2021-03-08, 23:23
Medlem
416.5hps avatar
Det har väl hänt att man har slunkit in på Biltemas café för en korv. Prisvärd är den. Kaffe och bulle för 5kr är också just prisvärt, men kaffet smakar glasbubbla och bullarna brukar se ut som om de inte riktigt blivit färdiggräddade. Trots det är de torra.

En gång provade jag en köttbullemeny med mos. Köttbullarna värmdes i mikron och moset kom ur en maskin. Aldrig mer.

Vad tycker ni om lokalen? Det varierar från varuhus till annat, men de ställen jag har besökt har alla varit ganska nedslående. Det känns lite som att man sitter på ett lager. Kallvit belysning och män i varselkläder.
Senast redigerad av 416.5hp 2021-03-08 kl. 23:27.
Citera
2021-03-08, 23:23
Medlem
Tycker lokalen är omysig (steril, kal) och bullrig (eko).
Citera
2021-03-08, 23:45
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är det för fel på moset?

Det smakar bara torrt pulver.

Sen var det väldigt långsam service sist jag var där, så långsam att jag gick ut. Det stod redan en lång kö med biltemagubbar och babbar och skulle köpa lunch, serverade av en ensam förvirrad indier el vad det var. Brun figur.
Citera
2021-03-08, 23:53
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det smakar bara torrt pulver.

Sen var det väldigt långsam service sist jag var där, så långsam att jag gick ut. Det stod redan en lång kö med biltemagubbar och babbar och skulle köpa lunch, serverade av en ensam förvirrad indier el vad det var. Brun figur.
Jag tror Biltema rekryterar personal från Samhall. Undrar lite över hygienen i deras snabbmatskök där de delar atmosfär med varuhusets stora butikshall. Bli serverad av en indier är att be om magsjuka.
Citera
2021-03-09, 00:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag tror Biltema rekryterar personal från Samhall. Undrar lite över hygienen i deras snabbmatskök där de delar atmosfär med varuhusets stora butikshall. Bli serverad av en indier är att be om magsjuka.

Garanterat Samhall och olika låtsasjobb för "nyanlända". Väldigt många sånna i personalen faktiskt. Säkert stor rabatt.
Citera
2021-03-09, 01:26
Medlem
Kul tråd. Privata långresor i bil brukar ofta planeras ut i från hur Biltema har sina butiker med café utspridda i landet och vid vilka tider dom passeras.

Jag har blivit magsjuk vid inte mindre än två tillfällen efter att ha ätit där men hälsoaspekten och smakupplevelsen står sig ändå ganska slätt i jämförelse med den synnerligen attraktiva prisnivån.

Gillar även atmosfären och stämningen inte minst bland övriga gäster, en liten oas helt befriad från akademiker och sådana där "mysiga ställen" -människor.

Är man inte på genomresa och i behov av landets mest prisvärda snabbmat kan jag varmt rekommendera att dejta på Biltema café då får man direkt svar på om tjejen är något att satsa på.

För att undvika nybörjarmisstag kan jag bidra med två goda råd:

Långt i från alla Biltema har en café del.

Caféet stänger i regel någon timma innan själva varuhuset.
Citera
2021-03-09, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Biltemakörven är det inget fel på, brukar själv ta 1 eller 2 körvar efter ett besök (om det är kort kö förstås, vilket det nästan aldrig är).
Du brukar göra det nästan aldrig?
Citera
2021-03-09, 07:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Nu har jag fått information från Biltema om andel procent kött i respektive korv, så nu slipper vi spekulera om sågspån

Bratwurstkorv-------- 84%
Kycklingkorv---------- 78%
Ost&baconkorv------ 72%
Kabanosskorv-------- 71%
Grillkorv-------------------67%
Bamsekorv--------------64%
Kokt korv ----------------58%

Mvh
Jagmatarhuslimer

Det är bättre än Bullens. Felet är att dom aldrig ha i någon krydda i vattnet så kokta korven smakar ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Biltemakörven är det inget fel på, brukar själv ta 1 eller 2 körvar efter ett besök (om det är kort kö förstås, vilket det nästan aldrig är).

Var in häromdagen och då var det ingen kö alls. Dom hade tagit bort i stort sett alla bord och det var en stol till varje som stod kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tycker lokalen är omysig (steril, kal) och bullrig (eko).

Tanken är givetvis inte att det ska vara mysigt. Hela grejen handlar om att det ska locka folk att handla annat. Därför så ska inredningen inte inbjuda till att sitt länge och hänga. Så fungerar det på snabbmatställen som erbjuder sittplats. Man ska komma, betala och lämna snabbt.
Citera
2021-03-09, 09:15
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Du brukar göra det nästan aldrig?
Åker in när jag har tid, vilket är på helger. Så det är klart det är kö hehe.
Citera
2021-03-09, 18:31
Medlem
Hur tycker ni Biltemas korvar ställe sig mot Ikeas? Föredrar Biltema då det brukar vara mindre folk jämfört med Ikea.
Citera
2021-03-10, 07:48
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBO990
Hur tycker ni Biltemas korvar ställe sig mot Ikeas? Föredrar Biltema då det brukar vara mindre folk jämfört med Ikea.

Konstigt svar du ger på din egen fråga.

Du frågar om korvarna men du ger ett svar inom ramen av bekvämlighet med kortare köer istället för smak.
Citera
2021-03-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Konstigt svar du ger på din egen fråga.

Du frågar om korvarna men du ger ett svar inom ramen av bekvämlighet med kortare köer istället för smak.

Skyller på trötthet. Syftade mer på kvaliteten. Har själv inte ätit på Ikea sen ett tag tillbaka. Biltema vinner bekvämlighetsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in