2021-07-28, 12:48
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
FS är fram till okänt datum medicinerad för psykoser, bipolär sjukdom och bör därför bemötas med vänlighet. Han rår inte för det helt enkelt. Synd om hans föräldrar dock (Gunnar Sjöström, Stora Säby Gård) som ser sitt livsverk gå i kras pga token. Jaja, så kan det gå..

Har du någon källa ?
Citera
2021-08-04, 12:29
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
Det verkar som att Filip kommer ha svårt att betala sina böter. Han har försatts i konkurs.
https://imgur.com/a/LOCn3Ii

Edgångssammanträde (vad är det) skall ha hållits 29/7 i tingshuset, Attunda.
Brukar gå fort. Många konkursbeslut. 10 minuter per ärende. Nästa, var god
skölj ! Ungefär.
Citera
2021-09-10, 12:15
  #279
Medlem
huggormenstids avatar
https://sverigesradio.se/avsnitt/manskvallen

Här kan man höra folie-Filip, dock kallad ”Gustav”.
Citera
2021-10-14, 08:11
  #280
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad har hänt med Filip(och Max) - Ledarna för frihetsrörelsen? Har inte sett till dem på några månader nu. På deras youtube lyser dem med sin frånvaro, de är inte ens med i deras senare uppladdningar. Besynnerligt med tanke på de turbulenta tider vi befinner oss i. Jag tillhörde dem som slog bort idéer om att de var kontrollerad opposition, hoppas de jobbar med något bra bakom kulisserna. Det förtjänar de som har donerat. Någon som vet mer?

/Tupo
Citera
2021-11-01, 22:05
  #281
Medlem
artfulwelters avatar
Filip har lämnat den så kallade Frihetsrörelsen.

Så här skriver han på Facebook ( https://www.facebook.com/filip.sjostrom/posts/10159959755344108 ):

Citat:
DET ÄR DAGS ATT TA NÄSTA STEG
Frihetsrörelsen startade som ett initiativ för att samla, ena och inspirera människor i en tid då det behövdes som mest. Jag har kommit att bli den person som starkast förknippats med Frihetsrörelsen vilket varit fantastiskt men samtidigt problematiskt. Både jag och Frihetsrörelsen behöver, precis som logotypen visar, få flyga fritt. Jag har kommit till insikten att för att både jag och Frihetsrörelsen ska kunna ta nästa steg så behöver jag lämna mina uppdrag. Jag kan inte ensam förknippas med något som är så stort och omfattande.

Min styrka ligger i att initiera projekt och inspirera till handling. Just nu behövs jag på andra ställen och behöver dra igång nya projekt för en bättre och mer fri värld.

Jag önskar alla underbara människor som fortsätter att verka inom Frihetsrörelsen lycka till. Och till alla ni som varit med på resan det senaste året - stort tack!

Tillsammans för frihet,
Filip Sjöström
Citera
2021-11-01, 22:16
  #282
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artfulwelter
Filip har lämnat den så kallade Frihetsrörelsen.

Så här skriver han på Facebook ( https://www.facebook.com/filip.sjostrom/posts/10159959755344108 ):

Sjukt att se så mycket kärlek han får i kommentarerna
Citera
2021-11-02, 12:44
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad har hänt med Filip(och Max) - Ledarna för frihetsrörelsen? Har inte sett till dem på några månader nu. På deras youtube lyser dem med sin frånvaro, de är inte ens med i deras senare uppladdningar. Besynnerligt med tanke på de turbulenta tider vi befinner oss i. Jag tillhörde dem som slog bort idéer om att de var kontrollerad opposition, hoppas de jobbar med något bra bakom kulisserna. Det förtjänar de som har donerat. Någon som vet mer?

/Tupo

Nja. De tjänar inte längre så mycket som de förväntat från dem som donerar....Då COVIDrestriktioner, vaccinationer med mera får allt mindre uppmärksamhet minskar också mängden som är beredda att bidra med pengar till Frihetsrörelsen. När swishbidragen lyser med sin frånvaro är det dags att skapa business någon annanstans.
Citera
2021-11-08, 08:09
  #284
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Nja. De tjänar inte längre så mycket som de förväntat från dem som donerar....Då COVIDrestriktioner, vaccinationer med mera får allt mindre uppmärksamhet minskar också mängden som är beredda att bidra med pengar till Frihetsrörelsen. När swishbidragen lyser med sin frånvaro är det dags att skapa business någon annanstans.

Så är det troligtvis, ja. Många inom rörelsen är ju boomers också, ofta med begränsad inkomst. Minns att jag läste i nåt kommentarsfält om en kvinna som skulle spendera det sista av försörjningsstödet för betala in till nån marsch de skulle ha. De är cyniska svin, Max och Filip. De märkte väl att just ha långtidsarbetslösa och sjukpensionärer som sin största inkomstkälla inte är så lukrativt.
Citera
2021-11-08, 08:14
  #285
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Sjukt att se så mycket kärlek han får i kommentarerna

Hur menar du, ordagrant? Sjukt? Filip är ju en bra person. Det är vad alla människor över hela västvärlden är, som 2020 och 2021 kämpar för friheten. Klart de ska bemötas med värme.
Citera
2021-11-08, 08:21
  #286
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
De är cyniska svin, Max och Filip. De märkte väl att just ha långtidsarbetslösa och sjukpensionärer som sin största inkomstkälla inte är så lukrativt.

Det är ju frivilligt att donera. Det är svenska staten som är svin. Kostnaden för SVT börjar nu närma sig 10 miljarder om året (kräks).
Citera
2021-11-08, 08:40
  #287
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är ju frivilligt att donera. Det är svenska staten som är svin. Kostnaden för SVT börjar nu närma sig 10 miljarder om året (kräks).
Vad spelar det för roll att det är frivilligt? De livnär sig likväl på svagbegåvade bidragstagare med diagnoser. Dessa utslagna diagnosmänniskor hade nog mått bättre av att inte donera hela sitt socialbidrag till den liberala rörelsen (Frihetsrörelsen).
Citera
2021-11-08, 08:42
  #288
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vad spelar det för roll att det är frivilligt? De livnär sig likväl på svagbegåvade bidragstagare med diagnoser. Dessa utslagna diagnosmänniskor hade nog mått bättre av att inte donerade hela sitt socialbidrag till den liberala rörelsen (Frihetsrörelsen).

Vadå vad är det du inte begriper? "De" tvingar ingen. Vill du swisha är det upp till dig, eller hur? Jag hade inte swishat en krona någon gång till kommunisterna på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in