. Som sagt det finns några längre pauser i nakenfotandet men inget som är i närheten av det som påstås här.

De har till och med fotat sig själva i havet med tomtemössor 26 december 2012. Då skulle hon alltså tvångsvårdats i Farsta. Nej det här ser ut som en avancerad trollning tyvärr.

Fast, då måste väl även följande artikel från SP innehålla felaktig information?

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-tvangsintagen-pa-psyket

Citat:
Den så kallade Lambertz-kvinnan har dömts till psykiatrisk tvångsvård vid två tillfällen.

I en av domarna står att kvinnan ”lider av en allvarlig psykisk störning” och att hon har ett ”oundgängligt behov av psykiatrisk vård”. Det var chefsöverläkaren vid en socialpsykiatrisk enhet som slog larm och begärde tvångsvård av kvinnan.

I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013.
Citera
2021-03-29, 23:35
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, ja psykiatrisk tvångsvård är nog väldigt vanligt inom den psykiatriska slutenvården.
Ja, det är vanligt. Jag tänker inte outa mig för att bevisa något för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, vi som försökt att få våra vuxna anhöriga intagna VET hur j---vla hopplöst det är att få dem intagna för psyk-tvångsvård!

Eller beroendetvångsvård! Det är verkligheten!!
Har inte du skrivit att du bor utomlands?

Jag förstår att saken ser annorlunda ur ett anhörigpersperpektiv. Vissa kriterier måste vara uppfyllda och det är inte alltid som de är det fastän de anhöriga inget hellre vill än att den anhörige ska få vård. Ibland måste det gå väldigt långt innan en person får den vård som behövs om den själv inte vill ha vård. Systemet är långt ifrån perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det kan bli tvångsvård i alla fall, så att vederbörande inte avviker.....
Det du beskriver håller inte om patienten överklagar sitt LPT. Det måste också finnas ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård som bara kan tillgodoses inom slutenvården.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-29 kl. 23:42.
Citera
2021-03-29, 23:37
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ja, det är vanligt. Jag tänker inte outa mig för att bevisa något för dig.

Hur ska man göra för att ens få tvångsvård på sig? Bli polisanmäld och dom plockar upp en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in