2021-03-08, 15:26
Medlem
Hej, jag har en liten fråga. Om vi säger att nån skulle kasta in en sten i någons ruta och den personen har skyddad identitet. Hur troligt är det att personen i fråga hade åkt fast för det om det skickas in fingeravtryck på stenen. Hur seriösa är polisen angående en sån här sak?
Citera
2021-03-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telli
Hej, jag har en liten fråga. Om vi säger att nån skulle kasta in en sten i någons ruta och den personen har skyddad identitet. Hur troligt är det att personen i fråga hade åkt fast för det om det skickas in fingeravtryck på stenen. Hur seriösa är polisen angående en sån här sak?

jag finner det lite ironiskt.

men om det bara är en glasruta tror jag inte polisen gör så mycket.

möjligt att personen som själv fått sin ruta pajjad betalar för att skicka en den på analys. om det ens går eller är tillåtet låter jag vara osagt.
Citera
2021-03-08, 15:32
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:

Nu gissar jag men jag tror inte att polisen bemödar sig med att bekosta DNA-test på en sådan gärning. Personen som kastade hade kanske eventuellt handskar på sig dessutom. Enl lagen får man DNA-topsa om det finns fängelse i straffskalan vilket det gör vid brott mot kontaktförbud. Men detta skulle ju kunna vara vem som helst! Så jag tror inte att man bemödar sig med DNA-test.
Citera
2021-03-08, 15:40
Medlem
mingtians avatar
Hört om handskar?
Citera
2021-03-08, 16:26
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Nu gissar jag men jag tror inte att polisen bemödar sig med att bekosta DNA-test på en sådan gärning. Personen som kastade hade kanske eventuellt handskar på sig dessutom. Enl lagen får man DNA-topsa om det finns fängelse i straffskalan vilket det gör vid brott mot kontaktförbud. Men detta skulle ju kunna vara vem som helst! Så jag tror inte att man bemödar sig med DNA-test.

Det står inget om kontaktförbud av TS.
Citera
2021-03-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

Tack.
Citera
2021-03-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
jag finner det lite ironiskt.

men om det bara är en glasruta tror jag inte polisen gör så mycket.

möjligt att personen som själv fått sin ruta pajjad betalar för att skicka en den på analys. om det ens går eller är tillåtet låter jag vara osagt.

Tackar 😊
Citera
2021-03-09, 18:17
Medlem
Citat:
Om vi säger att nån skulle kasta in en sten i någons ruta och den personen har skyddad identitet.

Menar du att det är gärningsmannen eller den utsatte som har "skyddad identitet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in