• 1
  • 2
2021-03-06, 21:48
Medlem
Mailmanss avatar
Har senast dagarna upplevt en negativt ny
, tyvärr accepterad, retorik i debatten här på flashback.

Det gör mig ont att VI som faktiskt är här och försöker ha en någorlunda saklig och faktabaserad debatt låter dessa yt-skrap av nya höger-incels dra "Du är vänsterbliven"-kortet, eller "Tack för att du kommer med info från Sveavägen"...

Vi måste rensa upp i egna leden med hur jävla osaklig våran retorik är här.. Det är inget som för våra tankar och värderingar framåt när dessa obegåvade ström-följare försöker tala för oss.

Hoppas jag har fler här som märkt av kvalitén på debatten här sen KD twittra om sosse-fabriken.

Hur känner ni? Har jag fel och gråter aspigt i onödan eller är detta någon form av nya nötter vi behöver skola?
Citera
2021-03-06, 22:35
Medlem
Ja, du har du har nog pinnen uppkörd lite väl långt och gråter aspigt. Du själv använder termen "höger-incels" och gråter över att några använder termen "vänsterblivna"?

Blir ju smått bisarrt att göra en sådan här tråd och har invändningar på fjantigt på språkbruk om du ska kasta sten i glashus.
Citera
2021-03-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Det gör mig ont att VI som faktiskt är här och försöker ha en någorlunda saklig och faktabaserad debatt låter dessa yt-skrap av nya höger-incels dra "Du är vänsterbliven"-kortet, eller "Tack för att du kommer med info från Sveavägen"...

Vi måste rensa upp i egna leden med hur jävla osaklig våran retorik är här.. Det är inget som för våra tankar och värderingar framåt när dessa obegåvade ström-följare försöker tala för oss.

Hoppas jag har fler här som märkt av kvalitén på debatten här sen KD twittra om sosse-fabriken.

Hur känner ni? Har jag fel och gråter aspigt i onödan eller är detta någon form av nya nötter vi behöver skola?

Alltså grejen är att vänstern har kommit väldigt väldigt långt med sin idiot-retorik.

Så faktum är nog att idiot-retorik fungerar. Sannolikt pga större delen av befolkningen är just idioter som inte kan ta till sig eller processa fakta och logiska argument utan de svarar på och tar efter dominanshandlingar, vilka även kan vara verbala.

Du får tänka på att forumet även är en typ av skyltfönster där en större publik i någon mån tittar in, letar efter och antar argument.

/Johan
Citera
2021-03-07, 01:51
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Den är inte ny, den är gammal. Bara ordvalen som byts ut. Vänsterbliven har dock några år på nacken.

Jag tror alla har blivit kallade vänsterbliven på Flashback, eller dess motsvarighet någon annanstans på nätet.
Både Hitler eller John Locke hade blivit kallade för vänsterbliven någon gång om de varit vid liv och aktiva i diskussioner här.

Ser det lite som en vinst och bra avslöjande av intelligensen på personen bakom orden när det kommer upp (då jag tycker vänster-höger-skalan är otroligt enkelspårigt vänster-höger-blivet sätt att se på politik och framför all ha som grund i en diskussion), så förstår att det måste vara otroligt frustrerande att se det så ofta när man står starkt på samma sida av en viss åsikt.

Är så jag misstänker att det är troll från andra "sidan" ibland som är här för att måla en viss "sida" i dålig dager - jag ser fortfarande idag "det går bra nu sverige" i mängder av nystartade trådar. Till synes helt utan dubbel ironi (har själv vart nära några gånger när jag irriterat mig, men dubbelironi håller inte på internet om det inte är väldigt tydligt, och blir ännu ett irriterande inslag for många läsare som riskerar göra samma sak). Så konspirationsteoretikern i mig funderar om det är false-flaggers. Men korkade människor är i majoritet, så det finns gott om riktigt korkade människor också, de diskuterar på det sättet de kan, och får även andra riktigt korkade människor på kroken, dennes hjärna har plockat upp "det går bra nu sverige" 8-900 gånger under 10 år efter 6-7 år förstod att det är ett sarkastiskt uttalande och kände sig jättesmart, och sedan ytterligare 3-4 år där denne njuter av underfundheten kring "det går bra nu sverige" varje gång denne läser detta, och 10 år har passerat och har byggt upp modet att denne nu ska klämma sig ut detta smarta och klockrena...*taptaptap*: "det går bra nu sverige".

