• 1
  • 2
2021-03-07, 18:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
hahaha nej men nu hoppas jag att du skämtar? Ska du sousvidda en wagyu? Kan du ingenting om matlagning?

Verkar vara en skröna att man inte ska sous vidda. Men vi testar! Vi kör den på 57 grader i 45 min, sen låter den kallna till rumstemp, sen kör vi hög värme 1 min på varje sida. Den vi sparade till sous vidden har inte lika mycket marmorering som de andra två vi körde igår.

https://www.crowdcow.com/blog/how-to-sous-vide-a5-wagyu
Senast redigerad av carminaburana 2021-03-07 kl. 18:47.
Citera
2021-03-07, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
hahaha nej men nu hoppas jag att du skämtar? Ska du sousvidda en wagyu? Kan du ingenting om matlagning?

Vet man vad man håller på med är sousvide en utmärkt teknik för att tillaga wagyukött.
Kan du ingenting om wagyu?
Citera
2021-03-07, 19:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Vet man vad man håller på med är sousvide en utmärkt teknik för att tillaga wagyukött.
Kan du ingenting om wagyu?

Det enda jag ör lite orolig för är att vi saltade och pepprade innan vi lade den I påsen ochvakuumförseglade. Vissa säger att man ska,

https://www.youtube.com/watch?v=rsV4qtJgvig&t=65s

andra säger att de gör det efter.

Men nu är det gjort, och vi vet till nästa gång ifall det smakar skit!
Senast redigerad av carminaburana 2021-03-07 kl. 19:32.
Citera
2021-03-07, 21:40
Medlem
carminaburanas avatar
Ok, resultatet blev att det nog blev bäst i panna. Ett par saker spelade dock in i resultatet, mindre marmorering, samt att det varit tinat i 24 timmar, icke vakuum förseglat. Det var fortfarande gott, men det blir nog panna nästa gång!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in