2024-04-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Varje anfall skadar hjärnan och den funkar sämre och sämre och till slut kan man dö av det. Det är en skrämmande sjukdom.

Men är det moraliskt försvarbart då att Aftonbladet hänger ut ett hjärnskadat fläbbo som fitnesskvinna? Borde inte aftonbladet, om de saknar hjärnskador, skydde den hjärnskadade från att göra sig till åtlöje istället för att kapitalisera på eländet och misären?
Citera
2024-04-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Lägg där till en hjärntumör som enligt vissa källor fanns kvar, andra säger att cancern botades men fuckade upp hormonsystemet rejält. Så att ett epilepsianfall tog ut henne så illa att hon sen avled är ju knappast konstigt i det läget.

Hon hade väl aldrig cancer.
Citera
2024-04-18, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eh. Är det den där feta regnbågshårfärgade grisen med grisring i trynet, på sajten du länkar till?
"Fitness" är väl det sista man tänker på när man ser det härket

Hon var väldigt vacker och cool, blir lite nyfiken på hur du ser ut ?
Citera
2024-04-18, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MullaMoa
Men är det moraliskt försvarbart då att Aftonbladet hänger ut ett hjärnskadat fläbbo som fitnesskvinna? Borde inte aftonbladet, om de saknar hjärnskador, skydde den hjärnskadade från att göra sig till åtlöje istället för att kapitalisera på eländet och misären?

Skiter fullständigt i vad Aftonbladet skriver. Du menar att du bryr dig?

Hon menade att även stora flickor ska kunna gilla sin kropp. Förstår inte varför man blir så provocerad av det. Det finns fläskiga människor - deal with it.
Citera
2024-04-18, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Hon hade väl aldrig cancer.

Hon hade en tumör i hypofysen. Du kan googla vad den gör och sen fundera lite över vad som händer med en människa där hypofysen är trasig.
Citera
2024-04-18, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Lägg där till en hjärntumör som enligt vissa källor fanns kvar, andra säger att cancern botades men fuckade upp hormonsystemet rejält. Så att ett epilepsianfall tog ut henne så illa att hon sen avled är ju knappast konstigt i det läget.

Ja jag menar det. En svårt sjuk människa som kämpade så gott hon kunde. Att övervinna svårigheter går inte alltid. Hjärnan styr ju allting över hela kroppen. När hjärnan inte kan göra sitt jobb så kommer så klart problemen. Och hypofysen är ju väldigt speciell om man säger så.
Citera
2024-04-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon hade en tumör i hypofysen. Du kan googla vad den gör och sen fundera lite över vad som händer med en människa där hypofysen är trasig.

Jo men det var nog inte cancer.
Citera
2024-04-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo men det var nog inte cancer.
Oavsett om tumören var benign eller malign så har den uppenbart orsakat ett lidande hos personen. Hon hade en tumör på hypofysen som gav allvarliga konsekvenser även efter att den opererats bort, oavsett om den var benign eller malign.
Citera
2024-04-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Det visade sig på gång igen att det är ohälsosamt att vara ett fläskberg med 90% kroppsfett.
Det finns ngt som är betydligt mer ohälsosamt. Att vara korkad! Korkade människor lever inte lika länge som belästa! Den gråa massan i hjärna mår bra av stimuli!
Om du tar på dig ett par glasögon och läser lite om vad en bortopererad hypofys gör med kroppen, den styr kroppens alla hormonsystem! Hon hade cancer, åt cortison. Fick EP-anfall. Åt enorma mängder medicin.
Visa respekt!
Hon var en stor förebild för många. Man behöver inte tycka om henne som person, men att hacka på ngn som kämpat i 16 år med sjukdom, gör mig spyfärdig!
En kämpe!
O du kan hålla käften! Hon dog av sjukdom!
Citera
2024-04-19, 18:29
Medlem
[quote=hank1338|87955477]Det är väldigt vanligt att man TROR sig äta mindre än vad man faktiskt gör. En eller två guldnougater slinker väldigt lätt ner när man varit på affären och vips så har du kaloriomsättning för 12 timmar. Det enda som räknas är kalor in och kalori ut.[/QUOTE

