Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-08, 18:22
  #13
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elev5
Jag har varit med och vittnat att ägaren för denna skolor har kommit och skällt ut en elev och bla sagt att hen aldrig kommer bli en bra terapeut och att hen har haft en dålig uppväxt.
Detta är bara 1% av alla hundra sjuka saker som man som elev får stå ut med på en sån här privat utbildning.

"Hen"? Är det kodord för homofil?
Citera
2021-03-08, 23:50
  #14
Medlem
95k för att applicera smink? Finns väl youtube filmer?
Citera
2021-03-09, 06:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
95k för att applicera smink? Finns väl youtube filmer?
Jag pluggade grafisk formgivning och webbdesign 1998, den kursen kostade också 100k ungefär (75k+moms) och gav (idag motsvarande) 60hp.

Även den kursen skulle gå att få gratis idag på Youtube, skillnaden är väl den individuella supporten kanske...
Citera
2021-03-09, 06:50
  #16
Medlem
Silltunnas avatar
Verkar vara en invandrarutbildning för babbebrudar som inte klarar av en vanlig skola.
Citera
2021-03-13, 21:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elev5
Utbildarna som sätter betyg på oss har inte nån som helst utbildning utöver den vi elever får. Alltså vet jag inte hur dom ens får sätta betyg på oss men dom får man utefter om man är gillad eller inte och resten kan man ju räkna ut själv.
Vi har varit med om att utbildare har låst vårat kök för oss och tagit bort vårat kök så vi har fått stå upp och äta medans andra klassen hade pedikyr och annat trevligt 15 cm ifrån vårat kylskåp där våran mat låg. Coronarestriktioner sköttes under all kritik och sa elever ifrån eller utryckte oro så börjar en viss utbildare med sin härskarteknik och ger varningar till elverna hej vilt.

Det vad längesedan jag gick där. Men jag upplevde liknande. Min tid var svår, kan ej säga mer än så.
__________________
Senast redigerad av Elev6 2021-03-13 kl. 21:37.
Citera
2022-01-28, 12:41
  #18
Medlem
Hört samma om gilda tyvärr från en arbetskollega som gick här i Gbg. Du får ej ha tatueringar, måste ha rött läppstift o balettknut varjedag, och får ej ha några fillerbehandlingar. Känns ganska gammaldags o ofräsht för att vara 2021/22. Inget av det bestämmer om du är duktig på ditt jobb eller inte...samt det där med att shame’a folk öppet känns ganska absurt..
Citera
2024-03-06, 00:03
  #19
Medlem
hej tog ni kontakt med nån myndighet?
Citera
2024-04-10, 09:12
  #20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1241815


https://sverigesradio.se/artikel/vit...skonhetsskolan
Citera
2024-04-10, 10:32
  #21
Medlem
Baalzamons avatar
Låter som ett bra ställe för att lära bortskämda tonårstjejer lite disciplin. Ungefär som lumpen brukade vara för killar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback