Jag tycker mig se att polismyndigheten beter sig olika beroende på vilken grupp som de agerar på.
Ett nytt exempel är detta:
https://samnytt.se/tungt-bevapnad-po...e-mot-jaktlag/
D.v.s. de går hårt åt laglydiga jägare, brottar ner dem och jävlas när de inte ens begått något brott.
Andra exempel är att polisen flyr fältet när det kommer till demonstrationer (upplopp) av BLM-anhängare, men demonstrationen igår när det var mer "vanliga svenskar" som INTE har sönder butiksfönster, plundrar eller kastar sten mot polisen, utan som fredligt marrscherar -då väljer de att ingripa, knuffa, brotta ner och föra bort människor.
I länken ovan kan man läsa en ex-polis som tycker polisen använder övervåld och tycker det är fel gjort av polisen.
Känner vanliga poliser som jobbar där ute själva inombords att de använder övervåld mot vissa grupper av människor men inte andra?
Det jobbar ju rätt många poliser, säkert någon härinne som känner någon polis eller så som kan ge någon insikt tänker jag.
Känner de att deras moral inte riktigt går i linje med vilka order de får uppifrån?
De poliser jag har haft att göra med har varit rätt trevliga, vanliga människor liksom.
Därför tror jag själv att de mest utför order och håller tyst för att de är rädda om sitt jobb, för vad ska de göra annars, vägra order?
Och hur länge kan det fortsätta? Kommer vi få en polis som sakta övergår till fascister? Kan det vara så att de poliser med sunt förnuft och moral sakta byts ut mot mer fascistiskt lagda människor som inte har några problem att jävlas med vanliga människor? För att det är vad de styrande vill, av någon anledning (läs: söndra och härska).