Där har du fel eller det stämmer , MEN har man som kvinna hormon fel eller andra sjukdom/ tillstånd kan man gå upp i vikt 20 kg hände mig komin förtidigt in i klimakteriet ( hände inna jag fyllde 40) har alltås inget med vad man äter !!!! svårt att förstå som man eller ev ung kvinna som aldrig varit där, men det händer ofta man går upp i vikt av vissa tillstånd sjukdomar eller mediciner kanske är bra ett folk lär sig allt handlar inte om mat vore trevlig om speciellt män lär sig det en gång för alla
Citera
2024-04-20, 23:36
Medlem
[quote=|88028660]
Citat:
Ursprungligen postat av Stella07
Det är väldigt vanligt att man TROR sig äta mindre än vad man faktiskt gör. En eller två guldnougater slinker väldigt lätt ner när man varit på affären och vips så har du kaloriomsättning för 12 timmar. Det enda som räknas är kalor in och kalori ut.[/QUOTE

Där har du fel eller det stämmer , MEN har man som kvinna hormon fel eller andra sjukdom/ tillstånd kan man gå upp i vikt 20 kg hände mig komin förtidigt in i klimakteriet ( hände inna jag fyllde 40) har alltås inget med vad man äter !!!! svårt att förstå som man eller ev ung kvinna som aldrig varit där, men det händer ofta man går upp i vikt av vissa tillstånd sjukdomar eller mediciner kanske är bra ett folk lär sig allt handlar inte om mat vore trevlig om speciellt män lär sig det en gång för alla

Jag förstår hur du tänker men den befintliga litteraturen stöder dock teorin att viktökning hos kvinnor mitt i livet främst kan bero på åldrande och livsstilsförändringar, och att klimakteriet i sig inte leder till någon betydande viktökning efter justering för åldrande. Detta innebär att rätt kost och fysisk aktivitet leder till att man bibehåller en hälsosam kroppsvikt.
Citera
2024-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorofyll70
Läste precis att Sara dött. Så sorgligt och orättvist. Som hon kämpat mot både cancer och fördomar.
Vila i frid

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Sara, som tråden handlar om, tränade hårt och tungt. Jag har inte följt henne, så har inte jättekoll på vilka vikter hon hade, men att hon var chefredaktör för en träningstidning och drev ett konto med fokus på styrketräning för kvinnor, talar väl för att hon faktiskt visst var väldigt aktiv?
Under uppväxten gick hon tydligen på danslinje och dansade aktivt tre olika danser, bland annat balett, och var enligt uppgift väldigt smal tills hon fick tumör i hypofysen och sen dess tvingats att varje dag äta 20 olika mediciner.
Trots att vikten började öka stadigt och hon först var förtvivlad av det fortsatte hon att röra på sig men började fokusera på styrka i stället för kondition.
Alltså, det finns ju verkligen många överviktiga (typ de flesta) som är det av på grund av för mycket och felaktig mat och brist på rörelse, men Sara verkar onekligen höra till de undantag där det helt och hållet beror på medicinering och totalsabbade hormonnivåer i kroppen.

Edit: efter epilepsianfallet då hon inte vågade träna ordentligt utan skulle ta det lite lugnt arbetade hon med en 50 kilos boll, det tyder väl verkligen på att hon lyfte seriöst och tungt i vanliga fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Okejra
Man kan dö av epilepsi. Har epilepsi och det är något jag fick lära mig i tidig ålder. Var ung, aktiv och åt hälsosamt. Har 2 typer av anfall. Mina anfall brev värre och värre = mer mediciner och högre mg. Viktuppgången kom oavsett hur bra jag tog hand om mig.

Cameron Boyce är en skådespelare som dog av ett anfall.

Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Jag har träffat henne. Väldigt snäll och fin. Rolig. Lättsam. Var väldigt smal, tror hon var gymnast eller liknande, innan sjukdomen gjorde henne tjock. Hon tränade hårt i säkert 10 år och var urstark trots kroppsformen. Tragiskt öde för en så ung person. Vila i frid.

Vila i frid Sara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in