Smarta brukar ha diskussioner med smarta. Korkade med korkade. Här och på internet i övrigt så sker diskussionen parallellt över alla spektrum i samma tråd.
*rider iväg på min höga häst*
Citera
2021-03-07, 03:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jag håller med. Det är alldeles för låg nivå.
Citera
2021-03-07, 07:33
Medlem
Tarrous avatar
Vad är ett troll undrar jag, alla som inte håller med TS?
Citera
2021-03-07, 10:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Smarta brukar ha diskussioner med smarta. Korkade med korkade. Här och på internet i övrigt så sker diskussionen parallellt över alla spektrum i samma tråd.
En smart iakttagelse. Har faktiskt inte själv tänkt i de banorna, men det stämmer ju. Ofta ser man långa replikskiften mellan användare som inte argumenterar utan mest kastar invektiv mot varandra. Då är det alltså två personer på samma nivå som funnit och som förstår varandra. Gulligt! Sådant brukar man ju hoppa över. "Ditt vänsterblivna arsle." "Dunning-Kruger-tönt." (Dunning-Kruger-effekten tycks också vara ett riktigt fynd för medelmåttiga debattörer, och det ska man hiva i ansiktet på den andre.)
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Vad är ett troll undrar jag, alla som inte håller med TS?
Nu trollar du?
Citera
2021-03-07, 11:04
Bannlyst
Citat:

"Sveavägen" är ett bra påpekande när man faktiskt misstänker att S-politiker debatterar här mot ersättning.

Mitt knep med vänstern är att efter 2-3 inlägg sluta läsa vad de skriver. Det räddar trådarna. Det väcker också ilska bland dem och det är en liten bonus.
Senast redigerad av Mertillen 2021-03-07 kl. 11:06.
Citera
2021-03-07, 11:06
Medlem
Finns det mittentroll? Varför är det bara högern och vänstern som trollar? Kan man tänka sig mittentroll? eller mittenextremister?

Visst finns det många människor i mitten? Jag känner mig i mitten.
Citera
2021-03-07, 12:57
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Svag anknytning till Medier och journalistik.

Medier och journalistik --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2021-03-07, 17:12
Min erfarenhet är att det är uteslutande högertroll som hänger på FB. Incels, nazister och knarkare är väl 95% av klientelet som hänger här på den här sociala avskrädeshögen och det drar självklart till sig troll av samma kaliber.
Citera
2021-03-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Den är inte ny, den är gammal. Bara ordvalen som byts ut. Vänsterbliven har dock några år på nacken.

Jag tror alla har blivit kallade vänsterbliven på Flashback, eller dess motsvarighet någon annanstans på nätet.
Både Hitler eller John Locke hade blivit kallade för vänsterbliven någon gång om de varit vid liv och aktiva i diskussioner här.

Ser det lite som en vinst och bra avslöjande av intelligensen på personen bakom orden när det kommer upp (då jag tycker vänster-höger-skalan är otroligt enkelspårigt vänster-höger-blivet sätt att se på politik och framför all ha som grund i en diskussion), så förstår att det måste vara otroligt frustrerande att se det så ofta när man står starkt på samma sida av en viss åsikt.

Är så jag misstänker att det är troll från andra "sidan" ibland som är här för att måla en viss "sida" i dålig dager - jag ser fortfarande idag "det går bra nu sverige" i mängder av nystartade trådar. Till synes helt utan dubbel ironi (har själv vart nära några gånger när jag irriterat mig, men dubbelironi håller inte på internet om det inte är väldigt tydligt, och blir ännu ett irriterande inslag for många läsare som riskerar göra samma sak). Så konspirationsteoretikern i mig funderar om det är false-flaggers. Men korkade människor är i majoritet, så det finns gott om riktigt korkade människor också, de diskuterar på det sättet de kan, och får även andra riktigt korkade människor på kroken, dennes hjärna har plockat upp "det går bra nu sverige" 8-900 gånger under 10 år efter 6-7 år förstod att det är ett sarkastiskt uttalande och kände sig jättesmart, och sedan ytterligare 3-4 år där denne njuter av underfundheten kring "det går bra nu sverige" varje gång denne läser detta, och 10 år har passerat och har byggt upp modet att denne nu ska klämma sig ut detta smarta och klockrena...*taptaptap*: "det går bra nu sverige".

*rider iväg på min höga häst*

Jag kan stolt erkänna att jag aldrig har kallats vänsterbliven, eller vänster i någon form. Och det är korrekt. Men jag har kallats nazze, rasist, fascist och en mängd andra ord av vänsterblivna. Alla felaktiga dock, precis som vanligt när vänsterdrägg skall ut i påverkanståg på order från Sveavägen 68.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in