• 2
  • 3
2021-03-07, 20:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Lustigkurre där.

Nu är hon inne här iaf och sätter på kvällskaffet. Svart.

Dricker ni certifierat kaffe? Tänk på att det tär på miljön, är ett klimathot och ibland används barnarbetare i branschen.
Citera
2021-03-07, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Dricker ni certifierat kaffe? Tänk på att det tär på miljön, är ett klimathot och ibland används barnarbetare i branschen.

Vadå? Det är väl självklart att man tänker på det.

Sedan är det inte alltid så lätt att omsätta i praktiken, speciellt inte med kaffe.
Citera
2021-03-07, 20:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vadå? Det är väl självklart att man tänker på det.

Sedan är det inte alltid så lätt att omsätta i praktiken, speciellt inte med kaffe.

Låter som en undanflykt från din miljötärande kaffekonsumtion. Skäms.
Citera
2021-03-07, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Låter som en undanflykt från din miljötärande kaffekonsumtion. Skäms.

Det händer att jag bannar mig själv för det ja.

Något mer du vill få mig att skämmas över eller ska vi lämna diskussionen?
Citera
2021-03-07, 23:21
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En smart iakttagelse. Har faktiskt inte själv tänkt i de banorna, men det stämmer ju. Ofta ser man långa replikskiften mellan användare som inte argumenterar utan mest kastar invektiv mot varandra. Då är det alltså två personer på samma nivå som funnit och som förstår varandra. Gulligt! Sådant brukar man ju hoppa över. "Ditt vänsterblivna arsle." "Dunning-Kruger-tönt." (Dunning-Kruger-effekten tycks också vara ett riktigt fynd för medelmåttiga debattörer, och det ska man hiva i ansiktet på den andre.)
Att vara otrevlig eller hamna i bråk rent generellt tror jag inte handlar om intelligens. Läste någon forskning basunerades ut som att folk som svär är intelligentare, men om man faktiskt läste rapporten så var det snarare ett brett spektrum av svärord pekade på intelligens, vilket ju är gäller alla ord, ett större ordförråd som du faktiskt klarar använda i praktiken är ett tecken på högre intelligens än någon med lågt ordförråd.

Så tror inte verbala bråk är någon synkning av intelligens, kanske mer en ratio-gräns (konstant eller temporär). som krävs för att bråket ska fortgå. Men visst är det bara okvädningsord helt utan argument så är det väl ett tecken på ett möte i intelligens.

Gällande tex "Dunner-Kruger" är det ett jävla bra tecken. Ord som blivit ny-populära på internet, som bara är att markera högerklicka och söka så vet du exakta betydelsen och kan känna dig smart. Det svingas hej vilt av en viss intelligensgrupp och är enormt avslöjande i hur specifikt det pinpointar intelligensen. En supermysig ironi i att dra upp just Dunner-Kruger är det tydligaste exemplet på dess effekt.
Den som flera andra smälter långsamt in i normala ord, och då blir det lite otydligare och man får väga in hur det används, men det kommer nya ord, och är de ny-poppiga så är de en effektiv kompass.

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Analys är inte din starka sida. Behåll jobbet på KFs lager du.
Haha, jävlas bara. Naturligtvis menar jag inte bokstavligt alla blivit kallade det när jag skriver att alla blivit kallat det.
Citera
2021-03-08, 10:56
Bannlyst
Citat:
Min erfarenhet är att det är uteslutande högertroll som hänger på FB. Incels, nazister och knarkare är väl 95% av klientelet som hänger här på den här sociala avskrädeshögen och det drar självklart till sig troll av samma kaliber.

I trump-trådar hittar 5 vänsternick som skriver sida upp och sida ned varje dag. Man måste hoppa över mängder med inlägg för att hitta något annat än upprepade lögner.
Citera
2021-03-08, 14:46
Medlem
DeValeras avatar
När jag läster rubriken tänkte jag, det här blir en intressant diskussion. När jag sedan läser det inledande inlägget tycker jag att denna tråd kanske borde ha hamnat i papperskorgen. Hela inlägget har en doft av oseriöshet och trollande.

TS skriver att höger och vänstertroll ska debatteras i rubriken för att direkt i inlägget helt beskylla höger sidan att vara troll. Dessutom dra in KD:s Ebba i detta.

Javisst finns det troll, särskilt mycket i den tråd som berör Ebbas fastighetsaffär. Men trolleriet kommer inte från högersidan där. Jag har som neutral part i denna debatt blivit något enormt förundrad, hur personer fortsätter att vidhålla saker som dom är fullkomligt överbevisade med. Ett exempel. Vissa debattörer påstår att Ebba var mycket påstridig vid affären. Fakta: Esb och hans juridiska ombud säger till rättens ordförande att Ebba inte var påstridig. Ändå fortsätter en rad debattörer att hävda att Ebba var påstridig, hur dom nu kan veta det. Esb förnekar det.

I samma tråd sitter en handfull debattörer dag som natt, vecka ut och vecka in och kommenterar denna privata fastighetsaffär. Debattörer som har varit reggad på Flashback under många år, men som aldrig tidigare dryftat sig i några politiska eller samhälleliga diskussioner, eller knappt några inlägg alls, exploderar här med inlägg. Vilka människor gör så, tar upp så enormt med tid för att debattera en privataffär dygnet runt? Mycket märkligt, inte sant?

Slutligen vill jag skriva att högergrupperingar liknande SD och sympatisörer med dem, har alltid använt sig av internet för att nå ut till en bredare publik. Dessa kontrollerar ju inte några stora dagstidningar, eller sitter i styrelsen eller beträder chefspositioner på SVT eller SR. Självklart har därför internet varit en viktigt del i att nu ut med deras budskap. Men att kalla dessa för troll stämmer inte, trolleri på nätet är per definition något helt annat.
Citera
2024-05-23, 13:03
Citat:
Ursprungligen postat av Troll2024
Tror mest att vänstertrollen är störst på att härja omkring.
Självklart är det så. Det kan med enkelhet förklaras med att majoriteten här är höger och så fort någon säger emot er medsägare blir de ett troll.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in