Citat:
Ursprungligen postat av
L.Y.S
Hej, jag skulle säga att det är vanligt att man får en kortare utmattning efter en väldigt stressad period om man samtidigt inte får tillräckligt med återhämtning. Det är bra att du återhämtar dig igen, men de här episoderna avslöjar att du i värsta fall riskerar att hamna i längre tids utmattning om du i framtiden stressar ännu mer och längre tid utan tillräcklig återhämtning. Det här som händer nu är absolut en varningsklocka, kan du inte försöka gå ner i arbetstid eller på annat sätt minska stressnivån och/eller se till att du får mer återhämtning efter stressiga dagar?
----------------------------------------
L Y S - Stöd, Inspiration, Motivation
Tack för svaret! Skönt att höra att det inte är helt onormalt i alla fall att detta händer. Jag har t.ex. återhämtat mig ganska rejält nu. En del ångest hänger kvar, men är mycket piggare och mer motiverad än vad jag var när jag startade tråden.
Jag ska försöka att jobba på att hålla nere stressnivån på en mer kontinuerlig basis, än bara att uppmärksamma det när jag mår dåligt. Det är inte så kul att meditera t.ex. när allting flyter på bra (tycker jag).